138 589 läst ·
1 296 svar
139k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Du får väl en bekräftelse på att det är betalt per mail, duger inte den?Nyfniken skrev:
Nej.
Jag har köpt rätt mycket faktalitteratur för jobbets räkning på sistone. Det är alltid samma visa, man får ett mail där det står "Tack för din beställning av boken X."
Ofta inga summor eller moms redovisat. Och när man kontaktar kundtjänst så kan de inte trolla fram ett kvitto utan det är det någon på Klarna som gör.
Tydligen får man inte alltid ett kvitto enligt @NyfnikenFredrikR skrev:
Själv har jag helt missat detta. Det är ju just när man behöver kvittot som man upptäcker det gissar jag. T ex när man lagt ut pengar för sin arbetsgivare eller sitt företag eller nån förening.
Edit: Kollade i inboxen. Och nej, inget kvitto från Klara har jag fått på min kortbetalning. Det står i emailet att jag har betalat ett visst belopp via kort men det står inte för vad och moms och sånt står inte. Det uppfyller inte kravet på ett kvitto. Men företaget har skött sig exemplariskt och har skickat ett kvitto i form av en kontantfaktura parallellt så inget att klaga på i den affären.
Redigerat:
Jag har "Tack för din betalning mail" i inkorgen sedan 2014, jag vet jag borde rensa men...Claes Sörmland skrev:
Klarna appen släpptes 31/10 2016, så även före appens inträde kom det betalningsbekräftelse.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jag använder ju deras app, och kör alltid med faktura eller direktbetalning, men så här ser min senaste mail ut, finns en länk till fakturan i .PDF, vilket funkar vid utlägg?
@Nyfniken antar du inte kör deras app men ser inte dina mail ut så här när du betalar med kort? Var så länge sedan jag betalade via kortet på Klarna så minns ej.
@Nyfniken antar du inte kör deras app men ser inte dina mail ut så här när du betalar med kort? Var så länge sedan jag betalade via kortet på Klarna så minns ej.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är inget kvitto, inte ens en giltig faktura.richardtenggren skrev:
Jag använder ju deras app, och kör alltid med faktura eller direktbetalning, men så här ser min senaste mail ut, finns en länk till fakturan i .PDF, vilket funkar vid utlägg?
@Nyfniken antar du inte kör deras app men ser inte dina mail ut så här när du betalar med kort? Var så länge sedan jag betalade via kortet på Klarna så minns ej.
[bild]
Haha, sant.richardtenggren skrev:
Jag klickade på länken i mitt motsvarande email och där tar det stopp. Jag måste logga in på Klarnas hemsida då. Och det gör jag inte frivilligt. Så inget kvitto i mina email från Klarna.
EDIT: "Kvitto".
Redigerat:
Ibland behöver man rannsaka sig själv och inte bara springa på vad man tror är rätt i stunden, oftast med en paus eller att ibland vänta tills solen gått upp dagen efter och sedan trycka på knappen. Kan vara mer värt i mångt och mycket
mvh Kramla
mvh Kramla
Precis, visa lite solidaritet och ta ditt samhällsansvar och avinstallera Klarnaappen!Kramla skrev:
Här diskuterar vi klarnas 60:- och du tycker att transportstyrelsen knappt har någon avgift alls??Unikt namn skrev:
"Om fordonsägaren inte betalar in sin avgift i tid läggs det på en förseningsavgift på 300 SEK. Om fordonsägaren fortfarande inte betalar in sin avgift läggs det på en tilläggsavgift på 500 SEK."
https://www.transportstyrelsen.se/s...och-avisering/extra-avgift-vid-sen-betalning/
I sammanhanget föredrar jag påminnelse- och inkassoavgift från klarna.
Nu ska jag vara så där äckligt lösningsorienterad:useless skrev:
Här diskuterar vi klarnas 60:- och du tycker att transportstyrelsen knappt har någon avgift alls??
"Om fordonsägaren inte betalar in sin avgift i tid läggs det på en förseningsavgift på 300 SEK. Om fordonsägaren fortfarande inte betalar in sin avgift läggs det på en tilläggsavgift på 500 SEK."
[länk]
I sammanhanget föredrar jag påminnelse- och inkassoavgift från klarna.
https://www.transportstyrelsen.se/E-avi
