54 765 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
En sommar för ungefär 15 år sedan minns jag det kom enorma mängder regn . Det var parkeringsgarage i Malmö som blev översvämmade och bilar fördärvade.
Sedan dess har något liknande inte hänt.
Och jag kan faktiskt inte minnas några sådana extrema regnväder sedan dess.
Med klimatförändringar borde dom ju ha ökat och blivit vanligare.
Samma hände 2005, 2014 och 2022.Suvi5700 skrev:
En sommar för ungefär 15 år sedan minns jag det kom enorma mängder regn . Det var parkeringsgarage i Malmö som blev översvämmade och bilar fördärvade.
Orsaken är främst underdimensionerade avloppssystem, olyckor och inte minst ett inkompetent styre i Malmö, staden som får 7 miljarder från välskötta kommuner i Sverige varje år.
Jag har läst Forskningsmetodik på högskolan, så jag vet rätt väl vad som förväntas av en rapport, problemet är när en grupp individer refererar till andra individer i gruppen.kashieda skrev:
Resultatet blir ofta en form av cirkelbevis.
Ah, du menar när folk som inte förstår klimatforskning hänvisar till andra som inte förstår klimatforskning.P Peter787 skrev:
Synd att du väljer bort att använda dina kunskaper.
Hur kan du med att beskriva dig som ”Fysiker, materialvetenskap, maskintekniker”?kashieda skrev:
Jag skulle mer beskriva dig som en outbildad aktivist.
Du svarar aldrig någon med avvikande åsikt med faktaunderbyggda åsikter utan bara med svepande alarmistiska standard svar.
Enligt din hustru är du ”Enligt hustrun är jag möjligen världens mest ohändiga ingenjör”
Jag skulle vilja lägga till att du är världens sämsta debattör på detta fora.
Det jag beskrev var i princip IPCC, och deras metod är egentligen naturlig med tanke på hur mycket pengar det finns på bordet att få del av.kashieda skrev:
Har du köpt mer aktier i Powercell nu, förresten 🙄🤣🤣🤣🤣
Jag är ledsen att du är för inkompetent. Beklagar.D Diamant skrev:Hur kan du med att beskriva dig som ”Fysiker, materialvetenskap, maskintekniker”?
Jag skulle mer beskriva dig som en outbildad aktivist.
Du svarar aldrig någon med avvikande åsikt med faktaunderbyggda åsikter utan bara med svepande alarmistiska standard svar.
Enligt din hustru är du ”Enligt hustrun är jag möjligen världens mest ohändiga ingenjör”
Jag skulle vilja lägga till att du är världens sämsta debattör på detta fora.