54 793 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Det har jag gett upp för länge sen i den här tråden, eftersom jag har bemötts med så mycket personangrepp etc. och jag står inte tyst och tar skit. Men jag klagar inte på att någon annan bryter mot den regeln, om inte den personen klagar på det först.Alfredo skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Håller helt med och det har jag inte heller påstått. Men jag klagar inte på någon annan, om inte den personen klagar på det först. Alltså om du klagar på någons inlägg, får du finna dig i att dina inlägg granskas på samma sätt.Suvi5700 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Men varför skriver du i tråden undrar jag🤔BirgitS skrev:
Varför håller du på och svarar för andra? Låt dom själv svara om dom känner sig påhoppadeBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Suvi5700 skrev:
Första citatet ovan är ett inlägg där du citerade ett svar till Alfredo. Varför håller du på och svarar för andra?Suvi5700 skrev:
Låt Alfredo fråga mer om han vill ha mer information från mig.
Eller så får både du och jag skriva svar på vilka inlägg vi vill.
Du har ju själv skrivit att du har anmält inlägg. Så nu kastar du sten i glashus igen.Suvi5700 skrev:
Har du svårt att tillämpa dina moralregler på dig själv men lätt att klaga så fort någon annan bryter dem?
Jag vet att det mer eller mindre slutat regna på sommaren på min lilla trädgårdstäppa.Suvi5700 skrev:
Och med tanke på att jag bor just ute på landet så innebär det också att det som odlas på åkrarna också vill ha vatten.
Om jag inte kan odla på min täppa... Så får jag gå till affären och köpa grönsakerna som odlas.... på fältet 100meter ifrån mig...
Men nu råkar det vara så att både jag och bonden bredvid vattnar för att de ska bli något att äta.
Men jag kan inte säga att det beror på de ena eller de andra, men fakta är att jag inte väntar tills brunnen sinar och jag inte kan odla eller bo kvar längre.
Men hade jag inte haft råd med en ny brunn och vädret fortsätter mot en torr sommar så hade det inte varit så kul längre.
Värre är det för dom som har djur och vattnet sinar...
Och vart vill du få in detta i klimattråden?A Alexn72 skrev:Jag vet att det mer eller mindre slutat regna på sommaren på min lilla trädgårdstäppa.
Och med tanke på att jag bor just ute på landet så innebär det också att det som odlas på åkrarna också vill ha vatten.
Om jag inte kan odla på min täppa... Så får jag gå till affären och köpa grönsakerna som odlas.... på fältet 100meter ifrån mig...
Men nu råkar det vara så att både jag och bonden bredvid vattnar för att de ska bli något att äta.
Men jag kan inte säga att det beror på de ena eller de andra, men fakta är att jag inte väntar tills brunnen sinar och jag inte kan odla eller bo kvar längre.
Men hade jag inte haft råd med en ny brunn och vädret fortsätter mot en torr sommar så hade det inte varit så kul längre.
Värre är det för dom som har djur och vattnet sinar...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Ja här har du en poäng. Varför ska man leta fram information om saker och ting när man helt enkelt bara kan sitta och "tycka' utan kunskap...Suvi5700 skrev:
Eller?
Den kometen färdades ca 3 miljoner år innan den träffade jorden, så inte så "väldigt snabbt" kanske.P Peter787 skrev:
Med kometen färdades 50 ggr ljusets hastighet, så det var ju väldigt snabbt!