17 159 läst ·
529 svar
17k läst
529 svar
Katter, jakt, äta kött, klimatet - allmän diskussion
Du reagerar precis som förväntat. Betalt internet! Den var ny. Är det något du är avundsjuk på?B Baronen2 skrev:
Jag träffade en "kommunjägare" i Göteborg. Han sköt förvildade tamkaniner som levde ett eländigt liv i ett industriområde. Jag frågade vad han gjorde där en tidig söndagsmorgon och om han hade tillstånd att vara där. Han presenterade sig glatt med legitimation och förklarade sitt ärende.
Så du verkar vara ganska ensam där under bordet, med dina hemligheter. Eller är du bara feg?
Svara nu på Krilles frågor.
Staffans
Exakt!Staffans2000 skrev:
Du reagerar precis som förväntat. Betalt internet! Den var ny. Är det något du är avundsjuk på?
Jag träffade en "kommunjägare" i Göteborg. Han sköt förvildade tamkaniner som levde ett eländigt liv i ett industriområde. Jag frågade vad han gjorde där en tidig söndagsmorgon och om han hade tillstånd att vara där. Han presenterade sig glatt med legitimation och förklarade sitt ärende.
Så du verkar vara ganska ensam där under bordet, med dina hemligheter. Eller är du bara feg?
Svara nu på Krilles frågor.
Staffans
Till Baronen, Dessutom kan du väl svara tex krille via PM, om du inte vill posta i tråden, så får krille bekräfta till oss andra om du är Troll eller Münchhausen...
Baronen, Jag tror du ser dig själv som nån slags James Bond. Jag hoppas för din skull det inte är vanföreställningar som gör du tror du jobbar under cover som hemlig jägare.
Redigerat:
Nja, men kattägare har också liten hjärna då menar du? De kan ju rädda miljontals småfåglar från grymt lidande genom att sätta en liten bjällra på katten. Varje människa med normal empati hade gjort det direkt.Karlia skrev:
En chipläsare är inte så dyr. Den som har mycket problem med ovälkomna katter kan skaffa en kattfälla och sen läsa av kattens chip (om den har något).K Krille_90_ skrev:
Sen vet man ju vem som ägaren är och kan skälla ut den.
Du kan inte härleda miljontals fåglars död till min katt. Med det resonemanget är alltid sällanhändelser mindre betydelsefulla än sådant som händer ofta.P pmd skrev:
Vad är värst, 100.000 lätta misshandelsfall eller en seriemördare? Jag tycker nog fortfarande seriemördaren är värst givet att alla de andra är enskilt oberoende händelser.
Förgiftningen syftar till att döda, få kattägare har syftet med katten att döda fåglar. Det är en olyckligt konsekvens ungefär som att trafiken dödar djur och människor.
Jag kan tyvärr inte rädda miljoner med en bjällra, kanske en eller två. Med lobbying så att alla kattägare agerar kan man få en hävstångseffekt, men ledsen att säga det, nån framgångsrik person att övertyga andra kommer du inte bli Nissens. Du är enorm på att ducka frågor och komma med osammanhängande resonemang och upprepningar utan någon som helst rimlig förklaring.Nissens skrev:
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.J JohanLun skrev:Du kan inte härleda miljontals fåglars död till min katt. Med det resonemanget är alltid sällanhändelser mindre betydelsefulla än sådant som händer ofta.
Vad är värst, 100.000 lätta misshandelsfall eller en seriemördare? Jag tycker nog fortfarande seriemördaren är värst givet att alla de andra är enskilt oberoende händelser.
Förgiftningen syftar till att döda, få kattägare har syftet med katten att döda fåglar. Det är en olyckligt konsekvens ungefär som att trafiken dödar djur och människor.
Jag kan tyvärr inte rädda miljoner med en bjällra, kanske en eller två. Med lobbying så att alla kattägare agerar kan man få en hävstångseffekt, men ledsen att säga det, nån framgångsrik person att övertyga andra kommer du inte bli Nissens. Du är enorm på att ducka frågor och komma med osammanhängande resonemang och upprepningar utan någon som helst rimlig förklaring.
Är det någon som duckar så är det du och resten av kattägarna här som inte står för det enorma djurplågeriet ni stöder och bidrar med.
Snacka om ologiskt och osammanhängande... i en fråga som är så enkel. Om ”alla” kattägare sätter en liten bjällra på sin katt så räddas miljontals småfåglar undan ert grymma plågeri. Dessutom kanske några katter undviker att bli tagna för vildkatter...
Rätt fegt att ni inte står för det ni håller på med.
Kanske fungerar 5g lösningen som covidvaccinet innehåller även på vildkatter?P pmd skrev:
Just de som har 10 halvtama okastrerade bonnkatter har nog inte chippat dem...
Vi som betalat ~15.000kr för katten är nog underrepresenterade i att ha tio sådana fritt på en liten tomt. Däremot har vi nog ofta chip, försäkring mm på katten.
Snälla, tänk innan du skriver och tillför något nytt när du skriver. Jag har redan bemött detta med vettiga svar som du isåfall istället får ha nya relevanta synpunkter på.Nissens skrev:
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Är det någon som duckar så är det du och resten av kattägarna här som inte står för det enorma djurplågeriet ni stöder och bidrar med.
Snacka om ologiskt och osammanhängande... i en fråga som är så enkel. Om ”alla” kattägare sätter en liten bjällra på sin katt så räddas miljontals småfåglar undan ert grymma plågeri. Dessutom kanske några katter undviker att bli tagna för vildkatter...
Rätt fegt att ni inte står för det ni gör.
Jag gjorde ett försök att bedöma det sistnämnda tidigare i tråden. Om fågeln dör direkt av krocken med fönstret tror jag inte att den märker nåt. Både att bli dödad av en katt och av glykol är troligen plågsammare.J JohanLun skrev:
Jag sätter rovfågelsilhuetter på fönsterrutorna.
Nej, du har absolut inte bemött det med något annat än duckningar om att just din katt är speciell, och slätat över det ni håller på med. Påskiner att förgiftning av djur är värre än det ni håller på med etc. Plågeri som plågeri. Det ena är inte bättre än det andra.J JohanLun skrev: