Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vad hände här gick de som jobbar på trxx-fabriken hem för dagen?

Några reflektioner:

1. De som forskar på historisk klimat senaste 12 000 år sedan, så är det många tecken som tyder på att den värmepuckeln som var globalt för så där 8000 år sedan dämpas allt mer och blir mindre tydlig.
2. Med insyn i forskningsvärlden vill jag påstå att de flesta forskare har positiv syn på nya rön som gärna omkullkastar tidigare teorier.
3. att teorier som motsäger klimatförändringen eller ifrågasätter den mänskliga påverkan, skulle mycket väl kunna få anslag, men tyvärr finns inga som är tillräckligt seriösa i sin forskning, utan det är hokuspokus-teorier. En forskare jag kom på just nu är den danske forskaren Henrik Svensmark som skapade rubriker kring molnbildning med koppling till solens aktivitet, men den teorin anses inte kunna bevisas.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Ja, ni bekräftar just det jag påpekade: När du inte kan övertyga någon så återstår att försöka skita ner källorna till din motståndares argument.
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
H hovapettson skrev:
Ja, ni bekräftar just det jag påpekade: När du inte kan övertyga någon så återstår att försöka skita ner källorna till din motståndares argument.
Det är deras starkaste vapen 😮‍💨
 
  • Gilla
hovapettson
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Tycker inte man hör så mycket "Blut und Boden" därifrån, tvärtom är de väl för öppen svenskhet numera. Partiet har varit snabba med att slänga ut de som inte företräder partilinjen. Vad gäller batterier har jag svårt att se att Sverige kan tävla mot kinesiska batterier med deras stora statsunderstöd.
Vad är "öppen svenskhet"?

Konstigt bara att det råkar vara så många med dessa oönskade åsikter som kommer så långt fram i partiet, som gillas av ledningen... ända till någon utifrån undrar, då är det plötsligt ojojoj, det hade vi ingen aning om alls, nu måste vi köra veckans utrensning. Nu finns det åtminstone inga kvar, till nästa vecka.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är deras starkaste vapen 😮‍💨
Jovisst, men det gäller alla och alltid. Nästan. Det är typiskt för en hopplös debatt.

Sedermera kommer vi till punkten då Goodwins lag inträder. Sedan slåss man. I Paris sparkade vänsterextremister ihjäl en kille häromdagen. Det är ett visst ståhej kring detta nu. Offret var där för att skydda några kvinnor som skulle manifestera mot gatuvåldet. Så kan det gå.
 
Suvi5700
H hovapettson skrev:
Jovisst, men det gäller alla och alltid. Nästan. Det är typiskt för en hopplös debatt.

Sedermera kommer vi till punkten då Goodwins lag inträder. Sedan slåss man. I Paris sparkade vänsterextremister ihjäl en kille häromdagen. Det är ett visst ståhej kring detta nu. Offret var där för att skydda några kvinnor som skulle manifestera mot gatuvåldet. Så kan det gå.
Ja och Svt ljuger som vanligt och kallade honom dom dog högerextrem. Vänsterns våld verkar alltid vara ok
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja och Svt ljuger som vanligt och kallade honom dom dog högerextrem. Vänsterns våld verkar alltid vara ok
Oj, har detta med klimatet att göra?
 
BirgitS
H hovapettson skrev:
Ja, ni bekräftar just det jag påpekade: När du inte kan övertyga någon så återstår att försöka skita ner källorna till din motståndares argument.
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är deras starkaste vapen 😮‍💨
Ja, det är många, t.ex. Suvi5700, som försöker skits ner forskarna, dvs. källorna till kunskapen om att klimatet förändras. Jag antar då att er argumentation betyder att eftersom ni inte kan övertyga någon så är det ert starkaste vapen.
 
  • Gilla
  • Wow
Jorel03 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är många, t.ex. Suvi5700, som försöker skits ner forskarna, dvs. källorna till kunskapen om att klimatet förändras. Jag antar då att er argumentation betyder att eftersom ni inte kan övertyga någon så är det ert starkaste vapen.
På pricken. Så går det alltid. (Ja, och så finns det två steg till i eskaleringen som jag nämnde.)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är många, t.ex. Suvi5700, som försöker skits ner forskarna, dvs. källorna till kunskapen om att klimatet förändras. Jag antar då att er argumentation betyder att eftersom ni inte kan övertyga någon så är det ert starkaste vapen.
Jag har inte försökt skita ner någon alls. Att jag inte tror på dom är en annan sak.
Nu är du där igen och försöker tillskriva mig saker jag inte sagt.
 
  • Gilla
Jorel03 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
H hovapettson skrev:
På pricken. Så går det alltid. (Ja, och så finns det två steg till i eskaleringen som jag nämnde.)
Hur vore det om ni förbättrade er argumentation med lite undersökningar med fakta och i stället för egna misslyckade tankar eller om det är papegojupprepningar av någon som misslyckades att förstå forskare?
 
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Oj, har detta med klimatet att göra?
Ja, vi spårar lätt ur. Vi är alla skyldiga där
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ja, vi spårar lätt ur. Vi är alla skyldiga där
Det är det dåliga samtalsklimatet. Polarisering har tyvärr inget med att skaffa polare att göra. Där går många vilse också.
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Klimattjafset tar slut vid domedagen, kan man tro. Det brukar vara om tio år.

Mina bidrag idag var en möjligen tänkvärd sak om datorsimulering som avsiktligt (?) missförstods. Och att debattera debatten, vilket knappast uppskattades. Samt lite amatörpsykologiska spaningar, men det fick man fan för.

Kör hårt!
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag har inte försökt skita ner någon alls. Att jag inte tror på dom är en annan sak.
Nu är du där igen och försöker tillskriva mig saker jag inte sagt.
Vad du hittar på, du skrev ju alldeles nyss att SVT ljög som vanligt.
Dessutom har vi t.ex. inläggen:
#612
#539
#491
#408
#366

Vet du inte vad du skriver? Det är ju andra gången som du felaktigt har påstått att jag tillskriver dig saker som du inte har sagt.
 
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.