4 824 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Kapa duschhörna med välvt glas på höjden?
Är det möjligt att kapa av en duschörna i glas? En sådan där med välvt/rundat glas som man kan vika in dörrarna på, för att frigöra mer utrymme på toaletten. De lägsta verkar vara 1900mm höga, skulle nog behöva en under 1800mm....
Har hört att de har någon typ av lyftgångjärn och då är det ju frågan om det går att kapa dessa? Någon som vet hur dessa fungerar, ser ut?
Glaset hade jag en förhoppning att en glasmästare kunde kapa av...
Vad tror ni, är mina förhoppningar genomförbara?
Har hört att de har någon typ av lyftgångjärn och då är det ju frågan om det går att kapa dessa? Någon som vet hur dessa fungerar, ser ut?
Glaset hade jag en förhoppning att en glasmästare kunde kapa av...
Vad tror ni, är mina förhoppningar genomförbara?
"lyftet" i lyftgångjärnen, är ofta en plasdetalj som skruvas i änden av aluminiumprofilen, så den är det nog inga problem att kapa, det välvda härdade glaset trodde jag däremot inte att det gick att få avkapat..
Jaha...det var ju inte bra. Blir duschdraperi då...kul...not...
Alternativet är väl att måttbeställa... Men när det handlar om badrum nummer 2, är vi inte beredda på extrakostnader...
Någon som har annat förslag eller sett låga duschhörnor i glas...?
Alternativet är väl att måttbeställa... Men när det handlar om badrum nummer 2, är vi inte beredda på extrakostnader...
Någon som har annat förslag eller sett låga duschhörnor i glas...?
Här finns några modeller som är runt 180cm.
http://www.hemvaruhuset.se/macro-duschhorna-rak-p-214.html
http://www.hemvaruhuset.se/macro-duschhorna-rak-p-214.html
Bra, det är nog de lägsta jag sett hittills. Frågan är om det räcker...ska mäta noggrant och se, men golvet är inte färdigt än.
Har alla härdat glas då, finns ingen som inte har det? Fast det är nog inte heller att rekommendera...
Men om man tar en med raka väggar, istället för välvda/rundade, då kanske de går att kapa hos glasmästaren, även om det är härdat glas?
Har alla härdat glas då, finns ingen som inte har det? Fast det är nog inte heller att rekommendera...
Men om man tar en med raka väggar, istället för välvda/rundade, då kanske de går att kapa hos glasmästaren, även om det är härdat glas?
Klicka här för att svara