Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700
G gaidin skrev:
Nej, det har inte alltid varit så.

När jag började planera för min segling var det säsong där, ca 15 år sedan men sedan ändrades rekommendationerna.
Det är ju dina personliga referenser. Men för att visa att jag har fel så hänvisar du till en Wikipedia artikel där som inte är i linje med det du vill få fram.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är ju dina personliga referenser. Men för att visa att jag har fel så hänvisar du till en Wikipedia artikel där som inte är i linje med det du vill få fram.
Det som står där är att cykloner kommer året runt.

Jag förstår att du inte kan dra slutsatser med hjälp av information. Hela denna tråden bygger ju på det faktumet men kanske om någon vuxen i din närhet kan hjälpa till med att rita en bild?
Sådana bilder hade jag på förskolan med våra fyra årstider, säsonger fungerar ungefär lika dant.

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:

Jag förstår att du inte kan dra slutsatser med hjälp av information. Hela denna tråden bygger ju på det faktumet men kanske om någon vuxen i din närhet kan hjälpa till med att rita en bild?
Sådana bilder hade jag på förskolan med våra fyra årstider, säsonger fungerar ungefär lika dant.
Nej säsonger är vissa perioder då en viss företeelse förekommer rikligare än andra perioder.

Ex svampsäsongen i Sverige är under sensommaren och hösten. Det finns svampar under större delen av året så med ditt konstiga sätt att resonera är det lika fel att säga att vi har en svampsäsong.

Så vi har fortfarande en orkansäsong.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
G gaidin skrev:

Kan du inte bara stå för att du kläckte ur dig något utan att ha belägg för det. Istället för försöka förlöjliga mig med kränkande inlägg.
Du och Kasheida är lika duktiga på det.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Kan du inte bara stå för att du kläckte ur dig något utan att ha belägg för det. Istället för försöka förlöjliga mig med kränkande inlägg.
Du och Kasheida är lika duktiga på det.
Den där Kasheida låter otrevlig.

kashieda kashieda skrev:
Den där Kasheida låter otrevlig.
När argumenten tryter, kompenserar arrogansen.

Intet Intet skrev:
Typ som när man medvetet stavar fel till namn? Det är ju ganska infantilt.

Fairlane
Intet Intet skrev:
Larva dig inte. Problemet är att AP-fonden var tvungen att fuska efter politiska påtryckningar för att kunna investera i NorthWolt, eftersom det var en för osäker investering. Vilket med all önskvärd tydlighet visade sig stämma.
Men du läste inte vad jag svarade på?
Tycker du att man ska förbjuda AP-fonderna från att handla på börsen för att de kan gå med förlust?

Fairlane
Intet Intet skrev:
Ah, det är det du ägnar dig åt när du sätter skratt-emojis på andras texter, du har inga motargument, så då blir det smileys?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vilket?

Intet Intet skrev:
Vilket?
Förlåt, det verkar vara svårt att se vad som kommenterats.

Fairlane Fairlane skrev:
Men du läste inte vad jag svarade på?
Tycker du att man ska förbjuda AP-fonderna från att handla på börsen för att de kan gå med förlust?
Det har väl ingen påstått, heller.
Fairlane Fairlane skrev:
Ah, det är det du ägnar dig åt när du sätter skratt-emojis på andras texter, du har inga motargument, så då blir det smileys?
Ibland skrattar jag åt inlägg för deras enfalds skull. Ibland för deras humor.

Vilket syftar du på?

Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Ber om ursäkt. Var inte medvetet jag skrev fel namn.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Ber om ursäkt. Var inte medvetet jag skrev fel namn.
Såklart inte. Ni skulle ju inte göra något sånt medvetet.

kashieda kashieda skrev:
Såklart inte. Ni skulle ju inte göra något sånt medvetet.
Du blir alltså kränkt över en felstavning av någons namn? Är det inte liiiite fånigt?
Eller har jag missuppfattat alltihop?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.