Vi har köpt ett fritidshus från -76, med innerväggar i masonit(?) spikade på reglar. Nu tänkte vi sätta upp finsågad panel (17mmx145) över väggarna. Min fråga: Bör vi sätta läkt på masonitväggarna eller kan vi spika planken direkt igenom och in i reglarna?
 
visst kan du sätta panelen direkt på masonite:en om du vill - Du får väl kolla var befintliga reglar sitter.

Argumenten för att regla först är väl att du kan förlägga nya vp-rör för diverse elmontage i luftfickan du får om du reglar upp det först.

Om du har mycket ojämn vägg på sina ställen kan det ju vara en fördel att först sätta liggande reglar som du spikar panelen på (om nu ojämnheterna är MELLAN reglarna...).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.