54 615 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tänker du att vi i Sverige skall strunta i anpassning eftersom vi är så få?Suvi5700 skrev:
Skall alla länder som är små göra samma sak?
I slutänden kokar det ju ner till varje individ och på individnivå är det ännu mindre påverkan så egentligen borde ingen göra någonting?
Tycker du det låter lämpligt?
Vi i Sverige behöver inte göra någonting. Våra utsläpp är en piss i missisippi kämfört med andra. Vi har ingen anledning att försöka vara bäst i klassenG gaidin skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 887 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 887 inlägg
Var drar man gränsen?Suvi5700 skrev:
Är det ok för mig att hälla ut miljögifter i naturen, så länge jag håller mig under en viss nivå, då det finns andra som släpper ut mer?
Är frågeställningen för tråden besvarad med "SANT" nu, vi försöker bara klura ut om Sverige/svenskar behöver bry sig?
a det är lämpligt.Suvi5700 skrev:
Varför skall vi i Sverige förstöra vår ekonomi och välstånd helt i onödan.
Så länge Kina, Indien och de flesta icke västliga länderna gör ingenting så är det helt meningslöst att pressa ner Sveriges redan låga utsläpp av co2 ytterligare.
Dessutom är co2 ökningen inte ett problem.
Svamlet att vi skall vara ett föredöme är just svamel.
Hur många i Kina eller Indien kan ens peka ut Sverige på en världskarta och hur många av de som kan det vet om vår klimatpolitik och är djupt imponerade?
Ja det är lämpligt.G gaidin skrev:
Varför skall vi i Sverige förstöra vår ekonomi och välstånd helt i onödan.
Så länge Kina, Indien och de flesta icke västliga länderna gör ingenting så är det helt meningslöst att pressa ner Sveriges redan låga utsläpp av co2 ytterligare.
Dessutom är co2 ökningen inte ett problem.
Svamlet att vi skall vara ett föredöme är just svamel.
Hur många i Kina eller Indien kan ens peka ut Sverige på en världskarta och hur många av de som kan det vet om vår klimatpolitik och är djupt imponerade?
Co2 är inget miljögift.Fairlane skrev:
Nu är du bara tramsigFairlane skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 887 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 887 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Vi har redan varit bland de bästa med utsläpp på en tredjedel av många industrialiserade länder.BirgitS skrev:
Dessutom med ett läge nära polcirkeln med allt vad det innebär av uppvärmningsbehov av bostäder och därtill glest befolkat med stora avstånd och transportbehov.