Hej! Vi har precis fått hemlevererat golv till ovanvåningen.
Det är ett berry alloc laminatgolv.
Men när jag öppnar förpackningen och ska göra en kik så ser jag att det är en metallkant efter långsidan på varje skiva.
Hur kapar man enklast?
Har en makita kap&ger men vad jag kan tyda av artikelnumret på klingan är den för trä.
Finns det klingor för trä och metall kombinerat? Eller är det bågfil eller plåtsax som gäller?

Mvh
Tobias

P
T Tobiasen skrev:
Hej! Vi har precis fått hemlevererat golv till ovanvåningen.
Det är ett berry alloc laminatgolv.
Men när jag öppnar förpackningen och ska göra en kik så ser jag att det är en metallkant efter långsidan på varje skiva.
Hur kapar man enklast?
Har en makita kap&ger men vad jag kan tyda av artikelnumret på klingan är den för trä.
Finns det klingor för trä och metall kombinerat? Eller är det bågfil eller plåtsax som gäller?

Mvh
Tobias
Vart menar du att det är metall? Brukar kapa med sticksåg..har du någon bild?

Så ser det ut.

• Två män i arbetskläder framför logotyp, en håller laminatprov, inomhus, professionell miljö, belysning, grått golv och bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
T Tobiasen skrev:
Så ser det ut.
jag hade kapat med sticksåg, kap o gersågs klingor är dyra…

K
Är sannolikt inga problem för kap/ger sågen. Jag hade tagit dom med den och sen köpt en ny ”fin”-klinga och behållt nuvarande klinga för liknande uppdrag i framtiden.

• Gilla
Kromo
  • Laddar…
Purre
Laminatgolv är styggt mot klingan oavsett vad den är gjord för, finns speciella för laminat som håller längre. Är man inte så känslig kör man med träklingan och köper en ny när den känns på tok för dålig. Sen när man är klar kan man skicka på slipning.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.