Tjena. Letar budget ger/kapsåg för inte mer än 1500 kr en hundring mer eller mindre är ok. Det som är viktigast: att man kan dra i den så att man kan kapa breda skivor/brädor. Som tex en 170x22 bräda. Laser är ju ett plus. Mvh
 
Biltema och einhell har väl sågar i den prisklassen. Ingen aning om de är bra.
 
  • Gilla
Chic0
  • Laddar…
  • Gilla
arowe17 och 3 till
  • Laddar…
Röstar på Metabo eller begagnad kvalitetssåg, t ex mindre Dewalt där du kollar upp att säljaren kan visa kvitto osv (För att undvika stulna grejor)
 
  • Gilla
arowe17 och 2 till
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Gå upp några hundra till å köp.Metabo kgs 216
[länk]
1890kr + xtra klinga.
Köp inte Einhell, dyrt reppel.
Bättre då med billigare Biltema, Meec .
Vad det för skillnad på den och den från biltema ?
 
Vad ska du ha den till? Är det precision och viktigt med exakta vinklar och snygga snitt du är ute efter? Eller är det bara kapfunktionen?
Kapa kan alla göra nämligen.... De billiga låter lite mer dock.
Du önskar även med teleskop så du kan kapa lite bredare stycken. Det är här agnarna skiljs åt från vetet.
De billiga tappar precisionen här, och kan vobbla och glappa lite. Är det inte helt 100 rätt vinkel så syns det mer på en 170 bräda än en 128 trall.

mest så du inte förväntar dig underverk i den prisklassen. Jag har själv gjort det misstaget i mina dagar. Sedan har det slutat med att jag retat mig så mycket på maskinens fel och brister att den hamnat på tippen. Sedan har jag köpt en ordentlig kvalitetsmaskin och blivit nöjd. billig och bra är oftast två helt olika saker.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Chic0 Chic0 skrev:
Vad det för skillnad på den och den från biltema ?
Allt höll jag på att säga, men Metabon är mer såg för.pengarna. Stabilare, bättre precision i vinklarna osv.
Mitt tips är åk till.tex Jula el.Bauhaus å känn och kläm..
 
  • Gilla
Chic0
  • Laddar…
Stretchar du budgeten en bit får du ju en Hikoki C8FSHG för 2156kr just nu hos Bauhaus. Lite dåligt med reviews på den men verkar onekligen väldigt prisvärd iaf. Finns en bra genomgång av den på Youtube också om du är intresserad.
 
  • Gilla
Chic0
  • Laddar…
S s97danl skrev:
Vad ska du ha den till? Är det precision och viktigt med exakta vinklar och snygga snitt du är ute efter? Eller är det bara kapfunktionen?
Kapa kan alla göra nämligen.... De billiga låter lite mer dock.
Du önskar även med teleskop så du kan kapa lite bredare stycken. Det är här agnarna skiljs åt från vetet.
De billiga tappar precisionen här, och kan vobbla och glappa lite. Är det inte helt 100 rätt vinkel så syns det mer på en 170 bräda än en 128 trall.

mest så du inte förväntar dig underverk i den prisklassen. Jag har själv gjort det misstaget i mina dagar. Sedan har det slutat med att jag retat mig så mycket på maskinens fel och brister att den hamnat på tippen. Sedan har jag köpt en ordentlig kvalitetsmaskin och blivit nöjd. billig och bra är oftast två helt olika saker.
Jag har börjat snickra lite i garaget lite olika saker att ha hemma som ett mindre köksö/bar bord. Håller på med en avlastningsbord nu. Jävligt kul. Men har stor behov nu av en riktig kapsåg då jag bara kört med cirkelsåg med lite modifieringar. Men märker nu att det behöver bli lite rakare när det är det gäller detaljer. Budgeten är kring 15-1700. Men ok bra tips om hur dåliga don kan vara när man sågar på bredden
 
T TriNitro skrev:
Stretchar du budgeten en bit får du ju en Hikoki C8FSHG för 2156kr just nu hos Bauhaus. Lite dåligt med reviews på den men verkar onekligen väldigt prisvärd iaf. Finns en bra genomgång av den på Youtube också om du är intresserad.
Ok ska kolla in den tackar
 
Cheesen
Chic0 Chic0 skrev:
Jag har börjat snickra lite i garaget lite olika saker att ha hemma som ett mindre köksö/bar bord. Håller på med en avlastningsbord nu. Jävligt kul. Men har stor behov nu av en riktig kapsåg då jag bara kört med cirkelsåg med lite modifieringar. Men märker nu att det behöver bli lite rakare när det är det gäller detaljer. Budgeten är kring 15-1700. Men ok bra tips om hur dåliga don kan vara när man sågar på bredden
Du behöver väl egentligen en bordssåg... men den kostar ju lite mer.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Du behöver väl egentligen en bordssåg... men den kostar ju lite mer.
Jo jag har en mindre som jag köpte på jula för 800. Den funkar ok. Men det är mindre bitar jag behöver ibland kapa snabbt utan att ställa in något. Och ja brädor på tvären
 
Cheesen
Ja jag har ju en lite dyrare såg, men om jag hade sökt efter en ny såg idag hade jag antagligen gått på metabos 10tummare. (216 tror jag den heter). Verkar väldigt prisvärd och jag tyckte den kändes väldigt stabil när jag klämde på den i butiken.
 
  • Gilla
Chic0
  • Laddar…
Hittade denna idag. Helt ok pris. Till skillnad från den jag har som inte sågar riktigt rakt plus inte mycket man kan justera. Den här vs tex kap sågen på biltema för 1400? Vad vinner jag eller förlorar här ? Mvh
 
  • Bordsåg utställd i butik med prislapp och justerbara funktioner synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Prislapp som visar en bordssåg för 1299 SEK ned från 1999 SEK, med specifikationer som effekt och klingkapacitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.