12 364 läst ·
53 svar
12k läst
53 svar
Klammer för 2 kablar, 1 hål?
Apropå 3d-skrivare så är det värt att tänka på brandriskerna. De flesta standardplaster för skrivare är inte självslocknande utan brinner alldeles förträffligt. En del avger dessutom giftiga avgaser. Så skall man skriva ut elmaterial så bör man köpa en CE-märkt självslocknande tråd. Den är lite dyrare men den finns.
Går det inte bara att skruva upp en helt vanlig kabelkanal? Så länge man förlägger installationskabel i den så gör det inget att den är öppningsbar med verktyg. Inuti kanalen kan man sätta klammer på kablarna för dragavlastningen genom samma hål (typ JR).
Skulle vara en lösning men tror det skulle se rätt konstigt ut med en kabelkanal och sedan är all annan kabel i garaget synlig.tommib skrev:
Just nu lutar det åt antingen JR klammer eller att jag trots allt tar fram slagborrmaskinen. Allt beror nog på vilket humör jag är imorgon när jag tänkte köpa in kabel och tillbehör. Skulle jag dra med JR klammer så är det nog ändå ingen förutom jag som kommer se det och störa mig lite på det.
Har för stora hål, det sitter plugg i som tar 4,5-6mm skruv. De TKK jag har hittat har en mycket klenare dimension och kommer då inte passa/glida ur. Om jag nu inte har missat något.E elmont skrev:
Har dock bestämt mig för att borra nya hål. Kommer nog se bäst ut i det långa loppet. Blir till att jag drar kabel rakt ut från centralen och sedan vidare ut till de bägge uttaget. Ena uttaget ser man på bilden och det är där portmotorn är inkopplad. Där är inte SÅ mycket under där jag ska borra och jag ska försöka göra någon lösning där jag tejpar på dammsugaren på slagborrmaskinen. Kommer dock komma lite damm oavsett och det är jag väl ingen vän av. Men efter detta så jag inte borra mer i garaget är det tänkt.
EXLQ Plus 3G2,5 kabel, kopplingsdosa, plugg och lite mer skruvklammer är inhandlat.
EXLQ Plus 3G2,5 kabel, kopplingsdosa, plugg och lite mer skruvklammer är inhandlat.
Medlem
· Blekinge
· 12 228 inlägg
Hur tänkte du använda garaget om det inte får bli dammigt?
Spanat in den lite mer nu. Trodde den inte fungerade eftersom spiken bara är 2,7mm bred. Problemet som jag ser det är att jag bara hittar dem på elektroskandia, ahsell och storel. Där man som privatperson inte kan handla.E elmont skrev: