Min tanke var att du eventuellt var orolig att det skulle märkas på honom att han var sjukskriven. Ifall det inte syns/märks på honom så är det ju inte något att oroa sig för.

Sen var min poäng att han inte måste närvara, han kan skriva under en fullmakt så att det räcker att du närvarar. Banken bryr sig inte ifall ni båda är där ifall du har en fullmakt.

Ahaa. Okej :) nej det syns inte på han alls. Grejen är att när pengarna ska gå över till nordea kommer dom se att pengarna kommer in. Löner osv. Då ser dom på hans lön att det står försäkringskassan. Där syns det direkt! !

En variant kan ju vara att lägga in lite andra transaktioner på kontot efter senaste inbetalningen från försäkringskassan. Banktjänstemannen lär ju inte aktivt gå in och lusläsa alla transaktioner utan 'råkar' väl bara se de senaste. Du kan ju be lite kompisar/släktingar sätta in lite småbelopp (som ni kan betala tillbaka senare) med texter som "Ett litet bidrag till nya huset". Fast det är nog att gå lite till överdrift, men ifall du är väldigt orolig för att det ska synas så kan det kanske hjälpa lite.

Hehe kanske det. Eller så känns det som bara han får operation så är en förklaring varför han får sjukpenning. . Och då är det Lungt tills huset kommer ändå. ..känns det som. Det är bara följdfrågor vi vill slippa

zeer skrev:
Okej spännande!!! :)

Men jag menar,kollade dom inte upp mer uppgifter på er?? Hade ni Nordea innan eller bytte ni till dem nu när ni skulle bygga??

Får jag fråga hur mycket ni lånar?:o vart kommer ni bygga i landet?
Dom kollade inkomstuppgifter såklart och gjorde kreditprövning. Vi bytte från Swedbank till Nordea för husbygget.
Vi kommer låna ca 2,5 miljoner och bygger i Östersund

Vi har ju gjort kreditupplysning innan. Hur kollar dom inkomstuppgifterna? Gjorde dom det innan ni fick lånelöftet eller efter också? . Okej. .Våra papper är hos kommunen för förhandsbesked. .. okej samma summa som vi fick löfte om.

zeer skrev:
Vi har ju gjort kreditupplysning innan. Hur kollar dom inkomstuppgifterna? Gjorde dom det innan ni fick lånelöftet eller efter också? . Okej. .Våra papper är hos kommunen för förhandsbesked. .. okej samma summa som vi fick löfte om.
Det står väl årsinkomst på kreditupplysningen tror jag. Jag har varit förädraledig i fem år och har "tjänat" under 100 000:- per år sedan dess. Vi köpte tomt av smålandsvillan så nått förhandsbesked behövde inte vi, och eftersom det är en helt ny gata med 10 tomter, och 4 redan är bebyggda så visste vi att det inte skulle vara nått problem med bygglovet heller. Men det krävdes ändå att vi skulle ha allt klart och ha samrådet på kommunen innan vi kunde göra klart kreditivet.

Du kan gå in och kolla på min blogg om du vill. http://drommen-om-ett-hus.blogspot.se

Okej och det har dom ju redan gjort på oss. Men när ni bytte bank såg dom då hur era pengar kom in hos dem å kommenterade något? Ja jätte gärna! Kul att följa. . Är ni en familj? Hur många är ni? Hur gamla är ni? Vi kommer bygga nybro ;)

Vi hade inte våra pengar hos Swedbank heller, utan sparat i en annan bank som vi fortfarande har kvar. Så dom kommenterade ingenting, och tror inte dom skulle göra det annars heller.

Ja, vi är en familj. Jag (30) maken (27) A (snart 5) L (3) och A (1,5) Och en hund..

Aha. Som vi förstod hade vi inget val utan allt skulle hamna hos nordea enligt dom. Okej! Vad jobbar ni med? :o är nyfiken. Jag fyller 30 i september och sambon 30 i oktober. Två pojkar på 7 och 10 i år :D

Ja, allt vi hade hos swedbank har vi nu hos nordea. Men dom kan inte bestämma om vi har sparkonto hos en annan bank. Vår bankman frågade varför vi sparade där, men sa inget mer när han fått svar.

Jag är bara personlig assistent och tjänar dåligt, och maken jobbar som hjälpeman i Norge med bergssprängning.

Okej. Men såg dom era inkomster när dom kom in på Nordea då? Okej då förstår jag. Vad härligt att ert hus kommer snart! ! Jag längtar ihjäl mig :(...planerar i huvudet hela tiden. Älskar inredning och fixa .

Ja, det gjorde dom nog. Men vi var ju helt öppna med hur det låg till och det var inget problem.
Det kommer nog inte vara nått problem för er heller tror jag. Det är ju tillfälligt! Hade varit en helt annan sak om han blivit sjukpensionär och ni mörkat det.
Det viktiga är ju egentligen att ni vet att ni klarar det. Vi lever väldigt snålt, och är van vid det så även om vi inte är jättelika så vet vi att vi klarar det och kan göra övervåningen själv utan att låna, spara till en buffert och betala av snabbare på topplån.

Det är superkul! Jag längtar verkligen ihjäl mig! Men tiden har ändå gått snabbt tycker jag. Jag har nog inte fattat att vi ska flytta om tre månader. Men det är ju så otroligt mycket att tänka på!

Okej! Nä vi menade aldrig att mörka. Vi tänkte inte äns på det. Men vi ska försöka vänta med möte med banken då förhoppningsvis sambo får en operations tid! Då fattar dom varför Lixom. Okej . Vi har inga topplån iallafall så det känns bra. Och vi har egen kontantinsatts utan lån. Samma här! vi gör övervåningen själva. Dock har vi fått ändel tillval som vi önskat . Aaa åh. .kul :)

Nej, jag förstår att ni inte ville mörka. Och eftersom det är tillfälligt så borde det inte vara nått problem tycker jag.
Speciellt inte om ni bara behöver låna så pass lite som 75% på bottenlån.
Vi har också gjort en del tillval, men inte så jättemycket.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.