Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Intet Intet skrev:
Det vet vi redan.
Det märktes inte på ditt inlägg att du visste vad seriös betyder.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det märktes inte på ditt inlägg att du visste vad seriös betyder.
Att du tror det, är din defekt. Inte min.
 
BirgitS
Intet Intet skrev:
Att du tror det, är din defekt. Inte min.
Och vad har du för skada eller funktionsbrist som gör att du inte inser att du använde ordet seriös fel?
 
  • Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och vad har du för skada eller funktionsbrist som gör att du inte inser att du använde ordet seriös fel?
Som sagt. Belasta inte mig med dina egna tillkortakommanden.

Åter till ämnet klimatet ....
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Som sagt. Belasta inte mig med dina egna tillkortakommanden.
Det har du inte sagt förut.
Belasta inte mig med dina egna tillkortakommanden.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Suvi5700
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hur man undviker att tala om obekväma sanningar om klimatet [länk]
För den som inte vill klicka på länkar som kan leda vart som helst, inkl. sidor med skadliga program, så är det här den fullständiga länken:
https://www.klimatvett.fi/post/hur-man-undviker-att-tala-om-obekväma-sanningar-om-klimatet

Själv får jag inte min kunskap om klimatförändringarna från vilka media som helst, utan det går ju bra att undvika SD-nära media som just håller på med det som det varnas för, dvs. det här:
"Detta inbegriper missledande tolkningar av resultat, ett urval av intressanta forskningsfrågor, undvikande av statistiska fakta, ett fokus på politiska och dramatiska händelser, och ibland rena lögner."

Vi ser ju t.ex. i den här tråden en person som återkommande klagar på att det efterfrågas statistiska fakta.
 
  • Gilla
  • Älska
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
För den som inte vill klicka på länkar som kan leda vart som helst, inkl. sidor med skadliga program, så är det här den fullständiga länken:
[länk]

Själv får jag inte min kunskap om klimatförändringarna från vilka media som helst, utan det går ju bra att undvika SD-nära media som just håller på med det som det varnas för, dvs. det här:
"Detta inbegriper missledande tolkningar av resultat, ett urval av intressanta forskningsfrågor, undvikande av statistiska fakta, ett fokus på politiska och dramatiska händelser, och ibland rena lögner."

Vi ser ju t.ex. i den här tråden en person som återkommande klagar på att det efterfrågas statistiska fakta.
Jaha, så Sd är inte bra för klimatet heller.
Tack för du uppdaterar min länk😃
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hur man undviker att tala om obekväma sanningar om klimatet [länk]
Texten var ju mer en dåres försvarstal. Han eller är du som skriver i klimatförnekarforumet. Några har en mer modest attityd i forumet och jag kan läsa att de flestas narrativ ändras mer mot att klimatförändringen inte är så farlig, jämfört med tidigare där det var mer total förnekelse.
 
trähandtag trähandtag skrev:
Texten var ju mer en dåres försvarstal. Han eller är du som skriver i klimatförnekarforumet. Några har en mer modest attityd i forumet och jag kan läsa att de flestas narrativ ändras mer mot att klimatförändringen inte är så farlig, jämfört med tidigare där det var mer total förnekelse.
Det finns inte, och om det finns så är det inte så farligt (kanske tillåmed bra), och om det är farligt så är det för dyrt och jobbigt att ändra sig. Typ.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jaha, så Sd är inte bra för klimatet heller.
Det är väl rätt välkänt vid det här laget att de inte bryr sig om att deras förslag leder till att klimatförändringarna ökar snabbare, trots att det alltså leder till ökade kostnader framöver.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl rätt välkänt vid det här laget att de inte bryr sig om att deras förslag leder till att klimatförändringarna ökar snabbare, trots att det alltså leder till ökade kostnader framöver.
Kan inte se en enda politisk handling dom gjort som gör att klimatförändringarna påverkas snabbare
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Texten var ju mer en dåres försvarstal. Han eller är du som skriver i klimatförnekarforumet. Några har en mer modest attityd i forumet och jag kan läsa att de flestas narrativ ändras mer mot att klimatförändringen inte är så farlig, jämfört med tidigare där det var mer total förnekelse.
Nu är du där igen med klimatförnekare.

Det visar ju återigen att du är klimatreligös.

I vetenskapliga sammanhang använder man inte förnekare till de som har en annan åsikt.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
En annan vinkel på trådens ämne.

Det finns ingen ändring av klimatet som vi inte skulle kunna klara av. Och det ganska enkelt. Det bor mänskor rakt på det glödande staketet runt Jordens midja - känd som ekvatorn - och det bor folk bland isflaken i norr. Ingen av de miljöerna är bekväma, men det går. Det är troligt att en del av det vi gör påverkar klimatet både lokalt och i större skala. Men det kan vi inte göra något åt. Inte ett dyft. Av skäl som gränsar till det pinsamma eller plågsamma så är mänskan som hon är; vi ordnar det för oss, röjer mark, odlar intensivt, fiskar hårt, slaktar djur, använder maskiner och vi kommer att göra slut på allt fossilt bränsle. Helt garanterat. Eller tror du verkligen något annat?

Är det bra om kolet räcker 200 år eller bara 150? Det spelar ingen roll alls.

(Jag tycker somrarna är extra heta ibland, så jag har byggt mig myggfönster och har t o m en fläkt i beredskap. Med åren fryser jag allt mer om vintrarna, särskilt fingrarna är lite griniga, så jag har numera dyra fodrade arbetshandskar. I verkstan kör jag en stor fotogenkamin så det går från 8 till 15 C på 30 min. Används sparsamt.)
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
D Diamant skrev:
I vetenskapliga sammanhang använder man inte förnekare till de som har en annan åsikt.
Jodå. I Corona, Trump och Putintrådarna är det helt ok.
😁
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.