Det har varit en ångdusch med elbehov där vi nu vill sätta duschväggar. Hur gör jag med dosan i hörnet? Hur tättar jag över dosa. Tack för förslag.
Dubbla eldosor på vitt kakel i ett hörn, kablar synliga längs väggen. Fråga om hur man tätar omkring eldosorna inför montering av duschväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anslutningar och elkontakt på badrumsvägg där duschväggar ska installeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kopplar ur i andra änden och skruvar dit ett täcklock med massa tätning runt så du inte får in vatten i väggen. Sedan skulle jag hålla koll genom att öppna och täta om lite då och då. Eller stält dit en ny kabin. Är du säker rummet är byggt för vatten direkt på vägg/golv

• Gilla
roli
  • Laddar…
Tack, nja det var ingen dosa under visade det sig utan en utanpåliggande tätt kopplingsdosa. Kabeln som matade ångduschen gick direkt till centralen så inget annat på gruppen. Jag tänker silikona kabelhål och de två skruvhålen och sen ordna någon snygg keramikplatta och sätta över och fästa med något... ?
Jodå rummet är vatten, kakel på väggar o klinker på golv, så det är ok. tack f svar, LarsOJ

L LarsOJ skrev:
kakel på väggar o klinker på golv
Fast det kan det ju vara även om det saknas tätskikt under plattorna. Kakel/klinkers är absolut inte vattentäta. Det krävs ett tätskikt under.

• Gilla
Mikael Ströms och 1 till
  • Laddar…
Så bra med ett inspektionshål då som ger viss möjlighet till inspektion av väggkonstruktionen. 😀

Det finns tättskrivet, /L

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.