Status
Inte öppen för fler kommentarer.
B Bitterhetsakademin skrev:
Ja visst är det, det talades om lyckan av en etniskt homogen befolkning, Rasbiologiska Institutet inrättades, Sverige drev på för att judars pass skulle märkas med ett j och det talades om hur zigenarfrågan skulle lösas.
Tyskarnas var imponerande över Rasbiologiska Institutet och gjorde studiebesök. Folk med mindervärdiga gener tvångssteriliserades eller spärrades in på institution.
Se bara på experimenten på Vipeholm.
Vad som kan dras fram i ljuset som Sverigedemokraterna gjort förbleknar vid jämförelse med vad de etablerade och aktade partierna gjort i det förflutna.
Så när SD-nära personer tar upp blodrenhet så är det för att Europa var rasistiskt för hundra år sen och de ligger bara ett århundrade back i sina tankar?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Men komma med uttalanden om att de tjänar pengar på just GreenIron går bra?
Hur vet du då att ditt uttalande stämmer?
Jag har inte nämt något om GreenIron. Var snäll och tillskriv inte mig citat.
 
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
I så fall är det väl viktigt att investera i sånt som motverkar klimatförändringarna så de inte blir värre än nödvändigt. Det blir ju dyrare för medborgarna ju större förändringarna blir.

Det är lika dumt att vara beroende av rysk gas som av kinesiska batterier, bilar etc.
Gick ju jättebra med Svenska batterier🤣
 
BirgitS BirgitS skrev:
I så fall är det väl viktigt att investera i sånt som motverkar klimatförändringarna så de inte blir värre än nödvändigt. Det blir ju dyrare för medborgarna ju större förändringarna blir.

Det är lika dumt att vara beroende av rysk gas som av kinesiska batterier, bilar e
kashieda kashieda skrev:
Så när SD-nära personer tar upp blodrenhet så är det för att Europa var rasistiskt för hundra år sen och de ligger bara ett århundrade back i sina tankar?
Tycker inte man hör så mycket "Blut und Boden" därifrån, tvärtom är de väl för öppen svenskhet numera. Partiet har varit snabba med att slänga ut de som inte företräder partilinjen. Vad gäller batterier har jag svårt att se att Sverige kan tävla mot kinesiska batterier med deras stora statsunderstöd.
 
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, papegojor som upprepar sånt de har hört/sett i Swebbtv, Riks etc. har vi ju sett många gånger. Inte verkar de ha tänkt mycket heller eftersom de inte kan förklara hur de kom fram till just den åsikten.
Du borde ta och titta lite på Swebbtv
 
  • Gilla
Diamant
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag har inte nämt något om GreenIron. Var snäll och tillskriv inte mig citat.
Ditt inlägg #638 var ett svar på ett inlägg som handlade om GreenIron.
Det uppfattas då som att ditt inlägg just handlar om GreenIron. Om du inte vill skriva något som handlar om GreenIron är det ju dumt att citera ett sånt inlägg.
 
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du borde ta och titta lite på Swebbtv
Varför det?
Så att jag känner igen ändå fler inlägg i forumet som papegojor av info som kommer därifrån?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Varför det?
Så att jag känner igen ändå fler inlägg i forumet som papegojor av info som kommer därifrån?
Så du kännet igen dem. Då måste du ju vara en Swebbtv tittare
 
  • Wow
kashieda
  • Laddar…
Det var ju ganska tydligt för ett par år sedan når någon någonstans förklarade att CO2 var "livets gas"

Det tog inte många dagar innan de var det största argumentet som fanns, bland en sabla massa skribenter och även folk runt fikabordet.

Papegojor, inte tänka själva...
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Så du kännet igen dem. Då måste du ju vara en Swebbtv tittare
Nja, det räcker ju med att diskutera klimat med förnekare, reda ut var all idioti kommer ifrån, konstatera att det är en gemensam källa, SwebbTV.

Man behöver inte se på SwebbTv för att höra vad de säger.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Det var ju ganska tydligt för ett par år sedan når någon någonstans förklarade att CO2 var "livets gas"

Det tog inte många dagar innan de var det största argumentet som fanns, bland en sabla massa skribenter och även folk runt fikabordet.

Papegojor, inte tänka själva...
Bra och slagkraftiga formuleringar brukar få spridning. Det gäller i minst lika hög grad bland de klimattroende som bland kättarna.
 
Suvi5700
G gaidin skrev:
Nja, det räcker ju med att diskutera klimat med förnekare, reda ut var all idioti kommer ifrån, konstatera att det är en gemensam källa, SwebbTV.

Man behöver inte se på SwebbTv för att höra vad de säger.
Om vanlig media vore som Swebbtv, så hade inte Swebbtv behövts.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Gick ju jättebra med Svenska batterier🤣
Och IT-bubblan. Där satsade sorkapitalet friskt och blev lika blåsta som oss dödliga.
Så det gäller att inte samla alla ägg i en korg vet även Wallenbergarna* men så länge fler satsningar går plus än minus är det smällar man får ta. Så det vore ju väldigt märkligt om de inte även satsar på "grönt flum" . För vill det sig väl så blir det mot förmodan vinst där också. Men visar det sig att det blev ett magplask så fick de iallafall rejält med god PR på köpet.

* Birgit o kasheida. Jag har ingen länk till Wallenbergarnas relation till ägg.
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Bra och slagkraftiga formuleringar brukar få spridning. Det gäller i minst lika hög grad bland de klimattroende som bland kättarna.
Oavsett om de är rätt eller fel?
Säger man att CO2 är "Livets gas" och sedan försöker påskina andra medier att de vinklar rapporteringen.

Kasta bäver i trähus...
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hur tänker du nu?
Javisst ja. Det stod ju på text tv förra veckan att dessa kalla vintrarna beror på den globala uppvärmningen 😂
Jag skrev precis vad jag tänkte, var det något oklart med det?
Hade vi inte haft klimatförändringar som ger varmare klimat över tid, hade ingen reagerat på att det är snö och minusgrader på vintern.
Tråkigt nog läser jag inte på text-tv, så jag får tro dig på ditt ord.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.