Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Att vi har klimatförändring och begynnande oljebrist kan inte undgå någon

Skall ni ta chemtrails och foliehattar och plattjordsteorin också när ni en gång håller på?

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
H heimlaga skrev:
Att vi har klimatförändring och begynnande oljebrist kan inte undgå någon

Skall ni ta chemtrails och foliehattar och plattjordsteorin också när ni en gång håller på?
Om det är en begynnande oljebrist eller ej tål att diskuteras. Många anser att fossila bränsle fortsätter att produceras av jorden.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om det är en begynnande oljebrist eller ej tål att diskuteras. Många anser att fossila bränsle fortsätter att produceras av jorden.
Är de där många med dig i rummet nu?

• Haha
Zodde och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
En evighetsmaskin?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ok, då säger vi så här. Du har alldeles för stor tilltro till våra makthavare och media. Därför tror du fortfarande att det du lärde dig i skolan gäller än i dag.
Nu vet jag ju att det fortfarande stämmer med hur riksdagen fungerar. Det är ju tom. så att du håller med mig om hur det fungerar i riksdagen i det här avseendet. Eller anser du plötsligt att du hade fel om hur röstningar enligt partilinjen går till?

P
Fairlane Fairlane skrev:
En evighetsmaskin?
Vet du hur olja och gas bildas under haven Fairlane?
Den processen som skapade den olja som raffinerad används idag, pågår fortfarande med organismer som dör i världshaven och sjunker ner till botten, det är ingen snabb process, den kan ta miljoner år, men den pågår och bildar ny olja.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Nu vet jag ju att det fortfarande stämmer med hur riksdagen fungerar. Det är ju tom. så att du håller med mig om hur det fungerar i riksdagen i det här avseendet. Eller anser du plötsligt att du hade fel om hur röstningar enligt partilinjen går till?
Kom inte och påstå att du lärde dig det i skolan😅

Fairlane
P Peter787 skrev:
Vet du hur olja och gas bildas under haven Fairlane?
Den processen som skapade den olja som raffinerad används idag, pågår fortfarande med organismer som dör i världshaven och sjunker ner till botten, det är ingen snabb process, den kan ta miljoner år, men den pågår och bildar ny olja.
I samma takt som den förbrukas?
Annars kan jag tycka det är rätt ointressant om det finns en massa ny olja om några miljon år.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det är helt otroligt hur effektiv klimathotspropagandan har varit. Men med flera artiklar varje dag i MSM och med flera inslag varje dag i SVT och TV4 så blir ju resultatet exakt som Goebbels sa upprepar men en lögn tillräckligt ofta blir den en sanning.

Det som är deprimerande är att så många går på denna lögn.

Vi har våra skribenter BirgittaS, kasheida, heimlaga m.fl. som inte begriper bättre vilket är förvånansvärt och sorgligt.

• Haha
  • Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vi får nog sänka oljekonsumtionen till någon procent eller promilli av den nuvarande om nybildningen av bergolja skall hinna med i samma takt.

Jag skulle rekommendera att du tar reda på litet mer om hur och var olja bildas innan du drar för långtgående sutsatser

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Fairlane Fairlane skrev:
I samma takt som den förbrukas?
Annars kan jag tycka det är rätt ointressant om det finns en massa ny olja om några miljon år.
Det har skapats ny olja och gas kontinuerligt sedan det första organiska materian skapades, med viss fördröjning, typ en miljon år.
Att mängden som nyskapas är mindre per tidsenhet än vad som förbrukas, förändrar inte faktumet, så inlägg #1292 av @Suvi5700, är helt korrekt.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om det är en begynnande oljebrist eller ej tål att diskuteras. Många anser att fossila bränsle fortsätter att produceras av jorjorden
Produktionen går ju ganska långsamt och vi tar ut mer än som produceras.

Vet du hur olja uppstår och hur processen går till? Det är inte Gandalf som sitter i en grotta i Saudiarabien och säger magiska ord...

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Kom inte och påstå att du lärde dig det i skolan😅
Inte i din skola nej.
En riktig skola.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
D Diamant skrev:
så blir ju resultatet exakt som Goebbels sa upprepar men en lögn tillräckligt ofta blir den en sanning.
Tänker du upprepa denna lögn om Goebbel nu tills det blir en sanning?

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
P Peter787 skrev:
Det har skapats ny olja och gas kontinuerligt sedan det första organiska materian skapades, med viss fördröjning, typ en miljon år.
Att mängden som nyskapas är mindre per tidsenhet än vad som förbrukas, förändrar inte faktumet, så inlägg #1292 av @Suvi5700, är helt korrekt.
Hela inlägget som du anser är korrekt är:
"Om det är en begynnande oljebrist eller ej tål att diskuteras. Många anser att fossila bränsle fortsätter att produceras av jorden."

Om man har den brunn som fylls på med 50 liter vatten om dagen, samtidigt som man plockar ut 5000 liter vatten om dagen, så tål det att diskuteras om man har en begynnande vattenbrist eller ej? Jag kan garantera dig att vetenskapen kommer säga att man kommer stå inför en vattenbrist förr eller senare om man gör så. Det kanske beror på att forskare som menar annorlunda inte får forskningsanslag...

Redigerat:
  • Gilla
heimlaga och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.