14 851 läst ·
51 svar
15k läst
51 svar
Kan företag hoppa av från avtalat leverans pga tidsbrist?
Rent teoretiskt skulle det kanske kunna gå om förseningen, som någon skrev, medför kostnader för att exempelvis hyra av en annan båtplats. Jag har dock inte sett något i tråden som troliggör att så är fallet här.Nötegårdsgubben skrev:
Man får bättre svar i tråden om man inte har "von oben" attityd.
Tror budskapet i svaret går fram utan skiljetecken och vi har också forumets regler att förhålla oss till, tänker då främst på paragraf 5.5.1 om att inte klanka ner på bristande språkkunskaper.
"Alla har vi olika förutsättningar och är bra på olika saker.
Tänk på att vissa personer har läs och skrivsvårigheter.
Naturligtvis är man lika välkommen att diskutera hos oss om man har dyslexi som om man inte har det."
Tror budskapet i svaret går fram utan skiljetecken och vi har också forumets regler att förhålla oss till, tänker då främst på paragraf 5.5.1 om att inte klanka ner på bristande språkkunskaper.
"Alla har vi olika förutsättningar och är bra på olika saker.
Tänk på att vissa personer har läs och skrivsvårigheter.
Naturligtvis är man lika välkommen att diskutera hos oss om man har dyslexi som om man inte har det."
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Oxh skriver man på ett sätt som tar längre tid att deschiffrera än att läsa får man finna sig i att bli exkluderad från konversationen.B Bitterhetsakademin skrev:
Det är klart att TS var burdus i överkant, men att man ska behöva reda ut en ”stream of consciousness” för att skribenten i fråga inte gitter presentera sina tankar på ett begripligt sätt är inte en rimlig förväntan.
För vi pratar ju här inte om att någon nekas hjälp för att denna har brister i stavning eller interpunktion, utan om någon som slänger ur sig ett gäng osammanhängande frågor till TS och får veta att hon inte får vara med om hon inte anstränger sig lite.
Visst, hon skriver alltid i den stilen, men sanningen är nog att hon ofta filtreras bort för att hon är svårförstådd. Att det sägs rakt ut någon gång att det är oskäligt att alla andra ska förväntas reda ut hennes tankar är nog rätt bra feedback. För att hon skulle vara oförmögen ens en gnutta interpuktion för att hjälpa läsaren tror jag inte på.
Kan ju dock göras med ett visst mått av ödmjukhet och hövlighet.Nötegårdsgubben skrev:
Oxh skriver man på ett sätt som tar längre tid att deschiffrera än att läsa får man finna sig i att bli exkluderad från konversationen.
Det är klart att TS var burdus i överkant, men att man ska behöva reda ut en ”stream of consciousness” för att skribenten i fråga inte gitter presentera sina tankar på ett begripligt sätt är inte en rimlig förväntan.
För vi pratar ju här inte om att någon nekas hjälp för att denna har brister i stavning eller interpunktion, utan om någon som slänger ur sig ett gäng osammanhängande frågor till TS och får veta att hon inte får vara med om hon inte anstränger sig lite.
Visst, hon skriver alltid i den stilen, men sanningen är nog att hon ofta filtreras bort för att hon är svårförstådd. Att det sägs rakt ut någon gång att det är oskäligt att alla andra ska förväntas reda ut hennes tankar är nog rätt bra feedback. För att hon skulle vara oförmögen ens en gnutta interpuktion för att hjälpa läsaren tror jag inte på.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Absolut. Men den standarden ska i så fall kanske tillämpas på fler.O Onboard skrev:
O Onboard skrev:
Det enklaste är väl att bara ignorera, men då får ju inte heller den som slarvat fram sina frågor inte veta varför hon inte får svar.R RiMaX skrev:
Det var på inget sätt en obegriplig kommentar eller fråga. Den behövde knappast "dechiffreras" för den normalt funtade. Om man nu ändå inte förstår kan man be om ett förtydligande. Svaret var rätt och slätt oförskämt.Nötegårdsgubben skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 281 inlägg
Konstigt att de som är ganska nya i detta forum gapar som störst.
Personligen skulle jag nog höra av mig till VDn & styrelsen och lite lätt fråga vad det är för typer de har som säljare som lovar runt och håller tunt o sen slingrar som hala ålar.T Thomas_Blekinge skrev:
Påpeka att du mycket väl förstår att det ibland kan ske förseningar ... men iom framförhållningen på beställningen samt ett satt slutdatum så är det ytterst märkligt att säljare / projektledare / inköpare etc inte kunnat få fram saker i tid.
Då kanske det blir lite fart under galoscherna som Bert Karlsson och Ian Wachtmeister uttryckte det
Tror du verkligen att det är ett så stort företag? Skulle mera gissa att det är ägaren som är VD och styrelsen är familjen, alltså ett klassiskt småföretag.M MrDizzy skrev:Personligen skulle jag nog höra av mig till VDn & styrelsen och lite lätt fråga vad det är för typer de har som säljare som lovar runt och håller tunt o sen slingrar som hala ålar.
Påpeka att du mycket väl förstår att det ibland kan ske förseningar ... men iom framförhållningen på beställningen samt ett satt slutdatum så är det ytterst märkligt att säljare / projektledare / inköpare etc inte kunnat få fram saker i tid.
Då kanske det blir lite fart under galoscherna som Bert Karlsson och Ian Wachtmeister uttryckte det
Kanske dags att "tagga ner" lite.
Ingen aning. har aldrig varit i behov att att köpa nån brygga.M MONTREAL skrev:
De gånger det ska ha varit bryggor för famliljens/släktens del så har vi alltid byggt de själva