Den kostade gratis, då det var en kompis som skrev ut en modell jag hittade på nätet. Jag tänkte att den satt lite löst, så jag slipade bort en del material, men det slutade med att skruven åt sig genom plasten innan jag kunde dra åt den tillräckligt. Slipen kanske inte är i formen av en perfekt cylinder och därför blir svår att få prylen att sitta riktigt bra. Festool har ju valt att bara ha sin vinkelpryl till den äldre och enklare slipmaskinen, och det finns kanske en anledning till det.
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Ja det här blev ju skit. Väldigt pilligt att montera och väl på plats var den rätt vinglig. Efter lite modifiering klart mindre vinglig, men fortfarande inte bra nog. Jag köpte ju en dyr slipmaskin för att den är väldigt väldigt bra. Då är det lika ointressant med en halvrapplig vinkelpryl, som att köpa slippapper på jula till den. Nu håller vi tummarna för att @nanowire får hem en bättre variant.
[video]
Såg inte ut att passa bra alls. Kan det vara så att den som skrivit ut den inte haft en egen maskin att testa på, utan bara tagit hem en ritning och skrivit ut, och så var skrivaren inte så värst bra kalibrerad, antingen den som gjort ritningen, den som skrev ut, eller både och. Eller kan det möjligen finnas olika slipmaskiner, som bara nästan har samma mått?
Ska bli intressant att se vad säljaren säger, när denne ser filmen. Borde skicka ny tills passformen är bra…
 
Hep Hep skrev:
Den kostade gratis, då det var en kompis som skrev ut en modell jag hittade på nätet. Jag tänkte att den satt lite löst, så jag slipade bort en del material, men det slutade med att skruven åt sig genom plasten innan jag kunde dra åt den tillräckligt. Slipen kanske inte är i formen av en perfekt cylinder och därför blir svår att få prylen att sitta riktigt bra. Festool har ju valt att bara ha sin vinkelpryl till den äldre och enklare slipmaskinen, och det finns kanske en anledning till det.
Aha, skrev för långsamt… 😀
 
Hep Hep skrev:
Den kostade gratis, då det var en kompis som skrev ut en modell jag hittade på nätet.
Aha, bara hängt med lite halvt i tråden o trodde det va en av köpegrejerna för typ 100£.
 
Ola C Ola C skrev:
Aha, bara hängt med lite halvt i tråden o trodde det va en av köpegrejerna för typ 100£.
Rapport på den kommer, har skickats från GB så borde dyka upp snart (famous last words..)
 
Hep Hep skrev:
Den kostade gratis, då det var en kompis som skrev ut en modell jag hittade på nätet. Jag tänkte att den satt lite löst, så jag slipade bort en del material, men det slutade med att skruven åt sig genom plasten innan jag kunde dra åt den tillräckligt. Slipen kanske inte är i formen av en perfekt cylinder och därför blir svår att få prylen att sitta riktigt bra. Festool har ju valt att bara ha sin vinkelpryl till den äldre och enklare slipmaskinen, och det finns kanske en anledning till det.
Borra ur hålet o använd genomgående m mutter?
Sätt en remsa med tunn skumplast på insidan?
 
Hep Hep skrev:
Ja det här blev ju skit. Väldigt pilligt att montera och väl på plats var den rätt vinglig. Efter lite modifiering klart mindre vinglig, men fortfarande inte bra nog. Jag köpte ju en dyr slipmaskin för att den är väldigt väldigt bra. Då är det lika ointressant med en halvrapplig vinkelpryl, som att köpa slippapper på jula till den. Nu håller vi tummarna för att @nanowire får hem en bättre variant.
[video]
Ja, ets ec förtjänar bättre.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
292 gram (exkl. klistermärke). Diffar 1/115 (0,5 grad) från rät vinkel. Verktyg med grå del och vit klädyta på ett träbord, bredvid ett klistermärke märkt "ILUKA TOOLS.COM" och en grön elektrisk borr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grå och metallisk cirkulär anordning med spänne på träbord, bredvid en etikett med texten "ILUK Tools".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hand håller i en vinkelhake mot kanten på ett objekt, bredvid en linjal. Bakgrunden är en träyta och en mugg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
…fem cm tejp senare
Multimeter i metall mäter tjockleken på tejp, en kopp i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Stabil nog? Ingen flex?
 
Stabil nog skulle jag säga, inom +/- <0,5 grader.
 
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
…fem cm tejp senare
[bild]
nanowire nanowire skrev:
Stabil nog skulle jag säga, inom +/- <0,5 grader.
Även vid belastning?
 
L Lovan83 skrev:
Även vid belastning?
Vid rimlig belastning
 
  • Gilla
Lovan83
  • Laddar…
Låter ju väldigt trevligt. Bara ett par saker innan jag beställer. Det var till en ETS EC 150? Är den rimligt smidig att montera på och av, nu när du finjusterat den?
 
Hep Hep skrev:
Låter ju väldigt trevligt. Bara ett par saker innan jag beställer. Det var till en ETS EC 150? Är den rimligt smidig att montera på och av, nu när du finjusterat den?
Ja, snabb att få av och på. Till EC.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.