Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Är detta ditt sätt att: "Vi eftersträvar ett gott debattklimat, vilket innebär att alla får komma till tals och blir behandlade med respekt. Diskutera sakfrågor utan att brusa upp eller gå till personangrepp. Det är naturligt att ha olika åsikter."?
Det har jag gett upp för länge sen i den här tråden, eftersom jag har bemötts med så mycket personangrepp etc. och jag står inte tyst och tar skit. Men jag klagar inte på att någon annan bryter mot den regeln, om inte den personen klagar på det först.

• Älska
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du är snabb att anklaga mig för dåligt debattklimat. Du är inte ett dugg bättre själv.
Håller helt med och det har jag inte heller påstått. Men jag klagar inte på någon annan, om inte den personen klagar på det först. Alltså om du klagar på någons inlägg, får du finna dig i att dina inlägg granskas på samma sätt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Känns som läge att stänga tråden, eller i alla fall rensa ordentligt.
Inget vidare debattklimat.....
Har anmält något inlägg då och då, just för att få tråden rensad, men det har inte lett till något.

Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Det har jag gett upp för länge sen i den här tråden, eftersom jag har bemötts med så mycket personangrepp etc. och jag står inte tyst och tar skit. Men jag klagar inte på att någon annan bryter mot den regeln, om inte den personen klagar på det först.
Men varför skriver du i tråden undrar jag🤔

• Haha
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Har anmält något inlägg då och då, just för att få tråden rensad, men det har inte lett till något.
Jo det vet vi att du gärna gör

• Älska
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Håller helt med och det har jag inte heller påstått. Men jag klagar inte på någon annan, om inte den personen klagar på det först. Alltså om du klagar på någons inlägg, får du finna dig i att dina inlägg granskas på samma sätt.
Varför håller du på och svarar för andra? Låt dom själv svara om dom känner sig påhoppade

Suvi5700
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Känns som läge att stänga tråden, eller i alla fall rensa ordentligt.
Inget vidare debattklimat.....
Håller med

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Varför håller du på och svarar för andra? Låt dom själv svara om dom känner sig påhoppade
Det är ett diskussionsforum. Det är så det funkar.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Men varför skriver du i tråden undrar jag🤔
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Första citatet ovan är ett inlägg där du citerade ett svar till Alfredo. Varför håller du på och svarar för andra?
Låt Alfredo fråga mer om han vill ha mer information från mig.

Eller så får både du och jag skriva svar på vilka inlägg vi vill.
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jo det vet vi att du gärna gör
Du har ju själv skrivit att du har anmält inlägg. Så nu kastar du sten i glashus igen.
Har du svårt att tillämpa dina moralregler på dig själv men lätt att klaga så fort någon annan bryter dem?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vart vill du komma med detta?
Tror du att din lilla trädgårdstäppa är ppverkad av klimatförändringar?
Jag vet att det mer eller mindre slutat regna på sommaren på min lilla trädgårdstäppa.
Och med tanke på att jag bor just ute på landet så innebär det också att det som odlas på åkrarna också vill ha vatten.

Om jag inte kan odla på min täppa... Så får jag gå till affären och köpa grönsakerna som odlas.... på fältet 100meter ifrån mig...

Men nu råkar det vara så att både jag och bonden bredvid vattnar för att de ska bli något att äta.

Men jag kan inte säga att det beror på de ena eller de andra, men fakta är att jag inte väntar tills brunnen sinar och jag inte kan odla eller bo kvar längre.

Men hade jag inte haft råd med en ny brunn och vädret fortsätter mot en torr sommar så hade det inte varit så kul längre.
Värre är det för dom som har djur och vattnet sinar...

Suvi5700
A Alexn72 skrev:
Jag vet att det mer eller mindre slutat regna på sommaren på min lilla trädgårdstäppa.
Och med tanke på att jag bor just ute på landet så innebär det också att det som odlas på åkrarna också vill ha vatten.

Om jag inte kan odla på min täppa... Så får jag gå till affären och köpa grönsakerna som odlas.... på fältet 100meter ifrån mig...

Men nu råkar det vara så att både jag och bonden bredvid vattnar för att de ska bli något att äta.

Men jag kan inte säga att det beror på de ena eller de andra, men fakta är att jag inte väntar tills brunnen sinar och jag inte kan odla eller bo kvar längre.

Men hade jag inte haft råd med en ny brunn och vädret fortsätter mot en torr sommar så hade det inte varit så kul längre.
Värre är det för dom som har djur och vattnet sinar...
Och vart vill du få in detta i klimattråden?

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Och vart vill du få in detta i klimattråden?
Trodde att regn var en del av "klimatet"😉

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det kan också vara så att du ljuger.
Visst. Men om vad ljuger jag. Hade du något särskilt i åtanke?

Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Att du orkar sitta och leta information. Till viljen nytta undrar jag? Känner du dig överlägsen på något sätt när du kommer med dina länkar?
Ja här har du en poäng. Varför ska man leta fram information om saker och ting när man helt enkelt bara kan sitta och "tycka' utan kunskap...

Eller?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Tvärt om, det kan gå väldigt snabbt som när kometen slog ner i det som idag kallas Mexikanska golfen för 66 miljoner år sedan och förändrade klimatet över hela jorden.
Den kometen färdades ca 3 miljoner år innan den träffade jorden, så inte så "väldigt snabbt" kanske.
Med kometen färdades 50 ggr ljusets hastighet, så det var ju väldigt snabbt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.