Hej,

Är inte den händigaste människan på jorden men bestämde mig trots det för att lägga mitt eget golv. Jag märkte när jag var klar att golvet blev ojämnt och bestämde mig av den anledningen att ta in en byggfirma. Dom kom hem och jag visade var golvet sviktade och fråga om de kunde lägga om golvet och göra det jämnt. Dom nickade bara och sa att det inte alls var några problem och då bestämde jag mig för att anlita dom!

Nu visar det sig att golvet är sämre än när jag lade det själv. Det går nästan att hoppa studsmatta på vissa ställen på golvet och det är extremt frustrerande. Jag tog upp det med byggfirman som då sa att man måste flytspackla för att få det jämnt. Något dom inte nämnde när dom tog på sig ärendet. Då sa de bara att de lätt löser det.

Kan jag göra något åt detta eller är det pengar på blåskontot?

Mvh
Cool katt

Du måste väl kunna bestrida deras faktura då de inte levererat överrenskommen produkt - dvs ett jämnt golv...

Förhoppningsvis har du inte betalat ännu?

Åtgärden borde ju vara att ta upp golvet (vet inte hur många gånger man kan göra det). Och flytspackla. Nog fullt möjligt att göra själv. Annars, ta in en seriös firma.

Tycker ni jag borde skita i att betala, dom har även spacklat väggarna och det blev ju bra. Flytspackla kan jag inget om så får kanske ta in en seriös firma för det i så fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.