Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Intet Intet skrev:
Visst. Men om vad ljuger jag. Hade du något särskilt i åtanke?
Inte ens du har väl svårt att minnas vad du själv skrev?

J jawen skrev:
Med kometen färdades 50 ggr ljusets hastighet
Nej, det gjorde den verkligen inte.

Ljudets hastighet, möjligen...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Inte ens du har väl svårt att minnas vad du själv skrev?
Just därför undrar jag vad du ville framföra, då ditt inlägg var helt obegripligt.

Du skrev:
Intet Intet skrev:
Det kan vara så enkelt att de ser till sin plånbok och får fram det de tror ger framtida anställning. Dvs. Det som är på modet för tillfället.
Det bör rimligen tolkas som att du påstår att detta är fallet. Om det var ett helt hypotetiskt uttalande utan koppling till det citerade inlägget, verkar det konstigt att citera just detta, eller ens skriva inlägget.

Jag svarade:
kashieda kashieda skrev:
Det kan också vara så att du ljuger.
Just som svar på ditt påstående.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Suvi5700
A Alexn72 skrev:
Tänka sig att vombsjön också verkar påverkas av de vatten som min lilla täpp saknar...
[länk]

De får väl också gräva sig en djupare brunn...
Ja och i Öresund var vattenståndet extremlågt i nästan hela februari.

kashieda kashieda skrev:
Det bör rimligen tolkas som att du påstår att detta är fallet.
Nej. Det bör det verkligen inte.
"Det kan vara så enkelt" betyder naturligtvis att det kan vara så enkelt. Varken mer eller mindre. Att din fantasi och önskan att bli gillad av BirgitS får dig att se din fantasi som rimlig, är ditt problem. Inte mitt.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
A Alexn72 skrev:
Tänka sig att vombsjön också verkar påverkas av de vatten som min lilla täpp saknar...
[länk]

De får väl också gräva sig en djupare brunn...
Du verkar vara den typen som till 100% gått på klimathotsbluffen. Nu vill du ha lite nederbörd till att det är klimatförändringar orsakade av koldioxidutsläpp som är orsaken.
Denna sommar kommer kanske att bli en extremt regnig sommar(vilket vi inte hoppas). Då kommer du också tro att det är på grund av klimatförändringar.
Denna vinter som varit har särskilt i Skåne varit kallare än på många år. Vi fick snö, men inte mycket. Därför är det inte heller någon snösmältning som fyller på sjöar och vattendrag.

• Gilla
Diamant och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du verkar vara den typen som till 100% gått på klimathotsbluffen.
Du verkar vara den typen som 100% gått på förvillarteorin om att inget klimathot existerar...
Det verkar inte baseras på att du försökt läsa på eller lära dig något utan bara tyckande och att du litar på vad folk säger (dock bara på de som säger vad du vill höra) enligt vad jag kan utläsa av dina inlägg. Att du kallar det en bluff måste innebära att du anser att 1000-tals forskare medvetet ljuger, medan personen som du ser på RIKS säger sanningen, helt utan någon form av bevis.

• Gilla
  • Haha
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Du verkar vara den typen som 100% gått på förvillarteorin om att inget klimathot existerar...
Det verkar inte baseras på att du försökt läsa på eller lära dig något utan bara tyckande och att du litar på vad folk säger (dock bara på de som säger vad du vill höra) enligt vad jag kan utläsa av dina inlägg. Att du kallar det en bluff måste innebära att du anser att 1000-tals forskare medvetet ljuger, medan personen som du ser på RIKS säger sanningen, helt utan någon form av bevis.
Foskare säger det som dom som beviljar deras anslag vill att dom säger.

• Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Låt mig killgissa att du aldrig jobbat med forskning.

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Så talar bara någon som inte förstår forskning eller den vetenskapliga principen.
Jag är uppriktigt förvånad över hur många som vill skryta med sin okunnighet och helt öppet stoltserar med att man inte kan se sammanhang eller konsekvenser, inte ens försöker.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Dilato och 10 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du verkar vara den typen som till 100% gått på klimathotsbluffen. Nu vill du ha lite nederbörd till att det är klimatförändringar orsakade av koldioxidutsläpp som är orsaken.
Denna sommar kommer kanske att bli en extremt regnig sommar(vilket vi inte hoppas). Då kommer du också tro att det är på grund av klimatförändringar.
Denna vinter som varit har särskilt i Skåne varit kallare än på många år. Vi fick snö, men inte mycket. Därför är det inte heller någon snösmältning som fyller på sjöar och vattendrag.
De du skriver har jag inte påstått.
Utan att varken forska i ämnet eller jobba inom det så klarar jag av att se logik i vad som händer och konsekvenserna av det.
Så varför inte vara lite försiktig i sin framfart?

Du verkar vara på helt andra spåret, skit i vilket, släpp ut så mycket man kan för att det ändå inte påverkar.
Man slutade med freon för man upptäckte att det var dåligt för ozonskiktet...
Men det verkar också vara ett dumt beslut enligt dig. Jag kan inte veta om forskningen talar sanning om tjockleken på ozonet håller på att reparera sig men bara för att jag inte kan mäta så är det väl ändå rimligt att det stämmer.

Jag har inte sett med egna ögon att jorden är rund heller men tro det eller ej så tror jag på vetenskapen även här.

Men om vi återgår till att det saknats vatten, vad är ditt råd till mig om jag inte haft ekonomi till att borra ny brunn?
Sälja huset och flytta in till stan och börja skriva förnekelse på nätet...?

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ofta kokar det ju ner till en rent ekonomisk fråga - är det värt att göra förberedande åtgärder idag som kostar 1 miljard, för något som kanske inträffar med 1% sannolikhet, men OM det gör det skulle kosta 1000 miljarder om man inte förberedde sig?
Problemet med detta är att det finns en massa andra risker i framtiden som kan hända med någon liten sannolikhet. Så varför ska man just försäkra sig mot eventuella effekter av klimatförändringar? Med samma resonemang så finns det väl någon liten risk för att Sverige utsätts för ett kärnvapenanfall. Ska vi för att skydda oss mot det bygga kärnvapensäkra skyddsrum åt befolkningen fyllda med förråd/utrustning för lång överlevnad? Man kan inte hålla på och försäkra sig mot alla osannolika saker som kan hända i framtiden. Det bästa och som folk alltid gjort är att anpassa sig till de problem som verkligen uppstår, inte ödsla resurser på att försäkra sig mot alla möjliga faror.

• Gilla
  • Wow
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Problemet med detta är att det finns en massa andra risker i framtiden som kan hända med någon liten sannolikhet. Så varför ska man just försäkra sig mot eventuella effekter av klimatförändringar? Med samma resonemang så finns det väl någon liten risk för att Sverige utsätts för ett kärnvapenanfall. Ska vi för att skydda oss mot det bygga kärnvapensäkra skyddsrum åt befolkningen fyllda med förråd/utrustning för lång överlevnad? Man kan inte hålla på och försäkra sig mot alla osannolika saker som kan hända i framtiden. Det bästa och som folk alltid gjort är att anpassa sig till de problem som verkligen uppstår, inte ödsla resurser på att försäkra sig mot alla möjliga faror.
""Ett skyddsrum kan stå emot tryckvåg och splitter, brand, joniserande strålning och bråte från raserade hus. Skyddsrummet har ett eget ventilationssystem för att stänga ute giftiga gaser och radioaktivt damm.""
https://www.mcf.se/sv/rad-till-priv...och-varningssystem/bra-att-veta-om-skyddsrum/

Men som du säger, att klara en direkt träff är inte realistiskt men med avstånd från eventuell explosion så är det rimligt att klara sig.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.