17 155 läst ·
529 svar
17k läst
529 svar
Katter, jakt, äta kött, klimatet - allmän diskussion
Om du läste mitt svar ovan till Staffans2000 så hade du vetat.K Krille_90_ skrev:
Från känsloyttring till handlande är steget oändligt i detta fallet.
Till skillnad från de som har djurplågeri på sitt samvete... blir du inte upprörd över de som i handling orsakar allt det lidandet?
Men du är väl en av dem, som desperat försöker byta fokus?
Hur smart är det att anta något om någon du inte vet något om? om man skriver som du gjort faller det sig naturligt att ifrågasätta ett sådant uttalande som du gjort. Att ens komma på tanken att skriva så får mina och många andras varningsklockor att ringa. Skulle aldrig i min vildaste fantasi ens komma på tanken att ställa ut glykol . Och i dina tidigare inlägg skriver du ju rätt ordagrant hur du skulle vilja gå till väga.Nissens skrev:
Om du läste mitt svar ovan till Staffans2000 så hade du vetat.
Från känsloyttring till handlande är steget oändligt i detta fallet.
Till skillnad från de som har djurplågeri på sitt samvete... blir du inte upprörd över de som i handling orsakar allt det lidandet?
Men du är väl en av dem, som desperat försöker byta fokus?
Stå för det du har skrivit och skyll inte på staffan2000 detta var det du som skrev och står du bakom detta undrar jag?
Och vem är det egentligen som försöker byta samtalsämne genom att påstå att jag skulle stå bakom djurplågeri? Fundera på det duNissens skrev:
Om du läste mitt svar ovan till Staffans2000 så hade du vetat.
Från känsloyttring till handlande är steget oändligt i detta fallet.
Till skillnad från de som har djurplågeri på sitt samvete... blir du inte upprörd över de som i handling orsakar allt det lidandet?
Men du är väl en av dem, som desperat försöker byta fokus?
Bästa svaret
Jag skyller inte på någon, och jag hade inte i min vildaste fantasi låtit min katt plåga ihjäl småfåglar. Men det vittnar flera här om att de faktiskt gör i praktiken. Det är lika illa som att förgifta djur, kan tänka mig att det är jämförbara plågor.K Krille_90_ skrev:Hur smart är det att anta något om någon du inte vet något om? om man skriver som du gjort faller det sig naturligt att ifrågasätta ett sådant uttalande som du gjort. Att ens komma på tanken att skriva så får mina och många andras varningsklockor att ringa. Skulle aldrig i min vildaste fantasi ens komma på tanken att ställa ut glykol . Och i dina tidigare inlägg skriver du ju rätt ordagrant hur du skulle vilja gå till väga.
Stå för det du har skrivit och skyll inte på staffan2000 detta var det du som skrev och står du bakom detta undrar jag?
Står du bakom det djurplågeriet? Du kanske orsakar det också? Sannolikt är det så.
Att jämföra det med en klumpig formulering på ett byggforum är enbart fånigt! Jag har ett otal gånger förklarat vad jag står för, och inte är det detsamma som du förespråkar.
Vet du vad uppsåt betyder?Nissens skrev:
Jag skyller inte på någon, och jag hade inte i min vildaste fantasi låtit min katt plåga ihjäl småfåglar. Men det vittnar flera här om att de faktiskt gör i praktiken. Det är lika illa som att förgifta djur, kan tänka mig att det är jämförbara plågor.
Står du bakom det djurplågeriet? Du kanske orsakar det också? Sannolikt är det så.
Eftersom du så aktivt försöker byta samtalsämne antar jag att du själv inser vilka dumma inlägg du tidigare gjorde och jag antar att du inte kan stå för det du säger . Vad baserar du att jag skulle vara för djurplågeri på?Nissens skrev:
Jag skyller inte på någon, och jag hade inte i min vildaste fantasi låtit min katt plåga ihjäl småfåglar. Men det vittnar flera här om att de faktiskt gör i praktiken. Det är lika illa som att förgifta djur, kan tänka mig att det är jämförbara plågor.
Står du bakom det djurplågeriet? Du kanske orsakar det också? Sannolikt är det så.
Att jämföra det med en klumpig formulering på ett byggforum är enbart fånigt! Jag har ett otal gånger förklarat vad jag står för, och inte är det detsamma som du förespråkar.
så bara för katter som är ett rovdjur följer sina naturliga drifter är det okej för dig att förgifta djur? Vad skulle du göra om fåglar tog för sig av din glykol förgiftade färs då? Du vet mer än katter är på jakt efter mat
Jag har väl missat dina tidigare förklaringar då. Skulle du kunna dra det igen eller visa mig tidigare inlägg . Det vore verkligen intressant att höra förklaringen på dessa sadistiska djurplågande inlägg som gjorts
Tips till en annan gång, Nissens.Nissens skrev:
Hmm, ja... någon verklighetsförankring fanns det garanterat inte. Kanske man kan kalla det känsloyttring man kan få när man får saker fördärvade upprepade ggr.
Korkat kanske, men från tankar till handling kan det vara oändliga avstånd. Tur är väl det, annars hade världen sett ännu värre ut...
Jag har varken planer på att köpa glykol eller katt.![]()
Efter denna utmärkta bensprattlarursäkt, hade det varit klokt att hålla tyst. Men icke.Istället snärjer du återigen in dig i ett nät av bortförklaringar och undanflykter, du omöjligt kan kravla dig ur.
Tala är silver. Tiga är guld. Lägg det på minnet.
Staffans
Om uppsåt.
Biltrafik dödar människor.
Att jag kör bil gör mig inte till en mördare.
Om jag deltar med en hund i rävjakt anser jag det är uppsåt. Om jag köper en kamphund och låter den slåss är det uppsåt.
Om jag ställer ut förgiftad köttfärs är det uppsåt.
Att köra för fort och döda nån är fel men troligen inte uppsåt.
Att släppa ut en katt är inte uppsåt.
Det kan finnas mycket onödigt som inte är uppsåt. Men det är en väsentlig skillnad mellan dessa exempel. Som jag tror du Nissan inte förstår. Tyvärr.
Biltrafik dödar människor.
Att jag kör bil gör mig inte till en mördare.
Om jag deltar med en hund i rävjakt anser jag det är uppsåt. Om jag köper en kamphund och låter den slåss är det uppsåt.
Om jag ställer ut förgiftad köttfärs är det uppsåt.
Att köra för fort och döda nån är fel men troligen inte uppsåt.
Att släppa ut en katt är inte uppsåt.
Det kan finnas mycket onödigt som inte är uppsåt. Men det är en väsentlig skillnad mellan dessa exempel. Som jag tror du Nissan inte förstår. Tyvärr.
Det är helt fascinerande att en tanke som aldrig någonsin sagts skall förverkligas, kalla det fantasi eller vad som helst tar fokus från människor i tråden som har mycket djurplågeri på sitt samvete i verkligheten.Staffans2000 skrev:
Det är alltså något de gör här och nu.
Det är inget annat än en rökridå för att slippa diskutera vad de håller på med.
As simple as that.
Hur var det då med de som flög in i dina fönster, de hade du kunnat förhindra!Nissens skrev:
Jag tror inte du monterade fönster med uppsåt att skada fåglar men det var ändå konsekvensen. De får du allt ta på ditt samvete. Och som bevisats dör långtifrån alla fåglar.
Jämförelsen av smärta att bli fångad av en katt, förgiftad av glykol eller få en fraktur i skallen kan jag inte bedöma.
Nissens skrev:
Det är helt fascinerande att en tanke som aldrig någonsin sagts skall förverkligas, kalla det fantasi eller vad som helst tar fokus från människor i tråden som har mycket djurplågeri på sitt samvete i verkligheten.
Det är alltså något de gör här och nu.
Det är inget annat än en rökridå för att slippa diskutera vad de håller på med.
As simple as that.
jag är bara så oändligt trött på alla dessa katter som ägarna inte tar ansvar för. Jag får köpa nya dynor till mina utemöbler varje år pga dessa katter som pissar överallt. En vacker dag sätter jag ut en skål med glykol... kanske.Nissens skrev:
Det är helt fascinerande att en tanke som aldrig någonsin sagts skall förverkligas, kalla det fantasi eller vad som helst tar fokus från människor i tråden som har mycket djurplågeri på sitt samvete i verkligheten.
Det är alltså något de gör här och nu.
Det är inget annat än en rökridå för att slippa diskutera vad de håller på med.
As simple as that.
hur låter det tycker du?
Vi berättar inte var vi jobbar eller vad vi jobbar med. Av den enkla anledningen, att ni finns. Dels så tar ni inte ansvar era djur och sen vill vi inte ha en bunke dårar som knackar på dörren för att dom ska berätta hur det skulle funka. Oftast så vill ni inte inse sanningen eller så ser ni bara er sanning. Sociopatet brukar vi kalla er för.K Krille_90_ skrev:
Nu fattar jag. Du och din finniga låtsaskompis har hemliga möten under middagsbordet, där ni drar filtar över era huvuden och genomför mystiska ritualer där ni byter Kexchoklad med varandra och läser "De tre musketörerna". Sedan tar fantasin er, dit ni vill.B Baronen2 skrev:Vi berättar inte var vi jobbar eller vad vi jobbar med. Av den enkla anledningen, att ni finns. Dels så tar ni inte ansvar era djur och sen vill vi inte ha en bunke dårar som knackar på dörren för att dom ska berätta hur det skulle funka. Oftast så vill ni inte inse sanningen eller så ser ni bara er sanning. Sociopatet brukar vi kalla er för.
Din fantasi är lite pervers. Därför får du leka ensam.
Staffans
Precis som jag kunde ana så kommer du med en ursäkt som inte innehåller någon trovärdighet alls. Jag känner nämligen till en av komunjägarna här runt och det är inga problem att få kontakt med honom är bara att ringa kommunen och fråga efter komunjägare så får man både namn och nummer. Då återstå 2 alternativ är du en mytoman full av lögner? Eller en person som inte ens har ett jobb utan bedriver detta kriminellt? Pest eller kolera alltså.B Baronen2 skrev:Vi berättar inte var vi jobbar eller vad vi jobbar med. Av den enkla anledningen, att ni finns. Dels så tar ni inte ansvar era djur och sen vill vi inte ha en bunke dårar som knackar på dörren för att dom ska berätta hur det skulle funka. Oftast så vill ni inte inse sanningen eller så ser ni bara er sanning. Sociopatet brukar vi kalla er för.
Du vet absolut inget om mig lilla vän. Jag har ett djur som aldrig är ute löst utan mig och som även har en stor inhägnad att vara i. Att gissa om folk på det viset som du gör får dig bara att framstå i än mer dålig dager. Är ju just pga som folk driver med dig här. Jag å min sida ville höra din version om saken och hoppades men förväntade mig inte ett ärligt svar. Och tyvärr gav du mig inte ett ärligt svar för jag vet och många andra här vet att komunjägare knappast har dold identitet. Tråkigt att du inte kan göra bättre ifrån dig i svar . Är du rädd för djurägare?
Ja precis. Asså du är så smart. Älskar mähä som klarat grundskolan och får betalt internet. Du måste vara lycklig i din värld.Staffans2000 skrev:
Nu fattar jag. Du och din finniga låtsaskompis har hemliga möten under middagsbordet, där ni drar filtar över era huvuden och genomför mystiska ritualer där ni byter Kexchoklad med varandra och läser "De tre musketörerna". Sedan tar fantasin er, dit ni vill.
Din fantasi är lite pervers. Därför får du leka ensam.
Staffans