Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700
En sommar för ungefär 15 år sedan minns jag det kom enorma mängder regn . Det var parkeringsgarage i Malmö som blev översvämmade och bilar fördärvade.
Sedan dess har något liknande inte hänt.
Och jag kan faktiskt inte minnas några sådana extrema regnväder sedan dess.
Med klimatförändringar borde dom ju ha ökat och blivit vanligare.

P
kashieda kashieda skrev:
25 mm till över en stor yta kan betyda skillnaden mellan hanterbart och stora problem...
Nej, det ska det inte om huset inte ligger i en sänka, och är man så dum att man köpt det huset så...

P Peter787 skrev:
Nej, det ska det inte om huset inte ligger i en sänka, och är man så dum att man köpt det huset så...
Vi tackar för den åsikten från Peter787 och går raskt tillbaka till verkligheten.

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
P
I Igelknorr skrev:
Kan du inte bara läsa wikipediaartikeln om ozonhålet? [länk]

Du missar hela mitt inlägg, kom med lite metastudier istället för att svamla.

Svamlar förvarande, kom med studier.
Vem som helst, även du, kan skriva vad som helst på wikipedia, och det gör folk också...

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Vi tackar för den åsikten från Peter787 och går raskt tillbaka till verkligheten.
Och du går ut till sandlådan och leker med de andra småttingarna.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Vem som helst, även du, kan skriva vad som helst på wikipedia, och det gör folk också...
Fast en välredigerad sida hänvisar till sina källor som går att läsa.

Jag förstår att du inte kommit så långt än.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Din inbillande verklighet som inte har verklighetsanknytning.

D Diamant skrev:
Din inbillande verklighet som inte har verklighetsanknytning.
Det är korrekt att den ligger långt borta från era vanföreställningar. Tack!

P
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
En sommar för ungefär 15 år sedan minns jag det kom enorma mängder regn . Det var parkeringsgarage i Malmö som blev översvämmade och bilar fördärvade.
Sedan dess har något liknande inte hänt.
Och jag kan faktiskt inte minnas några sådana extrema regnväder sedan dess.
Med klimatförändringar borde dom ju ha ökat och blivit vanligare.
Samma hände 2005, 2014 och 2022.
Orsaken är främst underdimensionerade avloppssystem, olyckor och inte minst ett inkompetent styre i Malmö, staden som får 7 miljarder från välskötta kommuner i Sverige varje år.

P
kashieda kashieda skrev:
Fast en välredigerad sida hänvisar till sina källor som går att läsa.

Jag förstår att du inte kommit så långt än.
Jag har läst Forskningsmetodik på högskolan, så jag vet rätt väl vad som förväntas av en rapport, problemet är när en grupp individer refererar till andra individer i gruppen.
Resultatet blir ofta en form av cirkelbevis.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jag har läst Forskningsmetodik på högskolan, så jag vet rätt väl vad som förväntas av en rapport, problemet är när en grupp individer refererar till andra individer i gruppen.
Resultatet blir ofta en form av cirkelbevis.
Ah, du menar när folk som inte förstår klimatforskning hänvisar till andra som inte förstår klimatforskning.

Synd att du väljer bort att använda dina kunskaper.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Ah, du menar när folk som inte förstår klimatforskning hänvisar till andra som inte förstår klimatforskning.

Hur kan du med att beskriva dig som ”Fysiker, materialvetenskap, maskintekniker”?

Jag skulle mer beskriva dig som en outbildad aktivist.

Du svarar aldrig någon med avvikande åsikt med faktaunderbyggda åsikter utan bara med svepande alarmistiska standard svar.

Enligt din hustru är du ”Enligt hustrun är jag möjligen världens mest ohändiga ingenjör”

Jag skulle vilja lägga till att du är världens sämsta debattör på detta fora.

P
kashieda kashieda skrev:

Det jag beskrev var i princip IPCC, och deras metod är egentligen naturlig med tanke på hur mycket pengar det finns på bordet att få del av.
Har du köpt mer aktier i Powercell nu, förresten 🙄🤣🤣🤣🤣

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
D Diamant skrev:
Hur kan du med att beskriva dig som ”Fysiker, materialvetenskap, maskintekniker”?

Jag skulle mer beskriva dig som en outbildad aktivist.

Du svarar aldrig någon med avvikande åsikt med faktaunderbyggda åsikter utan bara med svepande alarmistiska standard svar.

Enligt din hustru är du ”Enligt hustrun är jag möjligen världens mest ohändiga ingenjör”

Jag skulle vilja lägga till att du är världens sämsta debattör på detta fora.
Jag är ledsen att du är för inkompetent. Beklagar.

P Peter787 skrev:
Det jag beskrev var i princip IPCC, och deras metod är egentligen naturlig med tanke på hur mycket pengar det finns på bordet att få del av.
Har du köpt mer aktier i Powercell nu, förresten 🙄🤣🤣🤣🤣
Nä, men du har väl kvar dina Fermenta?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.