Mitt hus är inte längre byggt sjuttonhundra kallt. Det är numera byggt 1953.
Förklaringen till detta är naturligtvis att jag rivit den äldsta delen av huset och ersatt med en ungefär likadan, anno 2020. Numera är den äldsta delen (förutom nån enstaka grundsten som blev kvar under betongplattan) byggd 1953 och hitflyttad till ny grund något decennium senare.
Bör/kan/vill man ändra byggnadsår hos LM eller SKV eller vem det nu är som håller i sånt? Eller är det nåt man inte ska peta på? Vad skulle det kunna få för konsekvenser om jag börjar riva i det?