1 244 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Kapa monterade farmarskruvar, tips?
Har monterat plåttak (TP20) med farmarskruvar som det ska. Dom är ju däremot för långa och har gått igenom läkare samt att dom sticker ut där skarvarna är skruvade också. Jag skulle vilja kapa dessa då dom är störande som dom är nu.
Har ni några tips på hur man enklast kapar dom? Det är ju lite tight att komma åt vissa.
Har ni några tips på hur man enklast kapar dom? Det är ju lite tight att komma åt vissa.
Produkter som diskuteras: "farmarskruvar"
Farmarskruv FZB elförzinkad FAST
Utvändig infästning av byggplåt
147 kr inkl moms
Läs mer
Tyvärr kommer jag inte åt med en tigersåg. Vill inte ha några märken på undersidan av plåt eller läkt.
Det är bara läkt liggande på reglarna som är uppe i taket, inte någon råspont eller liknande.
Jag vill helst ha av skruvarna helt mot plåten, men kanske inte går att ta av dom såpass nära.
Det är bara läkt liggande på reglarna som är uppe i taket, inte någon råspont eller liknande.
Jag vill helst ha av skruvarna helt mot plåten, men kanske inte går att ta av dom såpass nära.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Bultsax? Alternativt kraftig avbitartång?Grillen skrev:
Du kommer nog inte att kunna bita av , dom är bra hårda
Var har du haft för skruv , med borrskalle , då är hålet i trät nästan lite stort för korta utan borr .
kanske om du hitttar en montageskruv som är lite grövre , jag är tveksam om dom finns med packning
Var har du haft för skruv , med borrskalle , då är hålet i trät nästan lite stort för korta utan borr .
kanske om du hitttar en montageskruv som är lite grövre , jag är tveksam om dom finns med packning
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden