54 760 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Så när SD-nära personer tar upp blodrenhet så är det för att Europa var rasistiskt för hundra år sen och de ligger bara ett århundrade back i sina tankar?B Bitterhetsakademin skrev:Ja visst är det, det talades om lyckan av en etniskt homogen befolkning, Rasbiologiska Institutet inrättades, Sverige drev på för att judars pass skulle märkas med ett j och det talades om hur zigenarfrågan skulle lösas.
Tyskarnas var imponerande över Rasbiologiska Institutet och gjorde studiebesök. Folk med mindervärdiga gener tvångssteriliserades eller spärrades in på institution.
Se bara på experimenten på Vipeholm.
Vad som kan dras fram i ljuset som Sverigedemokraterna gjort förbleknar vid jämförelse med vad de etablerade och aktade partierna gjort i det förflutna.
Gick ju jättebra med Svenska batterier🤣BirgitS skrev:
BirgitS skrev:
Tycker inte man hör så mycket "Blut und Boden" därifrån, tvärtom är de väl för öppen svenskhet numera. Partiet har varit snabba med att slänga ut de som inte företräder partilinjen. Vad gäller batterier har jag svårt att se att Sverige kan tävla mot kinesiska batterier med deras stora statsunderstöd.kashieda skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 155 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 155 inlägg
Ditt inlägg #638 var ett svar på ett inlägg som handlade om GreenIron.Suvi5700 skrev:
Det uppfattas då som att ditt inlägg just handlar om GreenIron. Om du inte vill skriva något som handlar om GreenIron är det ju dumt att citera ett sånt inlägg.
Det var ju ganska tydligt för ett par år sedan når någon någonstans förklarade att CO2 var "livets gas"
Det tog inte många dagar innan de var det största argumentet som fanns, bland en sabla massa skribenter och även folk runt fikabordet.
Papegojor, inte tänka själva...
Det tog inte många dagar innan de var det största argumentet som fanns, bland en sabla massa skribenter och även folk runt fikabordet.
Papegojor, inte tänka själva...
Bra och slagkraftiga formuleringar brukar få spridning. Det gäller i minst lika hög grad bland de klimattroende som bland kättarna.G gaidin skrev:
Och IT-bubblan. Där satsade sorkapitalet friskt och blev lika blåsta som oss dödliga.Suvi5700 skrev:
Så det gäller att inte samla alla ägg i en korg vet även Wallenbergarna* men så länge fler satsningar går plus än minus är det smällar man får ta. Så det vore ju väldigt märkligt om de inte även satsar på "grönt flum" . För vill det sig väl så blir det mot förmodan vinst där också. Men visar det sig att det blev ett magplask så fick de iallafall rejält med god PR på köpet.
* Birgit o kasheida. Jag har ingen länk till Wallenbergarnas relation till ägg.
Oavsett om de är rätt eller fel?B Bitterhetsakademin skrev:
Säger man att CO2 är "Livets gas" och sedan försöker påskina andra medier att de vinklar rapporteringen.
Kasta bäver i trähus...
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 642 inlägg
Jag skrev precis vad jag tänkte, var det något oklart med det?Suvi5700 skrev:
Hade vi inte haft klimatförändringar som ger varmare klimat över tid, hade ingen reagerat på att det är snö och minusgrader på vintern.
Tråkigt nog läser jag inte på text-tv, så jag får tro dig på ditt ord.