Hej.
När jag idag skulle göra rent golvbrunnen så upptäckte jag att klämringen inte är monterad så att den bottnar i golvbrunnen hela vägen runt samt att hantverkaren verkar ha haft silikon imellan ringen och tätskiktet då det är rester av detta under ringen. Kan man och ska man göra något åt detta eller klämmer den troligtvis tillräckligt bra ändå. Badrummet renoverades för 2 år sedan och då med bostik tätskikt.
När jag idag skulle göra rent golvbrunnen så upptäckte jag att klämringen inte är monterad så att den bottnar i golvbrunnen hela vägen runt samt att hantverkaren verkar ha haft silikon imellan ringen och tätskiktet då det är rester av detta under ringen. Kan man och ska man göra något åt detta eller klämmer den troligtvis tillräckligt bra ändå. Badrummet renoverades för 2 år sedan och då med bostik tätskikt.
Har för mig att det va en speciell manchett som han hade för golvbrunnen också, alltså utöver mattan. Det vita man ser är inte särskilt hårt utan kan kanske vara det man guckade på mellan skarvar dvs som han även hade runt manchetten för golvbrunnen. Men som jag har kunnat läsa mig till så ska du inte ha något mellan klämringen och golvbrunnen. Syns iaf ingen matta eller dylikt
Nja, där är ju ingen tätskiktsmatta som syns utan bara brunnsmanchetten men det kan vara så att mattan ligger under manchetten också, vet att Ardex körde på det sättet förr. Fast det viktigaste är att där ligger något vardera och det gör det ju i detta fall men naturligtvis ska där inte vara någon silikon mellan brunn och klämring så jag förstår inte varför hantverkaren har gjort så. Klämringen ska bottna vilket den inte gör i ditt fall men i och med silikonet så ska det mycket till för att det ska hända något. Så du kan vara lugn men eftersom det bara är två år sedan det är gjort så hade ett samtal till hantverkaren inte skadat så han hade förklarat vad som är meningen med hans lösning.
Klicka här för att svara



