Absolut! Men vi kommer som SAGT vara ärliga och mötet med bank är inte än på ett tag! Det finns lösningar och fler planer ! Här finns resurser vettdu :D

aaah fast då får jag dumpa sambon och hitta en ny kille:wow:

ja ja, det handlar lite om vilka problem och vilken typ av ben det är. Jag tänker vara positiv och detta kommer gå kanon :thumbup:

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
@triggery: Tycker nog du målar lite fan på väggen här. När det gäller lån till privatpersoner är min uppfattning och erfarenhet att de flesta bankerna har en förståelse för att det är människor man gör affärer med, och att det händer saker i livet. Naturligtvis i rimlig omfattning.

• Gilla
zeer
  • Laddar…
Helt rätt inställning zeer! :)

triggery har ju helt rätt i sak.

Däremot är det inte troligt att banken, av rent affärsmässiga/taktiska skäl, vill dra tillbaka lånet, så länge låntagaren betalar in det den ska i månatliga räntor och amorteringar. En försäljning kostar ju pengar, tar tid och är osäker. Och rent medialt är det ju en del badwill i att stora rika banken är stygg mot de sjuka.

TS: Jag förstår inte det där med att "ta bort tråden" för att du tycker den är färdig/har spårat ur etc. Tråden lever sitt eget liv. Ingen/alla äger den. Du har gett bort information till Internet, denna förfogar du inte över längre. Därav mitt råd om försiktighetsprincipen i mitt inlägg längre upp.

Sir Duke skrev:
triggery har ju helt rätt i sak.

Däremot är det inte troligt att banken, av rent affärsmässiga/taktiska skäl, vill dra tillbaka lånet, så länge låntagaren betalar in det den ska i månatliga räntor och amorteringar. En försäljning kostar ju pengar, tar tid och är osäker. Och rent medialt är det ju en del badwill i att stora rika banken är stygg mot de sjuka.

TS: Jag förstår inte det där med att "ta bort tråden" för att du tycker den är färdig/har spårat ur etc. Tråden lever sitt eget liv. Ingen/alla äger den. Du har gett bort information till Internet, denna förfogar du inte över längre. Därav mitt råd om försiktighetsprincipen i mitt inlägg längre upp.

Men måste du förstå det då?:confused:
Det är ju vad jag känner ellerhur?
Jag står för den information jag "gett" bort till internet! men vissa saker som kommer upp är sååå onödiga och ändel saker hör inte till ämnet äns?
Och sitt eget liv vet jag inte om man ska kalla det, eftersom man dras in hit på ett eller annat sätt i den hela tiden?
Jag har fått svar på min fråga,och nu kör jag mitt eget race!

Om jag kan ta bort den så kommer jag göra det,sedan får du bli ledsen eller störa dig på det så mycket du vill <3

Ingen fara, tipsen är generella och givna i all välmening, du tar till dig det du vill av svaren.

Min huvudpoäng står jag fast vid (särskilt efter att ha sett känslor svalla i juridiktrådar): Tvister, husaffärer och banklån i miljonklassen är stora saker. En viktig strategi är att ge ut lagom med information. Nu pratar jag inte om att mörka saker när ni har möte med banken. Utan att man borde undvika att brodera ut för många personliga detaljer i forum. Man vet aldrig vem/när/hur denna information kan användas till ens nackdel. Därför bör man tillämpa försiktighetsprincipen.

Att en del svar är onödiga och inte hör till ämnet är helt i sin ordning, så funkar diskussionsforum (man ställer en fråga, men styr inte över vilka svar man får, man får såna man gillar och såna man kanske inte gillar) och jag ville bara inflika att det är inte självklart att tråden går att radera. Men om det går är det nog ingen som stör sig :) Vitsen med att forumägarna inte tar bort trådar är att informationen då finns kvar till andra som har liknande frågeställningar. Samt att ägarna har gett dig utrymme och då får du så att säga stå för det du lagt ut.

Lycka till hur som helst!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.