54 766 läst ·
2 027 svar
55k läst
2,0k svar
Klimatet ... sant eller påhitt?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Varför lyder du inte din egen uppmaning "lita på folk"?Suvi5700 skrev:
Du kan lita på mig, människors utsläpp av växthusgaser påverkar klimatet.
Däremot bör du inte lita på påståendet om att Al Gores film är förbjuden i England, för det är den inte.
Aha! Ett litet stickspår. Inte heller du kan veta ifall månlandningen verkligen skett.B b8q skrev:
Du tror det. Men du vet inte. Eller hur?
Till 99.99% säkerhet. De bästa bevisen tycker jag är nära 400 kg månsten, kvarlämnade radarreflektorer som man kan mäta mot än idag, och inte minst högupplösta moderna satellitbilder som visar landningsplatser inkl spår.Intet skrev:
Jag kan väl gilla ett inlägg, utan att för den saken skull tro på att det är sant.Fairlane skrev:
För det gör jag inte angående Al och filmen
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Som jag skrev i en annan tråd så blir sådana här trådar alltid likadana. De som inte tror på månlandningen, klimatförändringar (påverkade av människor), vaccin etc kommer med påståenden som man kan vederlägga 100 ggr, men samma påståenden dyker upp igen, ibland av samma skribent, ibland av en annan.
"Hockeyklubban!" är väl en typisk sådan här.
"Hockeyklubban!" är väl en typisk sådan här.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Jag ser tacksamt fram mot en länk till en sida där en forskare skyller allt på klimatförändringarna. Det skulle ju ge vatten till min kvarn om att de pågående klimatförändringarna inte är bra för människor på lång sikt.Intet skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Vad var det som var så bra med inlägget så, om det var ett påstående som du inte trodde på?Suvi5700 skrev:
Varför tror du inte på det påståendet, men på andra, när man ska lita på folk?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Och som du väl vet förutsätter högre tillväxt högre tillgång på vatten och högre näringstillgång. Hur har du tänkt att lösa det i hela världen ute på fälten med spannmål?D Diamant skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
För femtielfte gången: Ingen relevant forskare påstår att alla skyfall, översvämningar, jordskred etc. beror på klimatförändringar. Det är bara klimatförnekare som påstår det.P Peter787 skrev:Även förr byggdes hus på olämpliga platser, så det är inget nytt fenomen.
Alla kostnader i samhället baseras på skatter från individer eller företag, så du slår in öppna dörrar.
Sverige har ju sett några översvämningar, jord/lerskred som orsakat skador, i princip alla beroende på fel beslut avseende var vägen, järnvägen eller huset placerades, alternativt bristande pålning, schaktning etc.
Senaste större ras var väl E6 vid Stenungsund, och det berodde på inkompetens hos de som planerade ett företagscenter uppe på en ås där marken bestod av lera, och definivt inte på höjda CO2 halter.
Och för att någon inte ska inbilla sig att CO2 halterna ändå har med rasen att göra, hänvisar jag till Sveriges dödligaste tågurspårning som hände 1918 i Getå, då 42 personer dog, och orsaken var ett jordskred i ler- och jordlager.
Det handlar i stället om ökade risker.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg