54 758 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ljuset vet jag inte. Men dom du relaterar har ett mycket vidare synfält än dig och många andra.BirgitS skrev:
För närvarande ser jag ju mycket mer sådana tendenser från folk ute på högerkanten.
Det är SD som har sett ljuset för länge sen när det gäller problem med invandrare, i den här tråden så strös det ut förlöjliganden, tjatas om att länkar till fakta är felaktiga, statistik kan man inte lita på etc. mot alla som inte anser att Widding, Riks, Swebbtv etc. har sett ljuset. Allt för att tvinga in dem.
Sen vet jag inte varför du pratar om invandrare och Sd.
Men när du nu nämner Sd så var Elsa Widding för öppen i klimat, Ukraina och energifrågor för Sd. Därför valde hon att vara "vilde"
Till skillnad från lobbysektorn, då...Claes Sörmland skrev:
Fast jag tycker den är orättvis mot honom. Han försökte vara skämtsam/lättsam i ett stressat medialt läge. Jag tror inte alls han förde fram åsikten att han ville avskaffa alla val. Möjligen om en frustration med demokratins spelregler kom som en groda ur munnen.
Men sen finns ju i hans rörelse en metod att driva igenom sin politik genom att arbeta i kulisserna snarare än genom att ta debatten öppet och vinna val. Man får in sitt lojala folk i styrelser, myndigheter, akademin, EU-organisationer och andra internationella organisationer. Man fular ut andra. Och det är ju inte riktigt den smala demokratiska vägen man väljer då. Och det blir ju lätt så om man är så uppfylld av ett undergångsscenario att allt annat bara blir framstår som småskitfrågor.
Med "för öppen" menar du att hon sa vad de andra tänkte?Suvi5700 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Jag tycker inte alls det verkar som de har ett vidare synfält, de framför ju bara en idé, en enda synvinkel etc. Forskare brukar däremot forska med väldigt öppna sinnen och resultatet blir vad det blir, förutom de som är betalda av oljeindustrin då för då är det ju endast tillåtet med de resultat som oljeindustrin vill ha.Suvi5700 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Nog brukar man få tycka vad man vill och i partier brukar det väl diskuteras friskt. Däremot är det ju inte alltid lämpligt att propagera för sånt som inte stämmer med den grundläggande inställningen i partiet. Har man en alltför annorlunda grundinställning än den som framgår av partiets valmanifest etc., har man nog valt fel parti.Suvi5700 skrev:
Du får nog se och lyssna mer eftersom du tycker dom är enkelspåriga.BirgitS skrev:
Jag tycker inte alls det verkar som de har ett vidare synfält, de framför ju bara en idé, en enda synvinkel etc. Forskare brukar däremot forska med väldigt öppna sinnen och resultatet blir vad det blir, förutom de som är betalda av oljeindustrin då för då är det ju endast tillåtet med de resultat som oljeindustrin vill ha.
Än en gång har du dålig koll på verkligheten.BirgitS skrev:
Nog brukar man få tycka vad man vill och i partier brukar det väl diskuteras friskt. Däremot är det ju inte alltid lämpligt att propagera för sånt som inte stämmer med den grundläggande inställningen i partiet. Har man en alltför annorlunda grundinställning än den som framgår av partiets valmanifest etc., har man nog valt fel parti.
När det i riksdagen ska röstas i frågor. Så röstar nästan alltid alla ledamöterna i ett parti likadant. Sen tycker dom säkert olika. Men vågar inte gå emot partilinjen. Gäller i alla 8 partier.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Du kan väl länka till några sidor i de medierna där motsatt åsikt får komma till tals, tala till punkt och inte blir motsagd.Suvi5700 skrev:
Precis, det är skillnad på att tycka något och hur man röstar. Jag invände mot att du just skrev att man inte fick tycka annorlunda.Suvi5700 skrev:
Sen är det olika i olika frågor gällande om det går bra eller dåligt att rösta mot partilinjen.
Ojdå, nu är vi inne på och märka ord. Bara ta till dig att du inte vet hur det funkar istället.BirgitS skrev:
Du kan väl länka till några sidor i de medierna där motsatt åsikt får komma till tals, tala till punkt och inte blir motsagd.
Precis, det är skillnad på att tycka något och hur man röstar. Jag invände mot att du just skrev att man inte fick tycka annorlunda.
Sen är det olika i olika frågor gällande om det går bra eller dåligt att rösta mot partilinjen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Jag vet mycket väl hur det fungerar i riksdagen, det var ju därför som jag invände mot vad du skrev. Det är något som jag lärde mig i skolan.Suvi5700 skrev:
Jag kan inte veta att du menar något annat än det du skriver. Jag kan inte veta vad du vet, när du skriver något annat än det du vet.
Riksdagsmän får tycka annat än partilinjen i de allra flesta frågor, men det är bara ibland som det är lämpligt att rösta på ett annat sätt än partilinjen. Skriver man tycka när man menar rösta, får man faktiskt räkna med att missförstås.
Goebbels lär ha sagt att om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir det en sanning (troligtvis är det inte sant att han mynnat detta utan någon annan).
När det gäller co2 är det precis det som gäller.
Dagligen matas vi i MSM att:
Havsnivån ökar accelererande.
Skogsbränder ökar markant.
Det har aldrig på 120 000 år varit så varmt även om vi för 7000 -9000 år sedan hade kärr sköldpaddor i Sverige.
Golfströmmen kommer att stoppa.
Antalet orkanerna ökar.
Öknarna ökar sin utbredning.
Fler dör i naturkatastrofer.
Alla dessa påståenden är fel om man ser till utvecklingen de sista 100 åren.
Ändå är dessa felaktiga påståenden som basuneras ut. De mindre vetande ex, Birgit S och kasheida m.fl. har gått på propagandan till hundra procent.
Goebbels och Stalin hade varit mycket imponerade för denna effektiva propaganda. Förr i Sovjet visste befolkningen att det som stod i Pravda var en lögn. Nu fattar inte merparten att det som står i MSM är en lögn. Exemplifierat av BirgitaS och kasheida.
När det gäller co2 är det precis det som gäller.
Dagligen matas vi i MSM att:
Havsnivån ökar accelererande.
Skogsbränder ökar markant.
Det har aldrig på 120 000 år varit så varmt även om vi för 7000 -9000 år sedan hade kärr sköldpaddor i Sverige.
Golfströmmen kommer att stoppa.
Antalet orkanerna ökar.
Öknarna ökar sin utbredning.
Fler dör i naturkatastrofer.
Alla dessa påståenden är fel om man ser till utvecklingen de sista 100 åren.
Ändå är dessa felaktiga påståenden som basuneras ut. De mindre vetande ex, Birgit S och kasheida m.fl. har gått på propagandan till hundra procent.
Goebbels och Stalin hade varit mycket imponerade för denna effektiva propaganda. Förr i Sovjet visste befolkningen att det som stod i Pravda var en lögn. Nu fattar inte merparten att det som står i MSM är en lögn. Exemplifierat av BirgitaS och kasheida.