coss skrev:
Jag sågade 195*45 tryckt både gerat och gradat i helgen.
Om jag började med sliden utdragen så hade den lite svårt att göra av med spånet om jag tryckte ner klingan och tryckte in sliden.
Spårade jag inifrån och ut halva tjockleken och sedan resten på tillbakavägen. det funkade mycket bättre.
Jag har också börjat använda denna metod lite, spåra typ 5-8mm på vägen ut, sen ner och så in. Blev väldigt fina snitt, och jag tror att jag kan slippa en sacrificial board vid många tillfällen, vilket såklart är skönt så det snabbar upp:) Så tack för tipset importensketsig.
 
Kan bara hålla med. Har också börjat att såga ett spår på vägen ut och sen såga resten när jag trycker in den.
 
Mikael_L
thewolf skrev:
Kan bara hålla med. Har också börjat att såga ett spår på vägen ut och sen såga resten när jag trycker in den.
Tack vare att jag startade den här tråden gör jag också precis så för det mesta idag. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.