Är det nån som kapat snörasskydd för att få måtten att stämma bättre? Det profildurk jag tänkt sätta upp och måtten (finns i 1,2 och 2,4 m) gör att jag får avsluta 30 cm förtidigt.

M mr_Brasco skrev:
Är det nån som kapat snörasskydd för att få måtten att stämma bättre? Det profildurk jag tänkt sätta upp och måtten (finns i 1,2 och 2,4 m) gör att jag får avsluta 30 cm förtidigt.
Ingen som vet om man måste jobba med de längder som finns eller om det går att kapa/såga snörasskydden? Kanske ingen vill tänka på snö nu😀

• Haha
Dilato
  • Laddar…
kapa med tiger såg och måla kapningen.

Rickard.
Det går bra att kapa sålänge det görs kallt så tigersåg, bågfil eller nån annat liknande. Inte vinkelslip!

Måla snitten om du vill men för rostskyddets skull verkar det inte behövas.

MrJay
M mr_Brasco skrev:
Ingen som vet om man måste jobba med de längder som finns eller om det går att kapa/såga snörasskydden? Kanske ingen vill tänka på snö nu😀
Förvänta dig inte svar inom 1h, BH är inte Reddit.. Självklart går det att kapa med tigersåg, kapgersåg eller bågfil. Personligen har jag valt ca. 40cm indrag från gavel för att slippa just såga i profildurk.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Tackar för era svar. Jag får fundera på om jag kapar eller drar in de en bit från gaveln.

Ser ni någon nackdel att välja 1,2 m längder istället för 2,4?

Blir många fler skarvar men fabrikatet jag vill använda har en drive på sitt 2,4 m paket med infästningar, dock så består det av 2x1,2 m profildurk. Det går att köpa hela längder på 2,4 m men då blir det lösa delar och ganska mycket dyrare.

MrJay MrJay skrev:
Förvänta dig inte svar inom 1h, BH är inte Reddit.. Självklart går det att kapa med tigersåg, kapgersåg eller bågfil. Personligen har jag valt ca. 40cm indrag från gavel för att slippa just såga i profildurk.

[media]
Sorry att jag blev otålig, ny på forumet, ska bättra mig!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.