54 777 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
5.4 Gott debattklimat - visa respekt och hjälp till om du kan
Vi eftersträvar ett gott debattklimat, vilket innebär att alla får komma till tals och blir behandlade med respekt. Diskutera sakfrågor utan att brusa upp eller gå till personangrepp. Det är naturligt att ha olika åsikter.
Är inte det här den viktigaste regeln? Verkar vara åsidosatt hos de flesta i den här tråden🤔
Vi eftersträvar ett gott debattklimat, vilket innebär att alla får komma till tals och blir behandlade med respekt. Diskutera sakfrågor utan att brusa upp eller gå till personangrepp. Det är naturligt att ha olika åsikter.
Är inte det här den viktigaste regeln? Verkar vara åsidosatt hos de flesta i den här tråden🤔
Nu är det nog inga normala människor som inbillar sig effekter likt kometen för 66 miljoner år sedan, för att temperaturen stiger lite igen på jorden.G gaidin skrev:
Men fortsätt du din kamp mot väderkvarnarna likt Don Quijote.
Vad är detta för svammelsvar?A Abies koreana skrev:Å ena sidan har vi dessa gamla minnen
Å andra sidan finns IPCC som utvärderar aktuell klimatforskning vart sjätte år. IPCC består av ca 1000 klimatforskare från olika länder som granskar och sammanställer forskningsrapporter från hela världen, underlaget består av ca 18000 vetenskapliga artiklar. IPCC bedriver ingen egen forskning.
[länk]
Ipcc har som agenda att spä på klimathysterin
Så varför dra upp den i diskussionen om den är irrelevenat?P Peter787 skrev:
Eller var det bara när det kom fram kommentarer som min som den blev irrelevant?
du snackade om istiderna, dvs förändringen av klimatet som sker i den " normala" istidscykeln, vilket inte är det samma som senaste massiva utdöendet. Men det 'är väl bara att gräva ner händerna i fickorna lite djupare och inte klaga, eller hur!- ett masutödende skall väl en riktigt karl tåla.P Peter787 skrev:
Vi lever på en planet som ständigt utsätts för små och ibland större meteroriter som nog kan anses normala på samma sätt som växlande klimat.G gaidin skrev:
Ingadera kan människan göra mycket åt, om vi bortser från de experiment som gjorts för att ändra kometers kurs.
Nej, tvärt om så har jag ett ganska vidsynt sätt att se på saker. Stora sammanhang, flera källor o s v, jag tror inte på saker där jag helt och hållet saknar förståelse utan försöker sätta mig in i det som är av intresse för mig.Suvi5700 skrev:
I motsats till många som är rädda för förändringar och tror att vi kan leva hur som helst på jorden utan konsekvenser och får panik när nyheter kommer och lägger sig i fosterställning för att slippa se.
Så igen då; Varför skall vi försöka orsaka liknande scenarion?P Peter787 skrev:
Det är mycket tragiskt vad som händer många människor i Sverige iom. nerläggningen av många mentalsjukhus och anstalter på 1980/90-talen.G gaidin skrev:Nej, tvärt om så har jag ett ganska vidsynt sätt att se på saker. Stora sammanhang, flera källor o s v, jag tror inte på saker där jag helt och hållet saknar förståelse utan försöker sätta mig in i det som är av intresse för mig.
I motsats till många som är rädda för förändringar och tror att vi kan leva hur som helst på jorden utan konsekvenser och får panik när nyheter kommer och lägger sig i fosterställning för att slippa se.
Det värsta är nog hur överlastade BUP (Barn och ungdomspsykiatri) är med söndriga ungdomar idag.
Helt rätt. Det borde vara straffbart att skrämma upp barnen med denna klimathysterin. Många barn har blivit skadadeP Peter787 skrev: