Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700
G gaidin skrev:
Du tror att ägaren till företaget ljög i artikeln?
Varför skulle jag tro det?
 
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Varför skulle jag tro det?
Så; Varför kör han diesel?

När du skrev "Du vet vad jag menar" så utgick jag från att du hade en villfarelse om att han gjorde det för klimatet.
 
Suvi5700
G gaidin skrev:
Så; Varför kör han diesel?

När du skrev "Du vet vad jag menar" så utgick jag från att du hade en villfarelse om att han gjorde det för klimatet.
Nej han gör det för att klimathetsen från makthavare och media tvingar fram sådana handlingar. Hade inte det funnits hade han aldrig kommit på den vansinniga idé att köpa elektroniska lastbilar.
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Nej han gör det för att klimathetsen från makthavare och media tvingar fram sådana handlingar. Hade inte det funnits hade han aldrig kommit på den vansinniga idé att köpa elektroniska lastbilar.
Fast det är ju inte sant, det hittar du på själv.

För honom var det ett affärsmässigt beslut, han skulle helt enkelt tjäna mer pengar då elen är billigare än diesel.
Han hade dock inte räknat med effektavgifterna, som ju inte har med klimatet att göra vilket påpekats tidigare i tråden.

Om jag säger att jag har dålig mage idag, kommer du då att berätta för mig varför och sedan hitta på att jag har klimatångest?
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag är kritisk till det mesta jag läser.
Oj, då har du offrat både utbildning och bildning i ditt liv, såg att du även ansåg att väderlekskartorna på TV var manipulerade i färgen - nyheterna i TV tillför heller inget förstår jag.

Inte alla lever som dom lär så det hedrar dig på det sättet men jag kan inte låta bli att ställa den givna frågan, vem är det som kontrollerar våra liv så intensivt men som t.ex. jag aldrig har stött på i något sammanhang. Är jag blind, döv eller allmänt korkad?

Berätta!
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
För honom var det ett affärsmässigt beslut, han skulle helt enkelt tjäna mer pengar då elen är billigare än diesel.
Fast hade man inte haft den här 'klimatskräcken' så hade det aldrig varit aktuellt att idag ha ellastbilar. Då hade aldrig politiker drivit på elektrifieringen av fordonsflottan. Så att han ens kom på tanken på att köpa en ellastbil är tack vare 'klimatskräcken'.
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
@kasheida du skrev:

"Märker du hur idiotiskt det blir när folk "tycker" saker utan källa"?

inlägget nedan, som du gillade, är ett bra exempel på den saklighet du efterlyser?
BirgitS BirgitS skrev:
Rysstroll, antivaxxare etc. är inte på allvar intresserade av frågan, deras påståenden är inte allvarligt menade och de framträder inte med anspråk om att tas på allvar och respekteras, de kan t.ex. utan problem komma med motsägande påståenden. De är alltså inte seriösa utan oseriösa.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Är jag blind, döv eller allmänt korkad?

Berätta!
Godtrogen?
 
  • Älska
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Oj, då har du offrat både utbildning och bildning i ditt liv, såg att du även ansåg att väderlekskartorna på TV var manipulerade i färgen - nyheterna i TV tillför heller inget förstår jag.

Inte alla lever som dom lär så det hedrar dig på det sättet men jag kan inte låta bli att ställa den givna frågan, vem är det som kontrollerar våra liv så intensivt men som t.ex. jag aldrig har stött på i något sammanhang. Är jag blind, döv eller allmänt korkad?

Berätta!
Allmänt korkad.
 
  • Haha
  • Gilla
Klacken och 4 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Godtrogen?
Hmm.. det är ju ett något snällare omdöme än korkad men jag tror ingen som någonsin känt mig skulle beskriva mig som godtrogen.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
@kasheida du skrev:

"Märker du hur idiotiskt det blir när folk "tycker" saker utan källa"?

inlägget nedan, som du gillade, är ett bra exempel på den saklighet du efterlyser?
Ja, det var sakligt eftersom det inlägget handlade om vad som är seriöst eller inte seriöst. Det blir lätt att misstolka när man rycker ut en bit av inlägget.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Örebro universitet har i ett forskningsprojekt gjort intervjuer med tusen gymnasieelever om deras attityder. 73 procent säger sig vara ointresserade av klimatfrågan, vad som har ökat i medvetandet hos studenterna är palestiniernas lidande.
Där har Greta Thunberg gjort en insats genom att uppmärksamma Israels brott mot mänskligheten.
 
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det var sakligt eftersom det inlägget handlade om vad som är seriöst eller inte seriöst. Det blir lätt att misstolka när man rycker ut en bit av inlägget.
Men snälla Birgit. Det fanns ingen saklighet alls. Bara fria fantasier.
Blir dina drömmar mer vetenskapligt förankrade när hela inlägget är med?
Se nedan.
BirgitS BirgitS skrev:
Nu har ju ordet seriös en viss betydelse.
allvarlig; på allvar intresserad; allvarligt menad
som framträder med anspråk på att tas på allvar och respekteras
[länk]
Det vet vi redan.
BirgitS BirgitS skrev:
Rysstroll, antivaxxare etc. är inte på allvar intresserade av frågan, deras påståenden är inte allvarligt menade och de framträder inte med anspråk om att tas på allvar och respekteras, de kan t.ex. utan problem komma med motsägande påståenden. De är alltså inte seriösa utan oseriösa.
Rysstroll.
Antivaxxare.
Inte intresserade av frågan.
Ej allvarligt menade påståenden.
Ej anspråk på att tas på allvar.
Ej respekteras.
Komma med motsägande påståenden.
Ej seriösa.

Det blev åtta tvärsäkra analyser utan någon som helst Grund, annan än en önskan att det vore sanna.
BirgitS BirgitS skrev:
Vems världsbild är det som ifrågasätts, din, Bitterhetsakademins och Suvi5700s?
Är det därför som ni inte vågar ta till er kunskap utan stänger in er i er bubbla och inte vill se vad som händer (stoppar huvudet i sanden, låtsas som det regnar etc.) och klagar på alla som inte gör likadant?
Ditt inlägg är en ren björntjänst.
 
Redigerat:
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
B Bitterhetsakademin skrev:
Örebro universitet har i ett forskningsprojekt gjort intervjuer med tusen gymnasieelever om deras attityder. 73 procent säger sig vara ointresserade av klimatfrågan, vad som har ökat i medvetandet hos studenterna är palestiniernas lidande.
Där har Greta Thunberg gjort en insats genom att uppmärksamma Israels brott mot mänskligheten.
Tråkigt att gymnasieelever inte är mer intresserade, men det säger ingenting om ifall det är sant att mänsklig aktivitet påverkar klimatet eller inte.
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Tråkigt att gymnasieelever inte är mer intresserade, men det säger ingenting om ifall det är sant att mänsklig aktivitet påverkar klimatet eller inte.
Nej, det säger bara att klimatfrågan är överspelad i de yngres medvetanden. Dessa blir framtidens ledare och har förhoppningsvis en mer balanserad syn på frågan.
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.