35 024 läst ·
29 svar
35k läst
29 svar
Kan inte montera ihop rengjort avlopp
När jag flyttade den lilla packningen (svart gummiring) från skruvmojängen ovanför vattenlåset till inuti det röret som går ner i den smalare slangen och ner i golvet verkar det vara tätt. Hoppas att det var så det såg ut från början.
Nej den ska sitta fast i läge så den inte ramlar ner då blir det blött i skåpet , allt ska vara tätt och fast ,som Krilleman sägerSandra84 skrev:
inte svårt att byta ut slangen mot rör , mätt alla dim och köp delar på varuhuset
Vid fingret ska det vara en konisk packning som tätar och håller röret på plats , är det tätt nu , det går att få tag på rör för att byta från vattenlåset och ner till avloppet där den oranga gummibussningen är
Bara ta med alltihop till varuhuset och visa vad du vill ha , vattenlåset behöver du inte ta med , bara rören
Bara ta med alltihop till varuhuset och visa vad du vill ha , vattenlåset behöver du inte ta med , bara rören
Inget bra att plocka packning i den teleskopiska delen! Den ska sitta där!
Jag rekommenderar att du köper ett nytt vattenlås så det blir korrekt!
179:-
https://www.bauhaus.se/kommodvattenlas-prevex-preloc-320.html
Och vad är det för svart som sitter ovan muttern upp mot kommoden? Den bör inte vara där!
Jag rekommenderar att du köper ett nytt vattenlås så det blir korrekt!
179:-
https://www.bauhaus.se/kommodvattenlas-prevex-preloc-320.html
Och vad är det för svart som sitter ovan muttern upp mot kommoden? Den bör inte vara där!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för länken, det är ju precis samma. Jag har inte tagit bort nån tätning i teleskopdelen utan precis ovanför vattenlåset, skålen alltså. Den svarta ringen du markerar har jag inte rört utan där satt den från början. I min frustration igår glömde jag att kolla på toaletten på övervåningen, här kommer bild därifrån.
Nu har jag inte läst igenom hela tråden men kan tänka mig att den svarta gummiringen/packningen har glidit ner i skåran på flexröret. Få ur den försiktigt med en skruvmejsel och rulla den högre upp längst den släta delen på flexröret. Så högt som möjligt. När du sen trär på plaströret så lär ringen följa med en bit och till slut täta till.Sandra84 skrev:
Klicka här för att svara