Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Du vill verkligen inte förstå, eller hur?
Undrar vem som inte vill förstå?

• Gilla
Diamant och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag ser tacksamt fram mot en länk till en sida där en forskare skyller allt på klimatförändringarna. Det skulle ju ge vatten till min kvarn om att de pågående klimatförändringarna inte är bra för människor på lång sikt.
Som du givetvis förstår var det en kommentar till dina så ofta förekommande påståenden att: -"Ingen forskare/Alla forskare etc". Något du uppenbarligen inte har en susning om då du inte kan veta vad alla forskare anser eller tror sig anse.

• Älska
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Och ändå är du så noga med att få det till att någon sagt att alla forskare påstår att alla skyfall, översvämningar, jordskred etc. beror på klimatförändringar.
Du skrev så här:
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Men det framgår inte när både media och forskare far fram.
Då skrivs det bara om att översvämningarna beror på klimatförändringarna.
Det tycker jag låter som att du menar att forskare bara tycker att översvämningarna beror på klimatförändringar.

Men även om vi lämnar forskarna anser du uppenbarligen att media bara skriver att översvämningar beror på klimatförändringarna.
Samma sak med lbgu i inlägg #1 398.
Så ja, det känns angeläget att ta upp det inte är information från forskare utan att de säger annorlunda än vad ni påstår att media säger.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Som du givetvis förstår var det en kommentar till dina så ofta förekommande påståenden att: -"Ingen forskare/Alla forskare etc". Något du uppenbarligen inte har en susning om då du inte kan veta vad alla forskare anser eller tror sig anse.
Som sagt, det är uppskattat om du bevisar att jag har fel med mitt påstående att ingen forskare skyller allt på klimatförändringarna. Upp till bevis! Utan det framstå det ju bara som att du gnäller utan anledning.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Undrar vem som inte vill förstå?
Den som har förstått behöver ju inte jobba lika mycket för att förstå som ni behöver, så jag undrar vem det kan vara.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Du skrev så här:

Det tycker jag låter som att du menar att forskare bara tycker att översvämningarna beror på klimatförändringar.

Men även om vi lämnar forskarna anser du uppenbarligen att media bara skriver att översvämningar beror på klimatförändringarna.
Samma sak med lbgu i inlägg #1 398.
Så ja, det känns angeläget att ta upp det inte är information från forskare utan att de säger annorlunda än vad ni påstår att media säger.
Än en gång slingrar du dig. Det är DU som pratar om alla/inga forskare. Inte jag . Du lägger till ordet alla eller ingen för att få till ett kraftigare inlägg.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Än en gång slingrar du dig. Det är DU som pratar om alla/inga forskare. Inte jag . Du lägger till ordet alla eller ingen för att få till ett kraftigare inlägg.
Du använder ordet bara i stället. På vilket sätt är det bättre?
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Då skrivs det bara om att översvämningarna beror på klimatförändringarna.
Det är ju också till för att få till ett kraftfullare inlägg. Eller hur?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Peter787 försöker få det till att inga skyfall, översvämningar, jordskred har något att göra med att temperaturen stiger
Svårt med läsförståelsen Birgit?
Jag har skrivit att stormar, nederbörd, översvämningar och jordskred är naturliga, och om man undviker att bygga på riskabla platser, är det ingen fara.
T.ex. vill man bo precis vid vattnet, finns risken att havet stiger vid kraftig pålandsvind, och det är helt naturligt.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt, det är uppskattat om du bevisar att jag har fel med mitt påstående att ingen forskare skyller allt på klimatförändringarna. Upp till bevis! Utan det framstå det ju bara som att du gnäller utan anledning.
Alltså, skojar du? Det här var nog ett nytt lågvattenmärke.
Men ok.
Först måste jag precisera vad och vilka som ingår i begreppet forskning/forskare. Sedan måste jag ta reda på vad alla dessa personer anser och hur säkra de är på sin sak.

Du förstår naturligtvis att det är en omöjlighet att besvara. Så frågan är, varför du fortsätter att envetet säga -"alla forskare/ingen forskare tycker att...". När du mycket väl vet att du har noll koll.

• Wow
  • Älska
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Peter787 skrev:
Svårt med läsförståelsen Birgit?
Jag har skrivit att stormar, nederbörd, översvämningar och jordskred är naturliga, och om man undviker att bygga på riskabla platser, är det ingen fara.
T.ex. vill man bo precis vid vattnet, finns risken att havet stiger vid kraftig pålandsvind, och det är helt naturligt.
Det är inte frågan om att det du skriver om är naturligt eller inte, utan om att sånt blir värre när temperaturen stiger. I genomsnitt regnar det nu fler mm varje gång det regnar, risken för att det blir "för mycket", och orsakar stora problem, har alltså ökat.

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Alltså, skojar du? Det här var nog ett nytt lågvattenmärke.
Men ok.
Först måste jag precisera vad och vilka som ingår i begreppet forskning/forskare. Sedan måste jag ta reda på vad alla dessa personer anser och hur säkra de är på sin sak.

Du förstår naturligtvis att det är en omöjlighet att besvara. Så frågan är, varför du fortsätter att envetet säga -"alla forskare/ingen forskare tycker att...". När du mycket väl vet att du har noll koll.
Suvi5700 klagar ibland på att jag märker ord och du har gillat ett sånt inlägg, #1 518.
Det är precis vad du håller på med. Är det någon som kastar sten i glashus?

Nej, jag har inte noll koll naturligtvis. Men du verkar klaga fast du inte vet om orden var korrekta eller inte.

• Gilla
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Suvi5700 klagar ibland på att jag märker ord och du har gillat ett sånt inlägg, #1 518.
Det är precis vad du håller på med. Är det någon som kastar sten i glashus?

Nej, jag har inte noll koll naturligtvis. Men du verkar klaga fast du inte vet om orden var korrekta eller inte.
Jo du har noll koll!

Begriper ingenting men tror att du gör det.

• Haha
  • Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte frågan om att det du skriver om är naturligt eller inte, utan om att sånt blir värre när temperaturen stiger. I genomsnitt regnar det nu fler mm varje gång det regnar, risken för att det blir "för mycket", och orsakar stora problem, har alltså ökat.
Oj, några mm mer regn och källaren blir översvämmad ...
Det problemet har INGET med klimatet att göra, det är naturliga variationer, och huset är byggt på fel plats.

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Oj, några mm mer regn och källaren blir översvämmad ...
Det problemet har INGET med klimatet att göra, det är naturliga variationer, och huset är byggt på fel plats.
25 mm till över en stor yta kan betyda skillnaden mellan hanterbart och stora problem...

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.