Några av er känner redan till vår historia...
Nu är det så att 7 olika besiktningsmän anser att den första besikningsmannen aldrig borde ha godkänt vårt hus av många olika orsaker bl a att han inte fått in olika intyg från KA och från byggaren.
Min fråga är kan vi stämma honom?

Det är väl snarare en fråga för en jurist. Här får du nog bara åsikter och det kommer man ju inte långt med.

MrElliott skrev:
Det är väl snarare en fråga för en jurist. Här får du nog bara åsikter och det kommer man ju inte långt med.
Det finns jurister även här, tror en del hade blivit förvånad hur mycket hjälp man kan få redan här om man har lite tur. Men visst finns alltid risk att få mycket åsikter utan juridisk bärighet.

När det gäller frågan så känner jag till en del av er historia, är besiktningsmannen eran avtalspart så absolut kan man välja att stämma en besiktningsman. Ni skall då hänvisa till erat avtal med besiktningsmannen och i grunden så hänvisar ni till konsumenttjänstlagen och att besiktningsmannen inte utfört tjänsten fackmässigt och därigenom orsakat er skada.

Ja, man kan stämma en besiktningarna, det vet jag säkert. Det går att pressa dem på pengar med.

Hitta en välrenommerad o bra advokat helst en som inte tar emot ert fall bara för att ni betalar, utan en som anser ni kan vinna. Det finns vissa jurister som struntar i vinster, de får sina pengar ändå. En advokat som följer god sed o ärvälrenomerad borde avråda er om han anser er bevisning svag, eller motpartens ställning för bra.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.