8 255 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Kan man göra något åt lukten av impregnerat virke?
Tack för svaret!
Men jag ser inte hur jag ska få det torrare än vad det är i rummet, det har ju väggar och tak...
På ett ställe ser man att det när det regnar kommer in lite fukt på golvet precis vid skjutdörrarna. Men jag upplever att rummet luktar väldigt starkt även när det inte är blött.
Men det kanske blir bättre till sommaren. Jag var orolig att det skulle lukta ännu mer när solen värmer upp det, men så kanske inte är fallet.
Men jag ser inte hur jag ska få det torrare än vad det är i rummet, det har ju väggar och tak...
På ett ställe ser man att det när det regnar kommer in lite fukt på golvet precis vid skjutdörrarna. Men jag upplever att rummet luktar väldigt starkt även när det inte är blött.
Men det kanske blir bättre till sommaren. Jag var orolig att det skulle lukta ännu mer när solen värmer upp det, men så kanske inte är fallet.
Vill inte göra dig besviken men ert uterum är helt enkelt felkonstruerat. Att använda tryckt trä i ett inglasat uterum är rena vansinnet. Tryckt trä innehåller kemikalier som gör det motståndskraftigt mot mögel och andra parasitangrepp, dessa kemikalier läcker ut i luften i uterummet och kan orsaka hälsoproblem för de som vistas där. Om ni bara vistas där vid få tillfällen under året kan det vara okej, annars hade jag övervägt att bygga om. Lukten blir du troligtvis inte av med i första taget.
Klicka här för att svara