23 439 läst ·
83 svar
23k läst
83 svar
Katt förorenar i rabatter
Ja jag tror också mer på att det är igelkottar. Katterna vi har på besök rör runt i rabatterna o gödslar men gräver ner. Igelkottarna bajsar lite här o där i trädgården men vi hade besök av en räv o den bajsa på gräsmattan tror den revir markera.Voxan skrev:
Jag VET att det är katter, ser skillnad på tolle av igelkott och tolle av katt sedan gammalt, skillnad både i storlek, färg och doft. Som sagt jag vet att avgöra vilket.Jaana K skrev:
Nej, de gräver oftast ner det, men absolut inte alltid. Kaffesump lägger jag ofta för blommorna men inte håller det mina katter borta.M Mhfix skrev:
Det funkar inte med vattenslangen. Det har jag gjort många gånger. Katterna håller sig borta resten av dagen på sin höjd, men är tillbaka nästa dag.M Mhfix skrev:
Bra tips med kallperioden. Jag har bara gjort det på sommaren men det kanske är effektivare när det är kallt. Ska prova när det blivit kallt.
Så att katten fryser eller blir full av is? 🤔Nicke Nyfiken skrev:
Tipset som du missade var att inte använda sig av vatten när det blir kallt.
Förstår inte hur du skulle kunna lukta dig till den skillnaden på deras avföring. De äter båda animalisk föda så det borde vara svårt att skilja. Jag har aldrig någonsin sett en katt sätta sig mitt på en gräsmatta för att utrota sina behov. Strider mot deras natur.Y Yakpått skrev:
Att ni orkar... Ja, vissa katter skiter utan att gräva ner sitt bajs. Ja, vissa katter gör det mitt på gräsmattan. Att just du inte har sett det betyder inte att det inte förekommer.S Sigge1960 skrev:
Jag har precis samma problem hemma hos mig, kattbajs överallt där det inte skall vara. Tyvärr kan jag inte skälla ut nån granne eftersom det är en av mina egna katter som är helt hopplös med det. Kattens mor och syster beter sig som katter normalt gör men denna har alltid varit på detta vis och ids inte ens försöka gräva ner.
Om man inte förstår att det är äckligt med kattbajs där man kan trampa i det eller i en rabatt eller ett trädgårdsland så undrar jag hur det ser ut i skallen på de personerna.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden