34 812 läst ·
61 svar
35k läst
61 svar
Klicktak är bra! -Change my mind
Du kanske tolkade instruktionen annorlunda? För det ser ut som du har med omvik. På steg 15 i min tidigare länk så står det att man ska ha synlig skruv om man har plåt utan omvik. Eller se bild.Onsalakorven skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En konstig sak är att Lindab och Plannja skiljer hur man skjuter dit plåtarna. Lindab ska ha 5mm glapp medans Plannjas ska skjutas helt emot. Deras system är ju nästan lika, undrar vad som är bäst?
Lindab:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Det kan stämma när jag läser det 5 år senare 😄 så den skruven kanske jag borde skippat, för det är omvik på mina plåtar. Bra att detta kom upp för till hösten ska jag lägga samma plåt på en utbyggnad, men då skippar jag den!É ÉlPon skrev:Du kanske tolkade instruktionen annorlunda? För det ser ut som du har med omvik. På steg 15 i min tidigare länk så står det att man ska ha synlig skruv om man har plåt utan omvik. Eller se bild.
[bild]
En konstig sak är att Lindab och Plannja skiljer hur man skjuter dit plåtarna. Lindab ska ha 5mm glapp medans Plannjas ska skjutas helt emot. Deras system är ju nästan lika, undrar vad som är bäst?
Lindab:
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden