Jag gjorde bort mig genom att testa Festools slip för kanter och nu vill jag ha en sån maskin. Inte nödvändigtvis deras, men jag hittar ingen annan. Söker jag på kantslip får jag upp för skidvallning eller golv. Söker jag på vinkelslip får jag upp vinkelslipar. Någon med svart bälte i googling som kan hjälpa mig?
En sån här var det jag testade, men inte vill betala så mycket för om jag slipper:
En sån här var det jag testade, men inte vill betala så mycket för om jag slipper:
Det hade ju varit det bästa, men jag frågade när vi hade en demo med Festool, och enligt dem var det ingen på gång vad de visste till de låga sliparna, men att det nog kunde komma en till den höga 150-slipen också.nanowire skrev:
En kompis har skrivit ut en variant till en boschslip och den är ganska smidig , halvsladdrig och slipar ungefär 90 grader. Konstruktionen på den printade för 1200 spänn i stigens länk ser ut att kunna vara lite klen också.
Om du beställer en får du berätta hur den är. Jag har hittat en3d-ritning som jag ska se om jag kan få utskriven. Om något av de alternativen funkar är det ju sjukt mycket billigare än att köpa en hel slipmaskin till för 5000.
Den håller förhoppningsvis ok kvalitet. Ser genomtänkt och förtroendeingivande ut med låsning i metall. Min erfarenhet av 3d-printing är att det kan bli jättebra. Men aldrig den första utskriften.Hep skrev:
https://www.ilukatools.com/shop/
Jag fick mina utskrifter i dag. Jag måste köpa rätt skruvar först, innan jag testar. Risken är ju att det blir en massa skruvande som gör att det tar orimligt lång tid att sätta på och ta av den. Vilket i sin tur innebär jag jag väl står med dubbla ETS EC innan det här är klart. Så mycket för den besparingen...
Ja det här blev ju skit. Väldigt pilligt att montera och väl på plats var den rätt vinglig. Efter lite modifiering klart mindre vinglig, men fortfarande inte bra nog. Jag köpte ju en dyr slipmaskin för att den är väldigt väldigt bra. Då är det lika ointressant med en halvrapplig vinkelpryl, som att köpa slippapper på jula till den. Nu håller vi tummarna för att @nanowire får hem en bättre variant.
Sicket mög. Hur mycket kostade den där plastbiten? Kan du inte returnera den?Hep skrev:
Ja det här blev ju skit. Väldigt pilligt att montera och väl på plats var den rätt vinglig. Efter lite modifiering klart mindre vinglig, men fortfarande inte bra nog. Jag köpte ju en dyr slipmaskin för att den är väldigt väldigt bra. Då är det lika ointressant med en halvrapplig vinkelpryl, som att köpa slippapper på jula till den. Nu håller vi tummarna för att @nanowire får hem en bättre variant.
