22 890 läst ·
83 svar
23k läst
83 svar
Katt förorenar i rabatter
Det som är bra med katter är att det håller möss och råttor borta, plus att man slipper fågelskit på utemöbler. I mitt område när 2 grannar skaffade katt försvann salmonella bajs från fåglar från mina grythyttan möbler, skönt, tack katter!!Y Yakpått skrev:
Nu vet jag att detta inte kommer tas emot bra, då jag sett TS reaktioner på andras inlägg. Vi har ca 6 katter runt om oss som emellanåt använder vår tomt. Någon gång har det luktat lite illa, främst vid gräsklippning. Vi såg att antal katters avföring minskade kraftigt när vi skaffade hund, vilket kan vara ett tips. Tilläggas ska att vår hund lägger några korvar intill buskar o häck när han inte hålla sig för att göra det utanför vår tomt. Även fåglar o igelkottar bajsar o kissar på tomten, utan att fråga om lov.
Man kan förhålla sig till ett problem på olika sätt. Antingen gör man detta till ett världskrig, eller så ser man problemet o gör åtgärder, eller så tar man lugnt och inser att det finns större bekymmer. Vi förstår att problemet för TS är nästan världskrig, så problemet måste tas på stort alvar och inte förringas.
Obs viss ironi kan finnas i svaret.
Man kan förhålla sig till ett problem på olika sätt. Antingen gör man detta till ett världskrig, eller så ser man problemet o gör åtgärder, eller så tar man lugnt och inser att det finns större bekymmer. Vi förstår att problemet för TS är nästan världskrig, så problemet måste tas på stort alvar och inte förringas.
Obs viss ironi kan finnas i svaret.
Det är möjligt att katterna i vår trädgård är onormala, för de gräver oftast inte ner sin skit. Men det spelar ingen roll om det är normalt eller onormalt kattbeteende, det är lika vidrigt ändå.L lbgu skrev:Ytterst tveksam till att det är normalt kattbeteende. Har haft hankatter som varit väldigt revirhävdande. De har alla grävt ner sin skit. De skvätter för revirmarkering. Däremot rävar verkar vilja visa upp sin skit. Flera gånger har jag sett att de lagt sin skit uppe på en hästskit. Det känns som en markering. Antar att många tror att rävskit är kattskit.
Tycker det är ganska enkelt att se skillnad på en räv och en katt så jag fortsätter tro det är katter som jag ser skita i rabatterna och i krukorna på uteplatsen.
Köpte sådana på Lidl mot rådjur och harar. De blev väl lite irriterade av ljudet och blixtljuset men vande sig fort. Grannens katt ligger oberörd ett par meter framför skrämman. Har inget emot katterna de är välkomna men visst kan man tappa tålamodet ibland. Hade planerat liljor, katten rev upp dem och bet sönder dem och var som galen. Är väl något som luktar oemotståndligt för katter.S Sigge50 skrev:
de som verkligen blev irriterade av lidls skrämmor var familjens ungdomar...B Bitterhetsakademin skrev:Köpte sådana på Lidl mot rådjur och harar. De blev väl lite irriterade av ljudet och blixtljuset men vande sig fort. Grannens katt ligger oberörd ett par meter framför skrämman. Har inget emot katterna de är välkomna men visst kan man tappa tålamodet ibland. Hade planerat liljor, katten rev upp dem och bet sönder dem och var som galen. Är väl något som luktar oemotståndligt för katter.
Ja ungdomar hör höga frekvenser och ett företag tog fram en liknande skrämma avsedd att sätta på platser där man ville driva bort tonåringar.
Igelkott-bajs är väldigt likt kattbajs, så tror många misstar sej när det ligger på gräsmattor öppet.L lbgu skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 82 inlägg