P
Okej, så om vi då dumpar Dlink, Netgear och Linksys konsumpentprodukter,vilket märke borde man då använda istället? Vilka icke-konsumentgrejor (proffsgrejor?) har vettigt pris, hyfsat prestanda, behöver inte startas om och är lämpliga för något mer avancerade hemanvändare, 3COM kanske? (Låt oss bortse från hemmabyggen)
 
3com
 
Hoho ;)
 
Gör såhär:

Googla på "problem Wireless 3com"

....gör likadant för alla andra fabrikat. Notera antalet träffar, så har vi snart bra statistik på vad man ska välja.....
 
MathiasS skrev:
Gör såhär:

Googla på "problem Wireless 3com"

....gör likadant för alla andra fabrikat. Notera antalet träffar, så har vi snart bra statistik på vad man ska välja.....
Visst. Vad bevisar du med det? Tramsputte! ;)

Prova och lägg till ordet forum först för att försöka plocka träffar på vad som skrivs i forum och se vad du får. Vad det nu kan bevisa.... :rolleyes:
 
pefo skrev:
Visst. Vad bevisar du med det? Tramsputte! ;)

Prova och lägg till ordet forum först för att försöka plocka träffar på vad som skrivs i forum och se vad du får. Vad det nu kan bevisa.... :rolleyes:
Jag konstaterade att Dlink fick 2,3 miljoner träffar, 3com fick ett par hundratusen träffar, linksys ett par miljoner. Nått är väl det värt. Slutsats, köp 3com.
 
Min poäng var att genom att variera sökbegreppet en aning så får man helt olika resultat och därmed ska man nog inte lägga så stor vikt vid antalet träffar på google när man utvärderar saker. Man ska nog gå djupare. ;)

Men om slutsatsen är 'köp 3com' så funkade det rätt bra ändå. ;)
 
pefo skrev:
;)

Men om slutsatsen är 'köp 3com' så funkade det rätt bra ändå. ;)
Det var väl det jag trodde. Du opponerade dig bara för att du tänke att resultatet inte stämde med din uppfattning.... Trots att jag inget sa så antog du att jag menade att sökresultatet pekade på att det var rätt att köpa något annat än 3com. Så var ju dock inte fallet.... Got'ya!!!;)
 
MathiasS skrev:
Jag konstaterade att Dlink fick 2,3 miljoner träffar, 3com fick ett par hundratusen träffar, linksys ett par miljoner. Nått är väl det värt. Slutsats, köp 3com.
Ja, fast även om frågan skulle vara rätt ställd så måste du ju också justera för försäljningssifforna. Och sedan så är det tyvärr så att Google inte är pålitlig när det gäller antalet träffar, om du börjar gå igenom dem så ser du många dubbletter osv. I språkforskningssammanhang har man gått igenom "träffar på Google" som mått och det visar sig inte betyda mycket.

Själv har jag bara gott att säga om de 3Com-produkter jag haft, och bara illa att säga om de D-link. Netgears blåa har jag heller aldrig haft något problem med. Men produkter ändras, så det behöver inte betyda så mycket.
 
Redigerat:
MathiasS skrev:
Got'ya!!!;)
Ger dej delvis rätt för det var det första som reptilhjärnan triggade igång på. :D

Men efter att mainframesystemet gick igång så insåg jag att värdet av den typ av marknadsundersökning du förespråkade var ungefär lika rättvisande som statistik i allmänhet, dvs med rätt vinkling får man fram det resultat man eftersträvar. :rolleyes:
 
Min erfarenhet verkar ju stämma överlag med den almänna att de flesta D-Link, Netgear, linksys har bra produkter och riktiga stolpskott. Verkar vara jämt skägg. Min D-Link Game Router Gigabit med wireless har funkat klockrent alltid och DI 604 var ökänt bråkiga.

Däremot får jag säga att min 3Com wireless startades någonstans tidigt 2000 tal och har bara startats om när strömmen kommit tillbaka efter strömavbrott. ALDRIG krånglat.
 
pefo skrev:
Ger dej delvis rätt för det var det första som reptilhjärnan triggade igång på. :D

Men efter att mainframesystemet gick igång så insåg jag att värdet av den typ av marknadsundersökning du förespråkade var ungefär lika rättvisande som statistik i allmänhet, dvs med rätt vinkling får man fram det resultat man eftersträvar. :rolleyes:
Jag håller med om att marknadsundersökningen har vissa brister.....:)
 
P
Bara att söka på Google har lite brister... Man måste nog också titta på hur många enheter som har sålts, till normala konsumenter.

Sen att titta på något som startades för 6-7 år sedan och tro att det är samma kvalite idag.. nej så lätt är det inte

MEN 3com är bra dock lite väl dyra. Dom riktar ju sig mer mot företag än normala konsumenter och där med kan dom hålla en högre prisnivå.
Jag kommer i alla fall skaffa Linksys igen om jag nu behöver byta nån gång. Min idag tuggar på.
 
Beror lite på vad man vill göra, att lägga ner 5000 kr på en låda enbart för att dela ut internet til 2 datorer är lite overkill.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.