Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Det är väl just för att vi ligger på ett nettoutsläpp som vi ska försöka fortsätta minska utsläppen.

Ni är verkligen som flaggstänger som inte når hela vägen ner till marken.
Och sänka vår välfärd genom att fortsätta ösa skattepengar på grön omställning. Till ingen nytta.
GAAAAHHHH!!!!
 
  • Haha
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Bra inlägg! Det är en fråga om hur vi ska räkna! Är det våra territoriella utsläpp/upptag som är det viktiga eller är det vårt klimatavtryck. Vi i Sverige jobbar i båda ändarna.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
nikasp
  • Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700
trähandtag trähandtag skrev:
Bra inlägg! Det är en fråga om hu vi ska räkna! Är det våra territoriella utsläpp/upptag som är det viktiga eller är det vårt klimatavtryck. Vi i Sverige jobbar i båda ändarna.
Klimatavtryck🤣 ännu ett ord som är uppfunnit för att få folk att få dåligt samvete. Och för att kunna pressa ut mer pengar ur folk och företag.
 
  • Gilla
  • Haha
Diamant och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Och sänka vår välfärd genom att fortsätta ösa skattepengar på grön omställning. Till ingen nytta.
GAAAAHHHH!!!!
Ja, gud förbjude att vi lär oss att göra saker utan att stödja perversa oljestater, att vi blir duktiga på teknik vi kan sälja till andra och därmed tjäna pengar till välfärden

Varför hatar du pensionärerna?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Ja, gud förbjude att vi lär oss att göra saker utan att stödja perversa oljestater, att vi blir duktiga på teknik vi kan sälja till andra och därmed tjäna pengar till välfärden

Varför hatar du pensionärerna?
Jag är själv pensionär. Vad är det du tycker Svenska skattepengar i klimatets goda sak har bidragit till för att öka den Svenska välfärden?
 
  • Gilla
Diamant och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag är själv pensionär. Vad är det du tycker Svenska skattepengar i klimatets goda sak har bidragit till för att öka den Svenska välfärden?
Du märker vad konstigt det blir när saker som inte hänger ihop står i samma inlägg när andra skriver dem. Märkligt att du inte kan det när dina meningsfränder gör det.
 
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Du märker vad konstigt det blir när saker som inte hänger ihop står i samma inlägg när andra skriver dem. Märkligt att du inte kan det när dina meningsfränder gör det.
Vad är du nu igång och babblar om igen? Bidra till något i tråden istället.
 
  • Haha
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag är själv pensionär. Vad är det du tycker Svenska skattepengar i klimatets goda sak har bidragit till för att öka den Svenska välfärden?
Återigen så har forskare o experter kostnader kommit fram till att det är samhällsekonomiskt viktigare att mot Olle i grind än att ta kostnaderna för effekterna av förändringen. Nu är ju redan vi påverkade och vi har redan inkasserat ytterligare förändringar.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Men sen om den gemensamma forskarkåren har rätt eller fel är inte så viktigt.
Det här med " gemensamma forskarkåren" är ett av alla mantran ni har övat in. Tror ni hört det på Svt.
Man kan vända på det:

Detta misstroende som du och några till har mot forskning och kunskap är ett mantra ni övar in (även om ni tror ni tänker själva). Tror ni fått det från Rils och Samnytt.
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vad är du nu igång och babblar om igen? Bidra till något i tråden istället.
Du klarar ju inte att bidra med annat än vad du drar ur xxxxx, så varför?
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
D Diamant skrev:
Det har förändrats mycket. Nya bostadsområden och industriområden har tillkommit och de har bara kopplats på befintliga dagvattenssystem utan att beakta om de är dimensionerade för den ökade mängd vatten som de skall klara.
Där tror jag du har fel. Åtminstone där jag har lite insyn verkar man både bygga ut befintlig dagvattensystem och förbereda områden för breddning. Det finns väl någon tråd här där kostnaderna delvis drabbat befintliga fastigheter vi kommunal exploatering.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P Pallewea skrev:
Där tror jag du har fel. Åtminstone där jag har lite insyn verkar man både bygga ut befintlig dagvattensystem och förbereda områden för breddning. Det finns väl någon tråd här där kostnaderna delvis drabbat befintliga fastigheter vi kommunal exploatering.
Jag tror det varierar oerhört mellan de 290 kommunerna vilket ansvar man tar för dagvattensystemen i de olika verksamhetsområdena. Min kommun här i Sörmland gör t ex nästan ingenting och det beror på att styret är ointresserat av praktiska frågor som VA. Man vill prata jobb, företag och tillväxt, det är vad det ledande kommunala persongalleriet brinner för.

Man har t ex beslutat i februari att minska verksamhetsområdena för dagvatten delvis med det politiska motivet att slippa ansvara för eventuella översvämningar av allmänna platser.
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag gissar att Gävle gnuggar geniknölarna, då de drabbats ordentligt av översvämningar i ganska tät följd.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Dom mest utbildade människor är ofta dom mest okunniga. Dom är så innställda på att det dom i då många år tryckt näsan i böcker för att lära sig, ska stämma.
Att ifrågasätta ingår inte i deras utbildning. Likadant med många läkare.
Och att få sådana människor att tänka om är väldigt svårt. Då rämnar hela deras värld.
Hmm...jag delar inte din åsikt att utbildning gör folk okunniga, det du beskriver är en karikatyr som någon (avundsjuk?) och outbildad person skrivit på nätet i ett desperat försök att försvara sin position.

Om man avfärdar utbildning/forskning så återstår dessvärre endast en personlig känsla att hänvisa till, i min värld så räcker det nog inte till för att förstå t.ex. medicin eller annan forskning. Jag tror du missförstått det hela, utbildning gör inte folk okunniga, det låter mera som om du belastar dig själv med en misstro mot omvärlden och misstro är inte ett bevis för att någon har fel.

Jag tänker fortsätta med mina läkarbesök när så krävs för utbildning på universitetsnivå handlar om att ifrågasätta, det är så forskning fungerar. Att vara utbildad är inte att sluta ifrågasätta, det har du missförstått. Det betyder att man fått kunskap och verktyg att göra det på ett konstruktivt sätt och att vem som helst som äger kunskapen kan göra det och har de verktyg som krävs i form av utbildning.

Att ifrågasätta vetenskap kräver utbildning och metod - inte en känsla av misstro.
 
  • Gilla
  • Älska
gaidin och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.