9 801 läst ·
29 svar
10k läst
29 svar
Kanalplast. Snickare skruvade fast plåt i sedumduk...
Är nog olika på olika tillverkare, men att det ska vara någon form av tejp både uppe och nere är det ingen tvekan om i alla fallS SrednaNosslin skrev:
En korrekt lösning skulle ju vara att bygga en 300mm hög sarg för uppvik av tätskikt och plåtintäckning, kul med drivvatten på det där låga taket, konstruktionerna måste separeras på något vis.
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 inlägg
Det är så många olika rön kring det där. Vissa säger att det ska vara nät nertill och aluminiumtejp upptill medan andra säger att det ska vara nät både uppe och nere.K Klonkers skrev:
Om någon här har koll så tar jag tacksamt emot svar
Besserwisser
· östergötland
· 2 776 inlägg
Jag tänker nät i båda ändar.. för kondens i botten och ventilation i toppenS SrednaNosslin skrev:
Inspekterade dagens ändringar nu och såg detta.K Klonkers skrev:
Taket går som i 2 nivåer. På den övre nivån har de satt väderbeständig plast både över och under. De har monterat plåtar mellan nivåerna så skulle man be dem öppna upp och göra om / göra rätt, så är det ett rätt så stort ingrepp tror jag.
Men... tätande tejp både uppe och nere låter ju inget vidare då ev kondens inte kan ta sig ut?
När jag hjälpte farsan med hans uterum för många år sedan satte vi någon typ av aluminium tejp i den övre ändan och någon form av nättejp där nere för att kondensen skulle kunna rinna ut.S SrednaNosslin skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden