Relativt nyinflyttad. Inte upptäckt att jag har en ledlist under köksbänken förrän jag bröt strömmen under pågående badrumsrenovering. Ska tydligen finnas fjärrkontroll. Som jag inte har. Och som tydligen inte finns i butik mer. Hittar inte var den är inkopplad i väggen.. vad göra?

• IMG_8682.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Höra med säljaren om hen har råkat få med sig fjärrkontrollen av misstag?

Väldigt mörkt på bilden högst upp men kanske det ser ut som att det går en kabel där?

J JessiGlenn skrev:
Relativt nyinflyttad. Inte upptäckt att jag har en ledlist under köksbänken förrän jag bröt strömmen under pågående badrumsrenovering. Ska tydligen finnas fjärrkontroll. Som jag inte har. Och som tydligen inte finns i butik mer. Hittar inte var den är inkopplad i väggen.. vad göra?
Det där är IKEAs plockepinn, minns inte vad den heter. Jag hade en kund med precis samma problem. Deras bänkbelysning tänder alltid upp efter strömbortfall som du märkt. Jag löste det med IKEAs eftermarknad, det fanns en fjärrkontroll kvar i någon butik som de skickade till mig. Detta vara för några år sedan så det kanske är kört nu.

• Gilla
JessiGlenn
  • Laddar…
Men kan du inte trycka 3 gånger på knappen så släcks lyset.

• Screenshot_20260630_064227_Samsung Browser.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JessiGlenn
  • Laddar…
BirgitS
Müssli Müssli skrev:
Det där är IKEAs plockepinn, minns inte vad den heter. Jag hade en kund med precis samma problem. Deras bänkbelysning tänder alltid upp efter strömbortfall som du märkt. Jag löste det med IKEAs eftermarknad, det fanns en fjärrkontroll kvar i någon butik som de skickade till mig. Detta vara för några år sedan så det kanske är kört nu.
Kanske Ansluta?
Det har varit många trådar i forumet om att fjärrkontrollen till Ansluta har slutat att fungera och Ikea gör inget eftersom det inträffar efter mer än 3 år efter köpet.

• Gilla
JessiGlenn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.