Hej! Är ny här så vet inte om jag hamnat rätt.
Men innan köket kom upp så markerade jag upp för för en av taklamporna.
Nu när köket är uppe ser jag att luckan högst upp nästan slår i röret.
En lampa kan isåfall PRECIS passa men kommer se konstigt ut.
Alternativ 1: Jag tänkte flytta röret till höger och borra ett nytt hål och spackla gamla hålet.
Det är sprillans ny Huntonit tak - så detta blev lite surt.
Alternativ 2: Sätta DCL uttag där med kontakt från sidan. Inte så kul då tanken med allt är att planera sina lamputtag för att slippa långa kablar.
Även om spackla och täppa till hålet snyggt aldrig kommer göra det sömnlöst snyggt borde det väl ändå vara möjligt att få det helt ok ändå?
Hålet är ca 3 cm i diameter.
Målaren som ska måla hemmet sa också "Det går att spackla men kommer garanterat att synas".
Får prata med honom när jag träffar han IRL. Men hur "illa" kan det bli?
Tacksam för alla råd & tips
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder