Bor i en bostadsrätt (parhus) och har tänkt piffa till köket en smula. Dock har vi den här groteskt fula köksfläken som styrelsen säger inte går att byta ut, vilket jag inte tror på. Däremot kanske det inte är så enkelt som jag hoppas. Kommer inte byta den själv då jag inte kan något om ventilation, men vill inte kosta på köket allt för mycket heller.

Jag fattar så mycket som att det inte är någon enkel fläkt utan vad jag tror kallas "dragskåp" eller liknande och att den påverkar hela husets ventilation (kanske även grannens?)

Bara jag får en snygg kåpa är jag rätt nöjd, "innanmätet" i skåpet får gärna vara där. Är det någon här som vet hur man skulle kunna göra? Vill ha lite mer kött på benen innan jag stångas med styrelsen som måste godkänna installationen... ;)

20140901_175555.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20140901_175544.jpg
Skapa konto

20140901_175700.jpg
Skapa konto

Det finns utbyteskåpor till rexonet , sedan om du tycker de är snygga är en annan femma...

Hittade en hygglig i rostfritt men den var till RDKA och min heter RDKB... rackarns. :(

Kanske går att ta ner och lacka åtminstone... märkningen försvinner men det kan det nog vara värt. Finns inget rengöringsmedel som biter på den där solkiga kåpan. :(

Tack men den passar väl inte? Min är en rexonet och den där är till fläkt woods.

Först hette det Svenska fläktfabriken--> Fläkt--> Fläkten---> Fläktwoods. Samma tillverkare som bytt namn under snart 40år.
Rexonet (RDKB) är ju modellen på ventilationsaggregatet. Inte tillverkarens namn.
Personligen hade jag nog bytt aggregat också då ditt passerat bäst före datum för ett tag sen.
Men då springer det ju en del i pris.
Den jag länkade till finns även i rostfritt alternativ.
Tänk även på att de finns i vänster och höger alternativ.

Redigerat:
  • Gilla
jimbomas
  • Laddar…
Se där, man lär sig något nytt varje dag. :)

Aggregatet får jag inte byta, inte så sugen heller på att lägga de pengarna för något jag inte får igen (billig bostadsrätt).

Men nu fick jag lite mer att välja på och den modellen du länkade kanske inte är den vackraste jag sett, men avsevärt mycket bättre än den nuvarande. Tack!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.