Jag har ett fönster i sovrummet, ca 80x50 som vi inte har någon nytta av. Nu skall jag renovera och hade önskat vägg istället för fönster. Samtidigt vill jag inte helt ta bort fönstret då det blir ett onödigt stort projekt, utan täcka det inifrån med skiva och tapet på. Hur gör jag för att inte få problem med eventuell kyla och fukt? Enligt ChatGPT så ska man isolera och sen täcka helt tätt med plast, sen på med skivmaterial. Vill gärna dubbelkolla med expertisen om det är så enkelt eller om ytterligare åtgärder krävs!
Om man önskar mörkt utåt så inte isoleringen syns så låter det som skivmaterial eller papp inte är bra mot rutan inifrån (organiskt), kan man sätta ex. mörkmålad gips, eller har ni annat förslag?
Om man önskar mörkt utåt så inte isoleringen syns så låter det som skivmaterial eller papp inte är bra mot rutan inifrån (organiskt), kan man sätta ex. mörkmålad gips, eller har ni annat förslag?
Hej och välkommen till Byggahus
Jag tänker att det är lätt att skiva över en fönster eller en dörröppning och sen tapetsera om rummet, betydligt svårare blir det kanske att ta sej ur rummet vid en nödsituation om utrymningsvägen är blockerad.
Jag tänker att det är lätt att skiva över en fönster eller en dörröppning och sen tapetsera om rummet, betydligt svårare blir det kanske att ta sej ur rummet vid en nödsituation om utrymningsvägen är blockerad.
Klicka här för att svara