934 läst ·
6 svar
934 läst
6 svar
Klarar el.energimätaren kylan?
Clas O har två digitala el.energimätare för 99 kr resp 149 kr. Jag funderar på att köpa någon av dessa för att mäta hur mycket energi luftavfuktaren förbrukar.
Fråga. Klarar en sådan mätare kyla på minus 10-15 grader där avfuktaren är placerad under golvet /bjälklaget? Jag har hört att digitala mätare kan ha lite problem i minusgrader. Någon som vet?
Fråga. Klarar en sådan mätare kyla på minus 10-15 grader där avfuktaren är placerad under golvet /bjälklaget? Jag har hört att digitala mätare kan ha lite problem i minusgrader. Någon som vet?
Produkter som diskuteras: "avfuktaren"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Problemet brukar väl vara LCD'n som segar ihop i kylan, även fuktighet och tuff miljö i övrigt är inte så bra för elektronik anpassad för torr inomhusmiljö. men se om du kan få tag på brukset innan, oftast anges användningsområdet där.
Tack för svar, jo jag har också hört att LCDn kan krångla. Hög fuktighet borde ju inte vara ett problem i det här fallet. Jag skall höra med Clas O vad de säger. Nu kanske jag överdrev temperaturen, det kanske inte blir så låg temp eftersom det går upp en viss jordvärme, skall kollas upp vid tillfälle.
Läste lite snabbt på Claes hemsida, den jag hittar för 99kr är specad ner till -20 grader och den för 149kr bara +5 grader.
Frågan är vad dom gillar fukten under golvet.
Frågan är vad dom gillar fukten under golvet.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 700 inlägg
,,,kanske mer relevant att fråga sig om LUFTAVFUKTAREN fixar den temperatur du skrev?
Fritt drag_ll. Tack, den kollen borde jag ha gjort själv naturligtvis. För 99 kr är det ju värt att testa.
christoffer09. Enligt vad jag förstår så borde temperaturen inte vara ett problem med en sorbtionsavfuktare
christoffer09. Enligt vad jag förstår så borde temperaturen inte vara ett problem med en sorbtionsavfuktare
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden