Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700
L lbgu skrev:
Jag antar att poängen var att de små förändringar i utsläppen vi gör i Sverige inte på något mätbart sätt påverkar klimatet på jorden. På så sätt blir de rätt meningslösa.
Det förstår många av oss. Men Birgit, Kashieda m.fl. kan inte tänka i dom banorna
 
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det förstår många av oss. Men Birgit, Kashieda m.fl. kan inte tänka i dom banorna
Tänker du att vi i Sverige skall strunta i anpassning eftersom vi är så få?
Skall alla länder som är små göra samma sak?

I slutänden kokar det ju ner till varje individ och på individnivå är det ännu mindre påverkan så egentligen borde ingen göra någonting?

Tycker du det låter lämpligt?
 
  • Gilla
Klacken och 8 till
  • Laddar…
Suvi5700
G gaidin skrev:
Tänker du att vi i Sverige skall strunta i anpassning eftersom vi är så få?
Skall alla länder som är små göra samma sak?

I slutänden kokar det ju ner till varje individ och på individnivå är det ännu mindre påverkan så egentligen borde ingen göra någonting?

Tycker du det låter lämpligt?
Vi i Sverige behöver inte göra någonting. Våra utsläpp är en piss i missisippi kämfört med andra. Vi har ingen anledning att försöka vara bäst i klassen
 
  • Arg
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vi i Sverige behöver inte göra någonting. Våra utsläpp är en piss i missisippi kämfört med andra. Vi har ingen anledning att försöka vara bäst i klassen
Var drar man gränsen?
Är det ok för mig att hälla ut miljögifter i naturen, så länge jag håller mig under en viss nivå, då det finns andra som släpper ut mer?

Är frågeställningen för tråden besvarad med "SANT" nu, vi försöker bara klura ut om Sverige/svenskar behöver bry sig?
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vi i Sverige behöver inte göra någonting. Våra utsläpp är en piss i missisippi kämfört med andra. Vi har ingen anledning att försöka vara bäst i klassen
a det är lämpligt.



Varför skall vi i Sverige förstöra vår ekonomi och välstånd helt i onödan.



Så länge Kina, Indien och de flesta icke västliga länderna gör ingenting så är det helt meningslöst att pressa ner Sveriges redan låga utsläpp av co2 ytterligare.



Dessutom är co2 ökningen inte ett problem.



Svamlet att vi skall vara ett föredöme är just svamel.



Hur många i Kina eller Indien kan ens peka ut Sverige på en världskarta och hur många av de som kan det vet om vår klimatpolitik och är djupt imponerade?


G gaidin skrev:
Tänker du att vi i Sverige skall strunta i anpassning eftersom vi är så få?
Skall alla länder som är små göra samma sak?

I slutänden kokar det ju ner till varje individ och på individnivå är det ännu mindre påverkan så egentligen borde ingen göra någonting?

Tycker du det låter lämpligt?
Ja det är lämpligt.

Varför skall vi i Sverige förstöra vår ekonomi och välstånd helt i onödan.

Så länge Kina, Indien och de flesta icke västliga länderna gör ingenting så är det helt meningslöst att pressa ner Sveriges redan låga utsläpp av co2 ytterligare.

Dessutom är co2 ökningen inte ett problem.

Svamlet att vi skall vara ett föredöme är just svamel.

Hur många i Kina eller Indien kan ens peka ut Sverige på en världskarta och hur många av de som kan det vet om vår klimatpolitik och är djupt imponerade?
 
  • Gilla
  • Wow
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Var drar man gränsen?
Är det ok för mig att hälla ut miljögifter i naturen, så länge jag håller mig under en viss nivå, då det finns andra som släpper ut mer?

Är frågeställningen för tråden besvarad med "SANT" nu, vi försöker bara klura ut om Sverige/svenskar behöver bry sig?
Co2 är inget miljögift.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Var drar man gränsen?
Är det ok för mig att hälla ut miljögifter i naturen, så länge jag håller mig under en viss nivå, då det finns andra som släpper ut mer?

Är frågeställningen för tråden besvarad med "SANT" nu, vi försöker bara klura ut om Sverige/svenskar behöver bry sig?
Nu är du bara tramsig
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Nu är du bara tramsig
Hur mycket blod kan man ta ur ditt blodsystem innan du får problem?

Om alla bara tar en ml, så är det ok om 5000 personer gör det?
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Hur mycket blod kan man ta ur ditt blodsystem innan du får problem?

Om alla bara tar en ml, så är det ok om 5000 personer gör det?
Nu är du ännu tramsigare.
 
  • Älska
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
D Diamant skrev:
Co2 är inget miljögift.
Det har jag väl inte påstått heller?

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Nu är du bara tramsig
Varför?
Vilken del var tramsig
  • att vi enats om att klimatpåverkan var sann
  • att det är en dålig ursäkt att göra något dåligt för att någon annan gör något värre
 
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Det har jag väl inte påstått heller?


Varför?
Vilken del var tramsig
  • att vi enats om att klimatpåverkan var sann
  • att det är en dålig ursäkt att göra något dåligt för att någon annan gör något värre
Du liknar co2 vid ett miljögift med din komentar
 
  • Wow
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du liknar co2 vid ett miljögift med din komentar
Nej, det var en jämförelse.
Något som är negativt för klimatet eller något som är negativt för miljön.
 
  • Gilla
  • Wow
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vi i Sverige behöver inte göra någonting. Våra utsläpp är en piss i missisippi kämfört med andra. Vi har ingen anledning att försöka vara bäst i klassen
Varför ska vi vara bland de sämsta då?
 
  • Gilla
  • Haha
Klacken och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska vi vara bland de sämsta då?
Vem har sagt att vi ska vara det.
Finns ju ett mellanting
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska vi vara bland de sämsta då?
Vi har redan varit bland de bästa med utsläpp på en tredjedel av många industrialiserade länder.
Dessutom med ett läge nära polcirkeln med allt vad det innebär av uppvärmningsbehov av bostäder och därtill glest befolkat med stora avstånd och transportbehov.
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.