Staffans2000
B Baronen2 skrev:
Ja precis. Asså du är så smart. Älskar mähä som klarat grundskolan och får betalt internet. Du måste vara lycklig i din värld.
Du reagerar precis som förväntat. Betalt internet! Den var ny. Är det något du är avundsjuk på?

Jag träffade en "kommunjägare" i Göteborg. Han sköt förvildade tamkaniner som levde ett eländigt liv i ett industriområde. Jag frågade vad han gjorde där en tidig söndagsmorgon och om han hade tillstånd att vara där. Han presenterade sig glatt med legitimation och förklarade sitt ärende.
Så du verkar vara ganska ensam där under bordet, med dina hemligheter. Eller är du bara feg?

Svara nu på Krilles frågor.

Staffans
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du reagerar precis som förväntat. Betalt internet! Den var ny. Är det något du är avundsjuk på?

Jag träffade en "kommunjägare" i Göteborg. Han sköt förvildade tamkaniner som levde ett eländigt liv i ett industriområde. Jag frågade vad han gjorde där en tidig söndagsmorgon och om han hade tillstånd att vara där. Han presenterade sig glatt med legitimation och förklarade sitt ärende.
Så du verkar vara ganska ensam där under bordet, med dina hemligheter. Eller är du bara feg?

Svara nu på Krilles frågor.

Staffans
Exakt!

Till Baronen, Dessutom kan du väl svara tex krille via PM, om du inte vill posta i tråden, så får krille bekräfta till oss andra om du är Troll eller Münchhausen...

Baronen, Jag tror du ser dig själv som nån slags James Bond. Jag hoppas för din skull det inte är vanföreställningar som gör du tror du jobbar under cover som hemlig jägare. :D
 
Redigerat:
P
J JohanLun skrev:
Jag tycker förgifta djur med glykol har en helt annan dimension, och DET verkar du inte fatta.
Dimensionen på katters småfågeldödandet är miljontals. Vilken dimension har glykolförgiftandet av katter och andra djur?
 
Karlia
Medveten önskan om att göra illa och döda till skillnad från instinkt hos ett djur med ganska liten hjärna.
 
  • Älska
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Karlia Karlia skrev:
Medveten önskan om att göra illa och döda till skillnad från instinkt hos ett djur med ganska liten hjärna.
Nja, men kattägare har också liten hjärna då menar du? De kan ju rädda miljontals småfåglar från grymt lidande genom att sätta en liten bjällra på katten. Varje människa med normal empati hade gjort det direkt.
 
P
K Krille_90_ skrev:
Är det så dåliga tatueringar! Då är chip givetvis att föredra. Fördelen jag såg med tatueringar är ju att vem som helst kan se de. Tror tyvärr inte alla gör sig besvär med att kolla ett chip
En chipläsare är inte så dyr. Den som har mycket problem med ovälkomna katter kan skaffa en kattfälla och sen läsa av kattens chip (om den har något).
Sen vet man ju vem som ägaren är och kan skälla ut den. :cool:
 
P
S Sackaros skrev:
Jag försöker leta lite appar, men med tanke på att vi har en kattlucka som kan läsa chippet för att släppa in och ut katten så borde det gå att ordna med moderna telefoner... SKK har ju registret öppet för sökning tror jag.
Registreras katter av SKK? Tja, det kanske är rationellt.
 
J
P pmd skrev:
Dimensionen på katters småfågeldödandet är miljontals. Vilken dimension har glykolförgiftandet av katter och andra djur?
Du kan inte härleda miljontals fåglars död till min katt. Med det resonemanget är alltid sällanhändelser mindre betydelsefulla än sådant som händer ofta.
Vad är värst, 100.000 lätta misshandelsfall eller en seriemördare? Jag tycker nog fortfarande seriemördaren är värst givet att alla de andra är enskilt oberoende händelser.
Förgiftningen syftar till att döda, få kattägare har syftet med katten att döda fåglar. Det är en olyckligt konsekvens ungefär som att trafiken dödar djur och människor.

Nissens Nissens skrev:
Nja, men kattägare har också liten hjärna då menar du? De kan ju rädda miljontals småfåglar från grymt lidande genom att sätta en liten bjällra på katten. Varje människa med normal empati hade gjort det direkt.
Jag kan tyvärr inte rädda miljoner med en bjällra, kanske en eller två. Med lobbying så att alla kattägare agerar kan man få en hävstångseffekt, men ledsen att säga det, nån framgångsrik person att övertyga andra kommer du inte bli Nissens. Du är enorm på att ducka frågor och komma med osammanhängande resonemang och upprepningar utan någon som helst rimlig förklaring.
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Jag har varken planer på att köpa glykol eller katt. :)
Det är nog bra, för om du köper det ena blir du tvungen att köpa det andra. ;)
 
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens
J JohanLun skrev:
Du kan inte härleda miljontals fåglars död till min katt. Med det resonemanget är alltid sällanhändelser mindre betydelsefulla än sådant som händer ofta.
Vad är värst, 100.000 lätta misshandelsfall eller en seriemördare? Jag tycker nog fortfarande seriemördaren är värst givet att alla de andra är enskilt oberoende händelser.
Förgiftningen syftar till att döda, få kattägare har syftet med katten att döda fåglar. Det är en olyckligt konsekvens ungefär som att trafiken dödar djur och människor.



Jag kan tyvärr inte rädda miljoner med en bjällra, kanske en eller två. Med lobbying så att alla kattägare agerar kan man få en hävstångseffekt, men ledsen att säga det, nån framgångsrik person att övertyga andra kommer du inte bli Nissens. Du är enorm på att ducka frågor och komma med osammanhängande resonemang och upprepningar utan någon som helst rimlig förklaring.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Är det någon som duckar så är det du och resten av kattägarna här som inte står för det enorma djurplågeriet ni stöder och bidrar med.

Snacka om ologiskt och osammanhängande... i en fråga som är så enkel. Om ”alla” kattägare sätter en liten bjällra på sin katt så räddas miljontals småfåglar undan ert grymma plågeri. Dessutom kanske några katter undviker att bli tagna för vildkatter...

Rätt fegt att ni inte står för det ni håller på med.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
J
P pmd skrev:
Ett alternativ är att investera i utrustning som gör det omöjligt för katten att komma in på tomten. Det kan bli dyrare.

Chipläsare är förstås inget alternativ som fungerar mot fulavlade katter, som du påpekar.
Kanske fungerar 5g lösningen som covidvaccinet innehåller även på vildkatter? :) :)

Just de som har 10 halvtama okastrerade bonnkatter har nog inte chippat dem...

Vi som betalat ~15.000kr för katten är nog underrepresenterade i att ha tio sådana fritt på en liten tomt. Däremot har vi nog ofta chip, försäkring mm på katten.
 
P
J JohanLun skrev:
Vet du vad uppsåt betyder?
Det finns tre sorters uppsåt: avsiktsuppsåt, insiktsuppsåt och likgiltighetsuppsåt. Det två sistnämnda kan kanske vara tillämpliga i det här sammanhanget.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.

Är det någon som duckar så är det du och resten av kattägarna här som inte står för det enorma djurplågeriet ni stöder och bidrar med.

Snacka om ologiskt och osammanhängande... i en fråga som är så enkel. Om ”alla” kattägare sätter en liten bjällra på sin katt så räddas miljontals småfåglar undan ert grymma plågeri. Dessutom kanske några katter undviker att bli tagna för vildkatter...

Rätt fegt att ni inte står för det ni gör.
Snälla, tänk innan du skriver och tillför något nytt när du skriver. Jag har redan bemött detta med vettiga svar som du isåfall istället får ha nya relevanta synpunkter på.
 
P
J JohanLun skrev:
Jämförelsen av smärta att bli fångad av en katt, förgiftad av glykol eller få en fraktur i skallen kan jag inte bedöma.
Jag gjorde ett försök att bedöma det sistnämnda tidigare i tråden. Om fågeln dör direkt av krocken med fönstret tror jag inte att den märker nåt. Både att bli dödad av en katt och av glykol är troligen plågsammare.

Jag sätter rovfågelsilhuetter på fönsterrutorna.
 
Nissens
J JohanLun skrev:
Snälla, tänk innan du skriver och tillför något nytt när du skriver. Jag har redan bemött detta med vettiga svar som du isåfall istället får ha nya relevanta synpunkter på.
Nej, du har absolut inte bemött det med något annat än duckningar om att just din katt är speciell, och slätat över det ni håller på med. Påskiner att förgiftning av djur är värre än det ni håller på med etc. Plågeri som plågeri. Det ena är inte bättre än det andra.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.