Jag tänkte köpa en pool som man tar in på vintern, typ:
http://www.clasohlson.com/se/Pool-Proaqua/Pr315000000

Jag tänkte: Kan man även använda denna som en badtunna?
Dvs kan man fylla den med varmvatten? Antingen om man tar varmvatten från köksblandaren, eller om man gör ett eget värmekraftverk genom att ha en vedeldad kamin i en separat behållare och sen en cirkulationspump.

Vad skulle hända?
Skulle plasten/gummit i poolen bli så varm och mjuk att den inte håller stabiliteten?
Går limningarna upp i skarvarna?
Är det nån som testat?

Tack för input

Det finns annars uppblåsbara spabad om det kanske skulle vara mer intressant. Tror jag settt det betydligt billigare på någon annan sida men det här var vad jag hittade nu.

http://www.snowstarlight.se/index.php/spa

byggankan skrev:
Det finns annars uppblåsbara spabad om det kanske skulle vara mer intressant. Tror jag settt det betydligt billigare på någon annan sida men det här var vad jag hittade nu.

[länk]
Jag såg denna på Båtmässan i Göteborg för mässpriset 7500:-, blev sugen i efterhand men skrev inte upp försäljare och hittade inte på Båtmässans hemsida... Någon annan som vet fler som säljer denna?

Ja, den verkar ju bra. Men var väldigt dyr för sommarstugan...
Men det svarar inte på min fråga.

yakumo skrev:
Ja, den verkar ju bra. Men var väldigt dyr för sommarstugan...
Men det svarar inte på min fråga.
Inte meningen att kapa din tråd...

Det är lugnt!

yakumo skrev:
Jag tänkte köpa en pool som man tar in på vintern, typ:
[länk]

Jag tänkte: Kan man även använda denna som en badtunna?
Dvs kan man fylla den med varmvatten? Antingen om man tar varmvatten från köksblandaren, eller om man gör ett eget värmekraftverk genom att ha en vedeldad kamin i en separat behållare och sen en cirkulationspump.

Vad skulle hända?
Skulle plasten/gummit i poolen bli så varm och mjuk att den inte håller stabiliteten?
Går limningarna upp i skarvarna?
Är det nån som testat?

Tack för input
Har läst någonstans att de billigare "sommarbaden/barnbassänger" bara klarar solvarmt vatten.. Men jag kan ha helt fel. :o

Ingen som har testat?

Men oavsett om den tål varmvatten eller ej, så behöver du ju en attans stor varmvattenberedare för att fylla den där poolen.

hempularen skrev:
Men oavsett om den tål varmvatten eller ej, så behöver du ju en attans stor varmvattenberedare för att fylla den där poolen.
Japp, tänkte bygga en extern vedeldad. På några timmar så borde det bli varmt.

30 grader funkar utan problem allefall, har inte testat varmare, men skulle gissa på att det funkar då dom flesta vettiga limmen tål höga temperaturer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.