54 758 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du hoppar in i en deltråd du inte förstår, Jorny påstår i inlägg 1191 att små vattenkraftverk helt saknar reglerförmåga för att de inte har vattenmagasin, vilket absolut inte gäller samtliga mindre vattenkraftverk, vilket också framgick i artikeln jag länkat till, men välkommen till Jorny's klubb för dem som inte förstår vad de läser.kashieda skrev:
Att forskarna skulle manipulera mätdata för att få rätt resultat finns inte i Birgit och Kasheidas värld.P Peter787 skrev:
Redigerat:
Miljörörelsen är en bred rörelse så det finns nog folk till allt. Men den har helt klart sina ben i kollektivistiska rörelser till vänster med deras mörka historia från 1900-talet av samhällsomstörtande rörelser och auktoritära styren. Men din fråga gällde ju just vad "ideologerna" i rörelsen ville. Och denna grupp menar jag önskar ett starkt ledarskap som kan ställa allt till rätta på kort tid. Vem som sen i praktiken skulle flyta upp på toppen av deras hierarkier i ett visst land har jag ingen aning om.H Huzzbutt skrev:
Sådana här människor representerar Miljöpartiet...Claes Sörmland skrev:
Miljörörelsen är en bred rörelse så det finns nog folk till allt. Men den har helt klart sina ben i kollektivistiska rörelser till vänster med deras mörka historia från 1900-talet av samhällsomstörtande rörelser och auktoritära styren. Men din fråga gällde ju just vad "ideologerna" i rörelsen ville. Och denna grupp menar jag önskar ett starkt ledarskap som kan ställa allt till rätta på kort tid. Vem som sen i praktiken skulle flyta upp på toppen av deras hierarkier i ett visst land har jag ingen aning om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är ju kurvan ändå korrekt i ett forskningsperspektiv. Detta har bevisat av andra forskningsgrupper och ännu finns det inget som bevisar motsatsen.P Peter787 skrev:
Fast jag tycker den är orättvis mot honom. Han försökte vara skämtsam/lättsam i ett stressat medialt läge. Jag tror inte alls han förde fram åsikten att han ville avskaffa alla val. Möjligen om en frustration med demokratins spelregler kom som en groda ur munnen.P Peter787 skrev:
Men sen finns ju i hans rörelse en metod att driva igenom sin politik genom att arbeta i kulisserna snarare än genom att ta debatten öppet och vinna val. Man får in sitt lojala folk i styrelser, myndigheter, akademin, EU-organisationer och andra internationella organisationer. Man fular ut andra. Och det är ju inte riktigt den smala demokratiska vägen man väljer då. Och det blir ju lätt så om man är så uppfylld av ett undergångsscenario att allt annat bara blir framstår som småskitfrågor.
Jag kan nog hålla med om att Pär Holmgren inte är en blivande diktator, men rörelser som har som idé att rörelsen/grundaren "har sett ljuset", ofta har en inneboende syn att alla andra ska inordna sig under de som sett ljuset, annars måste man tvinga dem.Claes Sörmland skrev:
Fast jag tycker den är orättvis mot honom. Han försökte vara skämtsam/lättsam i ett stressat medialt läge. Jag tror inte alls han förde fram åsikten att han ville avskaffa alla val. Möjligen om en frustration med demokratins spelregler kom som en groda ur munnen.
Men sen finns ju i hans rörelse en metod att driva igenom sin politik genom att arbeta i kulisserna snarare än genom att ta debatten öppet och vinna val. Man får in sitt lojala folk i styrelser, myndigheter, akademin, EU-organisationer och andra internationella organisationer. Man fular ut andra. Och det är ju inte riktigt den smala demokratiska vägen man väljer då. Och det blir ju lätt så om man är så uppfylld av ett undergångsscenario att allt annat bara blir framstår som småskitfrågor.
Miljöpartiet som organisation använder, om de har makten, lagar och skatter att få igenom sin vilja, men de "autonoma" gröna sekterna har inte långt till sabotageaktioner, t.ex. dårarna i "Återställ våtmarkerna" eller våld, som jakthatare visat prov på, de har tom. gett sig på eftersöksjägare efter trafikolyckor.
Det värsta exemplen finns väl annars inom religiösa rörelser, som historiskt skapat mycket lidande för både medlemmarna, anhöriga och närstående om man inte vill underordna sig längre, värsta exemplet är väl Islam.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
För närvarande ser jag ju mycket mer sådana tendenser från folk ute på högerkanten.P Peter787 skrev:
Det är SD som har sett ljuset för länge sen när det gäller problem med invandrare, i den här tråden så strös det ut förlöjliganden, tjatas om att länkar till fakta är felaktiga, statistik kan man inte lita på etc. mot alla som inte anser att Widding, Riks, Swebbtv etc. har sett ljuset. Allt för att tvinga in dem.
Du blandar friskt, jag tror det kallas 'Brunsmetning'.BirgitS skrev:
För närvarande ser jag ju mycket mer sådana tendenser från folk ute på högerkanten.
Det är SD som har sett ljuset för länge sen när det gäller problem med invandrare, i den här tråden så strös det ut förlöjliganden, tjatas om att länkar till fakta är felaktiga, statistik kan man inte lita på etc. mot alla som inte anser att Widding, Riks, Swebbtv etc. har sett ljuset. Allt för att tvinga in dem.