54 626 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nej han gör det för att klimathetsen från makthavare och media tvingar fram sådana handlingar. Hade inte det funnits hade han aldrig kommit på den vansinniga idé att köpa elektroniska lastbilar.G gaidin skrev:
Fast det är ju inte sant, det hittar du på själv.Suvi5700 skrev:
För honom var det ett affärsmässigt beslut, han skulle helt enkelt tjäna mer pengar då elen är billigare än diesel.
Han hade dock inte räknat med effektavgifterna, som ju inte har med klimatet att göra vilket påpekats tidigare i tråden.
Om jag säger att jag har dålig mage idag, kommer du då att berätta för mig varför och sedan hitta på att jag har klimatångest?
Oj, då har du offrat både utbildning och bildning i ditt liv, såg att du även ansåg att väderlekskartorna på TV var manipulerade i färgen - nyheterna i TV tillför heller inget förstår jag.Suvi5700 skrev:
Inte alla lever som dom lär så det hedrar dig på det sättet men jag kan inte låta bli att ställa den givna frågan, vem är det som kontrollerar våra liv så intensivt men som t.ex. jag aldrig har stött på i något sammanhang. Är jag blind, döv eller allmänt korkad?
Berätta!
Fast hade man inte haft den här 'klimatskräcken' så hade det aldrig varit aktuellt att idag ha ellastbilar. Då hade aldrig politiker drivit på elektrifieringen av fordonsflottan. Så att han ens kom på tanken på att köpa en ellastbil är tack vare 'klimatskräcken'.G gaidin skrev:
@kasheida du skrev:
"Märker du hur idiotiskt det blir när folk "tycker" saker utan källa"?
inlägget nedan, som du gillade, är ett bra exempel på den saklighet du efterlyser?
"Märker du hur idiotiskt det blir när folk "tycker" saker utan källa"?
inlägget nedan, som du gillade, är ett bra exempel på den saklighet du efterlyser?
BirgitS skrev:
Allmänt korkad.A Abies koreana skrev:Oj, då har du offrat både utbildning och bildning i ditt liv, såg att du även ansåg att väderlekskartorna på TV var manipulerade i färgen - nyheterna i TV tillför heller inget förstår jag.
Inte alla lever som dom lär så det hedrar dig på det sättet men jag kan inte låta bli att ställa den givna frågan, vem är det som kontrollerar våra liv så intensivt men som t.ex. jag aldrig har stött på i något sammanhang. Är jag blind, döv eller allmänt korkad?
Berätta!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Ja, det var sakligt eftersom det inlägget handlade om vad som är seriöst eller inte seriöst. Det blir lätt att misstolka när man rycker ut en bit av inlägget.Intet skrev:
Örebro universitet har i ett forskningsprojekt gjort intervjuer med tusen gymnasieelever om deras attityder. 73 procent säger sig vara ointresserade av klimatfrågan, vad som har ökat i medvetandet hos studenterna är palestiniernas lidande.
Där har Greta Thunberg gjort en insats genom att uppmärksamma Israels brott mot mänskligheten.
Där har Greta Thunberg gjort en insats genom att uppmärksamma Israels brott mot mänskligheten.
Men snälla Birgit. Det fanns ingen saklighet alls. Bara fria fantasier.BirgitS skrev:
Blir dina drömmar mer vetenskapligt förankrade när hela inlägget är med?
Se nedan.
Det vet vi redan.BirgitS skrev:
Rysstroll.BirgitS skrev:
Antivaxxare.
Inte intresserade av frågan.
Ej allvarligt menade påståenden.
Ej anspråk på att tas på allvar.
Ej respekteras.
Komma med motsägande påståenden.
Ej seriösa.
Det blev åtta tvärsäkra analyser utan någon som helst Grund, annan än en önskan att det vore sanna.
Ditt inlägg är en ren björntjänst.BirgitS skrev:
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 895 inlägg
Tråkigt att gymnasieelever inte är mer intresserade, men det säger ingenting om ifall det är sant att mänsklig aktivitet påverkar klimatet eller inte.B Bitterhetsakademin skrev:Örebro universitet har i ett forskningsprojekt gjort intervjuer med tusen gymnasieelever om deras attityder. 73 procent säger sig vara ointresserade av klimatfrågan, vad som har ökat i medvetandet hos studenterna är palestiniernas lidande.
Nej, det säger bara att klimatfrågan är överspelad i de yngres medvetanden. Dessa blir framtidens ledare och har förhoppningsvis en mer balanserad syn på frågan.Fairlane skrev: